השקת הספר "נרקיסים באוהל" (צילום: מני דקל)
השקת הספר "נרקיסים באוהל" (צילום: מני דקל)

תיקון עוול היסטורי: הארכיון העירוני של רחובות ורשת חוויות השיקו ספר על מתיישבי המעברות

הספר "נרקיסים באוהל" מאגד סיפורים ומונולוגים מאת יוצאי מעברות רחובות, כפי שנכתבו בליווי וסיוע הארכיון העירוני והספרייה המרכזית של רשת חוויות. אחד ממשתתפי כתיבת הספר: "מקומם של יושבי המעברות נפקד במידה רבה מהגאווה ההיסטורית של שנות הקמת המדינה"

פורסם בתאריך: 6.11.19 06:56

-->

הארכיון העירוני של רחובות ורשת חוויות השיקו ספר על מתיישבי המעברות, ושמו "נרקיסים באוהל".

סיגל לוי בן ישי, מנהלת רשת הספריות העירוניות בניהול רשת חוויות, נזכרת כיצד התחילה היוזמה שהסתיימה השבוע בהשקת הספר שטרם הופק כדוגמתו בעיר: "לפני כ-3 שנים התקיים ברחובות ערב מספרי סיפורים עם יוסי אלפי שהתמקד בסיפורי המעברות, ביוזמת הקתדרה העממית. בעקבות העדויות המרגשות שסופרו בערב זה, התגבשה ההכרה שחייבים לתעד את הסיפורים האלה לפני שייעלמו".

לאחר אותו ערב, החליטו סיגל לוי והדס אביבי, מנהלת ארכיון רחובות, לפנות למשתתפי הערב ולבוגרי מעברות נוספים ולהציע להם להשתתף בסדנת כתיבה שתיתן להם כלים לכתוב את הסיפור שלהם בעצמם. "מירי שחם נבחרה להנחות את הסדנה ואכן התגבשה קבוצה מכובדת שהתכנסה במשך כמה שבועות בספריית רחובות החדשה. כשהתחלנו להעלות את התוצרים הראשונים לאתר, היה ברור שמדובר בטקסטים מרגשים, מעניינים ובאותה מידה חשובים ברמה ההיסטורית המקומית והלאומית, ושאנו חייבים לשמר אותם בצורה הטובה ביותר כספר", אומרת אביבי, נינתו של משה סמילנסקי, ממייסדי העיר רחובות.

שנה וחצי לאחר שיצאו לדרך, התקיימה בספרייה המרכזית השקת הספר "נרקיסים באוהל" המאגד בתוכו חלק מהחומרים שנכתבו במהלך הסדנה.

אחד המשתתפים בכתיבת הספר ציין: "ההתרגשות המיוחדת שליוותה את הערב כולו נבעה מכך שכל המשתתפים ובני המשפחות הרגישו שמדובר בהתחלה של תיקון עוול היסטורי. מקומם של יושבי המעברות נפקד במידה רבה מהגאווה ההיסטורית של שנות הקמת המדינה. לא קראו לנו חלוצים, אבל אנחנו היינו חלק מבניין הארץ ומבניין העיר רחובות".

הדס אביבי וסיגל לוי בן ישי: "כספרייה ציבורית וכארכיון אנו בעיקר מתעדים ומנגישים את התרבות והספרות לתושבי העיר, ולעיתים, כמו במקרה של הספר הזה, אנו ממש זוכים לקחת חלק ביצירת התרבות המקומית".

מימין: סיגל לוי בן ישי, שמואל כהן, מירי שחם, הדס אביבי (צילום: מני דקל)

מימין: סיגל לוי בן ישי, שמואל כהן, מירי שחם, הדס אביבי (צילום: מני דקל)

בערב השתתפו: מירי שחם מנחת הסדנה, ד"ר יואל פיקסלר, מתנדב בארכיון שכתב את הרקע ההיסטורי לתקופת המעברות, בני אשר ממשתתפי הסדנה ומקים עמותת "ממעברה לתקומה", כל משתתפי הסדנה שאף הקריאו קטעים שכתבו, משירי התקופה הנעימה גלית גיאת הנפלאה, והנחו את הערב סיגל לוי בן ישי והדס אביבי – יוזמות הפרויקט.

המיזם שכלל את הסדנה, את הספר ואת ערב ההשקה הם תולדה של שיתוף פעולה בין רשת חוויות בספריות והארכיון העירוני, בתמיכה של עיריית רחובות, בהובלתם של זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות, ומשרד התרבות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר