עזרה ותמיכה (צילום אילוסטרציה)
עזרה ותמיכה (צילום אילוסטרציה)

"ימי הסגר קשים, אך גם בתקופה זו אנחנו נמדדים ביכולת שלנו לתת כתף לאחרים"

יעל גוראון בטור על נתינה בקטנה, גם בימי הקורונה: "נדיבות בשעה של קושי, כשאין עודף וכל אחד קונה רק מה שהוא חייב, היא מאמץ אנושי חשוב"

פורסם בתאריך: 27.3.20 12:47

-->

ימי הסגר קשים. אחרי כמה שעות טובות או ימים טובים של התמודדות, מגיעות שעות של משבר. יש למשבר הזה צורות רבות. הן מסתמנות על פניהם של הילדים, בווידאו עם סבא וסבתא, בפניהם של האנשים הנחפזים ברחוב. אנחנו בריצה למרחקים ארוכים. מבחינה כלכלית, המשק נחלק לשניים: אלה שעובדים וימצאו בעוד חודש משכורת, ואלה שלא. מי שימצאו את עצמם ללא הכנסה מתחלקים גם הם לשניים: מי שיכולים לספוג את זה לזמן מה, ומי שאינם יכולים ונצברים להם עוד חובות.

זה לא רק עניין כלכלי. השאלה המנקרת – האם יש כסף לעוד סבב של קניות ותשלום חשבונות, מצטרפת לעניין הנפשי – האם עדיין צריכים אותי? האם יהיו לי עוד פרויקטים בקרוב? האם האנשים יחזרו לצרוך את מה שאני מייצר/ת? משכורת ועבודה היא אף פעם לא רק כסף, היא תמיד גם כבוד עצמי, ערך ומעורבות בעולם.

פארק מיותם ברחובות בימי ההסגר

פארק מיותם ברחובות בימי ההסגר

 

פתרון קצר מועד שמסתמן בימים האחרונים, הוא הבחירה של בעלי עסקים ליצור מתח רווחים נמוך או להימנע מהפסד. עסקים ואנשים מציעים טובין בשליש מחיר. פתאום מוצרים זוכים למחיר כמעט שווה לכל כיס. יש בזה משהו מכובד ואנושי וזה מרחיב אפשרויות להמשיך לגלות סולידאריות, לקיים חיים בכבוד, לגלות נדיבות וליהנות מתוצרים של הזולת.

פרויקטים רבים נעצרו בשבועות האלה. כולם קופאים ומתכנסים פנימה. גם אם מחר יימצא פרוטוקול רפואי וירכשו עוד מספיק ערכות בדיקה וערכות הנשמה, אומנם נצא לרחובות וננשום לרווחה, אבל רוב העסקים לא יתאוששו מהר כל כך. כבר כעת, כיסוי ההפסד במקרה הטוב ייקח כמה חודשים. יש בינינו מי שלא יתאוששו.

גופי הרווחה בערים התגייסו לעשות את המוטל עליהם וחילקו חבילות מזון למשפחות. זה תפקידם בתקופה כזו, אבל מי שמוכר לרווחה הן משפחות במצב מורכב מאד. זה מעגל אחד. המעגלים האחרים חושקים שיניים וממתינים.

נדיבות בשעה של שפע היא דבר נחמד מאד. בשעה של קושי, כשאין עודף וכל אחד קונה רק מה שהוא חייב, נדיבות היא מאמץ אנושי חשוב. אנחנו כבר מוצפים ונמשיך לראות סביבנו בקשות שונות לעזרה. כל אחד יוזם ומתנדב היכן שלבו נמצא. השבוע השתתפתי בשלוש תרומות קטנות מאד, נתינה בקטנה שמשמחת את הלב. העברתי סכום קטן, "קמחא דפסחא", עבור קבוצת צעירים מקרית משה שמגייסת מצרכים ומשאבים כדי לתת את המינימום הנדרש לקיים את מצוות סעודת החג. כתבתי את שמי בטופס לקניית גבינות של יצרן בגליל. כרגע אין לו איך להעביר את הסחורה, אבל הוא ודאי שמח מאד על היענות גדולה של אנשים. העברתי גם תרומה קטנה למד"א מתוך דאגה לחברי הרופאים המסורים כל כך בשעת דחק, כאשר ברור שמערכת הבריאות שלנו לא ערוכה לעמוד אֵיתָן ואנו נכפים להסתגר בבתים שמא נזדקק לה.

זו תקופה שצריך לשמור בה כוחות. אנחנו נמדדים גם ביכולת שלנו לתת כתף לאחרים. עבור כולם זו ריצה למרחקים ארוכים.

צעירי קרית משה עדיין ישמחו לעזרתכם. אתם מוזמנים ליצור קשר עם זהבה פקדו, אישה מדהימה שכל עשייתה היא נתינה. טלפון: 0509020232, מספר חשבון 87033242, מספר סניף 045, בנק דיסקונט.

קצת על היוזמה: התחלנו לפני שנה כשקבוצת פעילים צעירים בשכונה החלה לפעול בכל מיני תחומים. בפסח שעבר החלטנו להרים יוזמה של חלוקת מזון למשפחות שזקוקות לכך. אספנו כספים, התרמנו מוצרים מאנשים פרטיים ומחנויות מזון והצלחנו לחלק 60 חבילות מזון למשפחות. הגענו למשפחות דרך חברים ומשפחה שסיפרו לנו על אנשים בסביבתם שזקוקים לעזרה. המטרה שלנו כקבוצה היא לקחת אחריות על החיים שלנו בשכונה ולקדם נושאים שחשובים לנו. לקראת החלוקה בפסח זה אנחנו מקווים להצליח לחלק את אותה כמות של חבילות מזון כמו בשנה שעברה ואפילו יותר. נשמח להרחבת מעגל השותפים.

צעירים מקרית משה שמגייסים מצרכים ומשאבים לטובת אחרים

צעירים מקרית משה שמגייסים מצרכים ומשאבים לטובת מי שזקוקים לכך

יעל גוראון, ילידת העיר רחובות – דור ראשון. אמא לשלושה. שועלת רחוב ותיקה. פעילה חברתית ומומחית בנושאים של חינוך, תרבות ועירוניות חדשה.

מייל להודעות ותגובות[email protected]

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)

יעל גוראון (צילום: מיכאל פיש)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר