גור פורת (צילום: חמי קדוסי, מכבי רחובות)
גור פורת (צילום: חמי קדוסי, מכבי רחובות)

"אנחנו נמצאים באי ודאות, לא יודעים יום לפני המשחק האם הוא יתקיים"

מכבי רחובות בנתה העונה קבוצת חלומות, אלא שגם היא שובתת בימים אלה עם שאר הליגה הלאומית בכדורסל. כתבת 'ערים' שוחחה עם שלושה מכוכבי הקבוצה וביררה מה הביא אותם דווקא לרחובות והאם הם בעד השביתה

פורסם בתאריך: 24.10.18 10:36

-->

מכבי רחובות בנתה העונה קבוצה חזקה, שלא הייתה מביישת גם את ליגת העל בכדורסל. בין היתר חתמו בה שחקנים בכירים ויקרים, כמו יובל נעימי, אבירם זליקוביץ, מרקוס רלפורד וגור פורת. מכה קלה בכנף הורגשה כשהקבוצה נפרדה מוקדם מהצפוי מארון ג'ונס, הסנטר המבוקש בעל הניסיון האירופי. אחרי שהמועדון הרחובותי השתדל להחתים את ג'ונס והצליח בכך, הבינו בקבוצה שהשידוך לא מסתדר.

על הפרידה מג'ונס אמרו במועדון: "ג'ונס לצערנו לא הצליח להתאקלם מבחינה מקצועית ולכן הוחלט על שחרורו ופרידה מוקדמת מהצפוי. ג'ונס כבר נמצא ביוון וחתם בקבוצת רת'ימנו כרתים. אנחנו מאחלים לו המון הצלחה ביוון ומודים לו על תקופתו במועדון. עדיין לא נמצא לו מחליף".

עם או בלי הסנטר, מכבי רחובות הצליחה לגייס שחקנים שגם קבוצות בליגת העל חיזרו אחריהם ושיש להם היסטוריה ויכולות של הליגה הבכירה. כל זה בנוסף למאמן רועי חגאי, שכמעט וקפץ ליגה בעונה שחלפה עם מכבי קרית גת. במילים אחרות, הקבוצה נועדה לכבוש את צמרת הטבלה והיא מועמדת ריאלית לעלות ליגה. כעת אוהדי הקבוצה מצפים לראות האם היא תממש את ההבטחה שגלומה בה, אלא שהשביתה משאירה את כולם בהמתנה.

שוחחנו עם שלושה מכוכבי הקבוצה, אבירם זליקוביץ, מרקוס רלפורד וגור פורת, כדי לשמוע מה דעתם על השביתה, ומה הביא אותם דווקא לרחובות.

לאבירם זליקוביץ בן ה-28 זו העונה הראשונה במועדון. זליקוביץ העביר את רוב הקריירה שלו בליגה הראשונה בבני הרצליה ואף קיבל זימון לנבחרת ישראל. הוא סובל כעת מפציעה בברך ומושבת ללא קשר לשביתה. מרקוס רלפורד האמריקאי בן ה-29 ממשיך עונה שנייה בקבוצה. רלפורד שמתנשא לגובה 2.01 העמיד בעונה החולפת ממוצעים מרשימים של 18.8 נקודות, 6.8 כדורים חוזרים ו-2.8 אסיסטים למשחק. גור פורת בן ה-39 ממשיך לעונה הרביעית בקבוצה. פורת שיחק למעלה מעשור בליגה הבכירה והוא כיום אחד השחקנים המובילים בליגה המשנית.

לשאלה מה מייחד את המועדון הרחובותי, התשובה כמעט זהה אצל כולם: "אני מרגיש כאן בבית".

איך ההרגשה להיות חלק מהמועדון הרחובותי?

פורת: "העובדה שזו העונה הרביעית שלי במועדון אומרת הכול. אני לא יכול לבקש יותר מקבוצת כדורסל ברמת המקצועיות, ההתנהלות והיחס. כל שנה המועדון משפר את עצמו, לומד מהניסיון ומשתדרג. מעולה לי כאן".

זליקוביץ: "עם הפציעה אני מקבל מהמועדון את כל הטיפול ואת מלוא התמיכה והעזרה. והכי חשוב, אני קם בבוקר עם חיוך והולך לישון עם חיוך. אני באמת שמח ומאושר מהמקום שאני נמצא בו כיום. אני מקווה שאני פה לשנים ארוכות ושנגיע לדברים יפים ביחד".

רלפורד: "השנה הקבוצה מאוד התחזקה עם המאמן והשחקנים החדשים. זו קבוצה מאוד מיוחדת ומשפחתית, מה שהופך את המשחק לכיף ומחזק את הרצון להצליח. מעבר לרמה המקצועית שהיא גבוהה, אנחנו עושים הרבה דברים ביחד. אלו דברים קטנים שעושים הבדל גדול. ארוחות ערב, בילויים משותפים, לפעמים ברביקיו וגם משחקי מחשב. בקבוצה אנחנו כמו אחים, כולנו מאוד קרובים. במיוחד לי, שאני שחקן אמריקאי וכל כך רחוק מהבית, חשוב להרגיש בבית".

פורת: "התחושה של להרגיש בבית, תחושת השייכות, מאוד חשובה".

זליקוביץ: "יש מכלול של דברים שמייחדים את הקבוצה. קשה לשים את האצבע על משהו אחד. האנשים שקשורים למכבי רחובות באמת טובים ונדירים בנוף של הכדורסל".

אבירם זליקוביץ

אבירם זליקוביץ (צילום: חמי קדוסי, מכבי רחובות)

 

כאמור, הקבוצה הרחובותית, כמו יתר קבוצות ליגת המשנה, זולת מכבי חיפה, לא משחקת ורק מתאמנת לקראת המועד הלא ידוע של סיום השביתה. הדרישה העיקרית של השובתות היא שיהיו שתי קבוצות עולות לליגת העל ושתי קבוצות יורדות במקום המצב הקיים שבו רק אחת עולה ואחת יורדת. מנהלת הליגה הבכירה מצדה לא מוכנה לוותר ומאשימה את אנשי הליגה המשנית בחוסר מקצועיות, עצלנות ונרפות. נכון לעכשיו המאבק רק מחריף והגיע לידי כך שאנשי הלאומית שכרו את שרותי עו"ד רועי רוזן. בינתיים, מנהלת הלאומית מצד אחד ומנהלת ווינר מצד שני מתבצרים בעמדותיהם והשחקנים יושבים בבית.

הנהלת מכבי רחובות מסבירה: "כל ספורטאי תחרותי שמתחרה ללא מטרה ואופק יודע שאין בזה טעם, ולכן חשוב וקריטי שיהיו 2 עולות, כדי שיהיה לשחקן על מה להתחרות. כשיש עולה אחת ויורדת אחת זה לא מספיק ספורטיבי. בנוסף, חשוב להשקיע תקציבים בשחקן הישראלי. מישהו יודע כמה כסף מקבלת כל קבוצה לפיתוח השחקנים? אפס שקלים בשנה. באפס שקלים קשה מאוד לפתח שחקנים. אם רוצים שיצמחו פה עוד שחקנים צריך להשקיע. נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה ומאיפה באמת הגיעו שחקני העתודה? הרוב המוחלט שלהם הגיעו מהליגה הלאומית".

רלפורד, זליקוביץ ופורת מביעים כשחקנים קושי אישי לשבות, אבל תומכים במטרות השביתה.

רלפורד: "בתור שחקן זה מתסכל, כי אתה משתוקק לשחק במיוחד כשאתה מסתכל מסביב על כל הליגות בעולם וכולן משחקות, אבל אני מבין למה המנהלת שובתת ומבין שלטווח הארוך זהו צעד נכון עבורם, אז יש לי סבלנות".

מרקוס רלפורד

מרקוס רלפורד (צילום: חמי קדוסי, מכבי רחובות)

 

זליקוביץ: "במקרה שלי בגלל הפציעה אני לא יכול לשחק בכל מקרה. כמובן שלשחקן לא כיף לא לשחק, אבל הנושאים שהמנהלת נלחמת עליהם מאוד חשובים. הלאומית היא פלטפורמה לליגת העל ומקפצה לשחקנים צעירים. אני מקווה שנחזור מהר לשחק ושנחזור לעסוק בספורט".

פורת: "כשחקנים אנחנו כבר לא יכולים לסבול את השביתה. אנחנו נמצאים באי ודאות, לא יודעים יום לפני המשחק האם הוא יתקיים, אבל בכל זאת אני תומך במאבק של הלאומית. הליגה הזאת לא מוערכת כמו שהיא אמורה, מסתכלים עליה סתם בתור ליגה שניה, מקום שבו אנשים באים להעביר את הזמן. צריך לזכור שהליגה הזאת נותנת במה לשחקן הישראלי ומקום להתפתח בו. גם אני התחלתי בלאומית. ישנם שחקנים ישראלים שאין להם מקום בליגת העל ולא בגלל היכולת, וגם לא בגלל שהם עצלנים. אני מכיר הרבה מאוד שחקנים ורובם עובדים מאוד קשה בשביל להצליח. חשוב לייצר עוד מקמות עבודה לשחקנים ישראלים שיהיה להם למה לשאוף".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר