פרויקט דוניץ ברחובות המדע (צילום: אחים דוניץ)
פרויקט דוניץ ברחובות המדע (צילום: אחים דוניץ)

התכניות הממשלתיות להורדת מחירי הדיור כשלו: נתונים מראים כי מחירי הדירות ברחובות ובסביבה זינקו בעשור האחרון בעשרות אחוזים

מדד יד2 מסכם עשור ומראה כי ברחובות, בנס ציונה ובראשון לציון זינקו מחירי הדירות ביותר מ-50%, ומעל לממוצע הארצי. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 16.12.19 11:02

-->

כל הנתונים מצביעים על כך שהתכניות הממשלתיות להורדת מחירי הדיור כשלו. על פי נתוני מדד יד2, רחובות, נס ציונה וראשון לציון נמצאות במקום ה-7, ה-8 וה-12 בהתאמה בדירוג הערים שבהן נרשמו עליות המחירים הגבוהות ביותר בעשור החולף.

ברחובות בתחילת העשור היה מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים 1.282 מיליון שקלים. בסוף שנת 2019 המחיר הממוצע כבר עומד על 1.997 מיליון שקלים, המהווים זינוק של 56%.

בנס ציונה בתחילת העשור היה מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים 1.481 מיליון שקלים. בסוף שנת 2019 המחיר הממוצע כבר עומד על 2.297 מיליון שקלים, המהווים זינוק של 55%.

גם ראשון לציון רשמה זינוק במחירי הדירות, כאשר בתחילת העשור היה מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים 1.443 מיליון שקלים, ובסוף שנת 2019 הוא עומד על 2.172 מיליון שקלים, המהווים זינוק של 51%. עליות המחירים בכל הערים הללו הן מעל הממוצע הארצי, שעומד על 47%.

במקומות הראשונים אגב, מקדימות את רחובות הערים לוד עם זינוק של 78%, רמלה עם זינוק של 68%, בת ים עם זינוק של 61%, אשקלון עם זינוק של 60%, כרמיאל עם 58%, ותל אביב עם עליית מחירים של 57% בעשור.

נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ הבונה את פרויקט 'דוניץ ברחובות המדע' ו'דוניץ בקרית האמנים' בראשון לציון: "התכניות הממשלתיות להורדת מחירי הדירות, מע"מ 0 ומחיר למשתכן, לא הצליחו להשיג את מטרתן ולראייה העלייה המתמשכת במחירי הדיור בעשור החולף. אני מעריך שבערים דוגמת רחובות וראשון לציון, שמבוקשות הן על ידי זוגות צעירים והן על ידי משפרי דיור, המחירים רק ימשיכו לעלות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיל

    כתבה מפוברקת. עם נתונים מפוברקים וחסרת כל קשר למציאות.
    1. מחירי הדיור התחילו לעלות יחד עם ירידת הריבית במשק בשנת 2008. והם עלו עד אמצע 2016.
    2. הבדיקה צריכה להיות ביחס ליכולת הקנייה הממוצעת. לכן סופרים ב"משכורות ממוצעות" בישראל, נתון מעוות לכשעצמו.
    ובמשכורות חציוניות בשאר העולם,נתון הרבה יותר משקף.
    3. מ2016 ועד עכשיו המחירים ירדו בכל הארץ, ללא קשר לאיזור, ובלי קשר לתוכניות מחיר למשתכן, פשוט כי אנשים התחילו להבין שיש בועה ובועות סופן להתפוצץ.
    4. תשאל את אדון אחיעזרא, למה הוא עושה מבצעים אם הדירותשלו נחטפות כל כך מהר.

  2. רק תוהה

    עוד כתבת פימפום מחירים מבית היוצר של סוכנויות הנדל"ן האזוריות?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר