ליצן מפחיד ברחובות
ליצן מפחיד ברחובות

"הגיע הזמן לקנוס את ההורים של אותם "ליצנים" בסכומים רציניים, ככה שתהיה הרתעה"

הפרלמנט המקומי עונה על השאלה: "כיצד אתם חושבים שיש לטפל בתופעת הליצנים המפחידים?"

פורסם בתאריך: 18.10.17 11:45

-->

דן חממי, פעיל חברתי מרחובות

דן חממי

דן חממי

 

התופעה העולמית שבמסגרתה צעירים מחופשים לליצנים ויוצאים לרחובות להפחיד עוברי אורח, הגיע גם לישראל. מדובר בחוסר אחריות וחינוך לקוי של הורי הילדים. במדינה הקטנה שלנו, כאשר יש לא מעט פיגועי טרור, אנשים עלולים לחשוב שמדובר בפיגוע ומתוך בהלה לפגוע בילדים האלה. המשטרה חייבת לנקוט יד קשה ולעצור את כל מי שלוקח חלק בתופעה הזו ללילה. אחר כך יש להחליט לגבי האישום. קודם שישבו לילה במעצר ולא יעשו כאלו מעשי שטות. הפחד שלי הוא גם על האזרחים וגם על הילדים שעושים את מעשי השטות האלה. לדעתי תופעה זו תיעלם כאשר מבוגרים בעלי כוח יסתובבו ברחובות, יאתרו ליצנים כאלה ויתחילו להכות בהם עד שהם יבינו שזה לא שווה את זה".

 

עזרא בסון, עצמאי מרחובות

עזרא בסון

עזרא בסון

 

תופעת הליצנים המפחידים היא תופעה שתעלם מעצמה עם הזמן. מה שמדאיג ומעורר שאלה זה מהיכן בני הנוער מקבלים את הכסף לקנות תחפושות של ליצנים. איפה ההורים של אותם בני נוער? נראה שאותם נערים שמתחפשים מרגישים בנוח, יכולים לצאת בערב בלי הסברים להורים, לקנות תחפושות ולהפחיד ילדים ועוברי אורח. אולי הגיע הזמן לקנוס את ההורים של אותם "ליצנים" בסכומים רציניים, ככה שתהיה הרתעה לבני הנוער ולהורים תהיה מוטיבציה לברר מה קורה עם ילדיהם בשעות הערב המאוחרות.

 

 

רויטל קבסה-פרנס, יזמית חברתית-חינוכית מרחובות

רויטל קבסה-פרנס

רויטל קבסה-פרנס

 

לתפיסתי, תפקידנו כהורים לשמור ולהגן כמיטב יכולתנו על התום שמאפיין את תקופת הילדות של ילדנו. העולם הנגיש של היום מציף אותנו כהורים בשאלות כמו האם הם נחשפים לאינפורמציה שקשה להם להכלה או שאינה תואמת את השלב ההתפתחותי שלהם. עקבתי בעניין אחר התגלגלות תופעת הליצנים המפחידים בארץ ובעולם, וראיתי כיצד היא הגיעה עד לפתח ביתנו בכפר גבירול (על פי השמועה האחרונה). בכל מקרה, התנועה ברשתות החברתיות מהירה יותר מהתנועה המוחשית בעולם, וכך ילדים נחשפו לסרטונים בווטסאפ באופן שהיה מעורר סיוטים כנראה גם אצל מבוגרים. המוח מתקשה להבחין בין מציאות לדמיון, אז שוו בנפשיכם ילד קטן אחוז בעתה כאשר הליצן ממסיבת יום ההולדת שלו, או זה שהגיע לשמח אותו כליצן רפואי, מתגלה גם ככזה שיכול לעורר סיוט. גם אצלי היפוך התפקידים הזה הופך את הבטן. שמרו על הילדים, הם נשמות רכות.

 

שירה אברהמי, גננת מרחובות

שירה אברהמי

שירה אברהמי

 

התופעה העולמית שבמסגרתה צעירים מתחפשים לליצנים ומפחידים עוברי אורח הגיעה גם לישראל, והמשטרה אף עיכבה מספר בני נוער וילדים שהתחפשו לליצנים והפחידו תושבים בערים שונות ברחבי הארץ. הבעיה היא שמפאת גילם הצעיר של הקטינים שנתפסו, הם הועברו, במקרה החמור, לטיפולן של רשויות הרווחה בעיר. לפי דעתי על משרד החינוך לקיים שיחות בבתי הספר בכל רחבי הארץ על התופעה הזו, ובמקביל גם ההורים צריכים לקיים שיח עם ילדיהם בנושא על מנת למגר את התופעה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר