הולך רגל נפגע מרכב, צילום PinkBadger-depositphotos.com
הולך רגל נפגע מרכב, צילום PinkBadger-depositphotos.com

מספרים מפחידים: כמה הולכי רגל נפגעו בתאונות ברחובות?

עלייה משמעותית במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות, בעיקר בכבישים עירוניים: "כל חציית כביש הפכה לפעולה מסוכנת ונהגים רבים לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל"

פורסם בתאריך: 27.3.25 07:20

-->

עלייה במספר הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים: 120 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024, לעומת 102 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – עליה של 18%, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. על פי הניתוח, שנת 2024 הייתה הקטלנית והמדממת ביותר להולכי הרגל בעשור האחרון.

כ-30 אלף הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015), מתוכם 1,030 נהרגו (103 בממוצע בכל שנה) ו-6,261 הולכי רגל נפצעו קשה. 80 הולכי רגל נהרגו בערים בשנת 2024 – הגבוה ביותר בעשור האחרון. שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר להולכי הרגל בערים בעשור האחרון. זאת ועוד, שניים מתוך שלושה הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2024 נהרגו בכבישים עירוניים (66%). בנוסף לכך, 2,177 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים, 561 מהם נפצעו קשה.

ברחובות נפגעו 37 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם שניים נהרגו ו- 6 נפצעו קשה. 455 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 12 נהרגו ו- 51 נפצעו קשה.

בחולון נפגעו 71 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, מהם 17 נפצעו קשה. 959 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 15 נהרגו ו- 113 נפצעו קשה.

בבת-ים נפגעו 68 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2024, שניים מהם נהרגו ותשעה נפצעו קשה. 952 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 16 נהרגו ו-121 נפצעו קשה.

בראשון לציון נפגעו 66 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, אחד מהם נהרג ו-21 נפצעו קשה. 730 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר, 26 נהרגו ו-167 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מסוכן ללכת ברגל בישראל. כל חציית כביש הפכה לפעולה מסוכנת ונהגים רבים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. בנוסף, תכנון תשתיות הכבישים נעשה עבור נהגי כלי הרכב הפרטיים. במקרים רבים התכנון לא מתחשב בהולכי הרגל ובצרכים הבטיחותיים שלהם. בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע. מספר הולכי הרגל הנפגעים בישראל גבוה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפוך את סדרי העדיפויות ולשים את בטיחות הולכי הרגל בערים בראש. יש לעודד את ראשי וראשות הערים לקדם הסדרי מיתון וריסון תנועה, בעיקר ברחובות ואזורים מרובי הולכי רגל. פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד מגוון שינויים תשתיתיים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולמנוע את הפגיעה בהולך הרגל".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר