הסוף לצואת הכלבים על המדרכות?

עיריית רחובות תצביע בישיבת המועצה הקרובה על תיקון לחוק שיחייב את כל בעלי הכלבים בעיר לתת דגימת DNA כחלק מהליך הרישום שלהם * *הצעות חוק דומות עברו ברשויות אחרות במטרה לתת מענה לתופעה שכבר הפכה למכת מדינה

פורסם בתאריך: 8.2.22 07:56

-->

לאחר הליך בחינה ממושך ולאחר שמספר רשויות בארץ אישרו חוק דומה, עיריית רחובות צפויה לאשר בישיבת מועצת העיר הקרובה את הקמתו של מאגר DNA עירוני לכלבים, ולחייב את כל בעלי הכלבים לדגום אותם כחלק מהליך קבלה או חידוש הרישיון. חשוב לציין שחוק העזר החדש, לאחר שיאושר ע"י מועצת העיר, מחייב את אישור משרד הפנים ומשרד החקלאות כחלק מהליך האשרור שלו וכניסתו לתוקף.
מתוך דברי ההסבר לחוק עולה כי גללי כלבים המוטלים בשטח הציבורי ולא נאספים, הם בגדר תופעה שכיחה הגורמת למפגעים תברואתיים ולפגיעה בחזות העיר, אך בעיקר גורמת למטרד ולפגיעה באיכות חייהם של ציבור המשתמשים במרחב הציבורי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


נכון להיום, אמצעי האכיפה היחיד העומד לרשות העירייה לצורך התמודדות עם התופעה, הינו הצבת פקחים אשר יאתרו את מבצעי העבירה בזמן התרחשותה ויטילו קנסות (ברירת משפט) בסכום של 475 ₪ בהתאם לסעיף 7(ב) לחוק העזר לרחובות (פיקוח על כלבים), תשנ"ו – 1996.
ואולם, ניסיונות לצמצם את התופעה באמצעות "מבצעי אכיפה" לא הצליחו להעלים את התופעה, שהפכה כאמור למכת מדינה, שעימה מתמודדות רשויות רבות נוספות.

הקושי המרכזי הפוגע ביעילות האכיפה נובע הן ממספר הפקחים המוגבל בהשוואה לגודל העיר, ובעיקר לקושי באיתור העבירה בעת התרחשותה (מדובר בפעולה הנמשכת שניות בודדות אך דורשת מעקב ממושך של הפקח אחר כלבים ובעליהם וכן מאחר שבעלי הכלבים נוהגים לאסוף את הגללים מיד כשהם מבחינים בנוכחותו של הפקח).
הצעת החוק הוכנה ע"י המחלקה המשפטית בעירייה, ותובא לאישור המועצה, מסדירה את הקמתו של מאגר DNA עירוני, שבאמצעותו ניתן יהיה לזהות את בעליו של הכלב ולבצע בדיקותDNA לגללים שנמצאו ברחוב באמצעות הדגימות הקיימות במאגר.

רחמים מלול, ראש העיר: "לתופעת גללי הכלבים בעיר יש השלכות מבחינת ניקיון וטיפוח העיר וכן השלכות תברואתיות. כשבעלי כלבים לא אוספים אחריהם בכל מקום במרחב הציבורי, הדבר פוגע באיכות החיים של תושבים אחרים, ובפעילות שלנו לחיים בעיר נקיה ומטופחת. הקמת מאגר DNA היא פתרון מתבקש לטובת התושבים והתושבות שזכותם ללכת במרחב הציבורי ללא כל מפגע של לכלוך או ריח"

יוזם התיקון לחוק, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר : "אני מאמין שהחוק הזה יכול לשנות את המצב ולגרום לבעלי הכלבים להבין שיש אחריות גדולה באימוץ כלב גם בהיבט של ניקיון צרכיו והאחריות הזאת מוטלת על בעליו. אני יודע שהנושא הזה מטריד רבים מתושבי העיר ולכן אני שמח שאנחנו מתחילים לקדם פתרון בנושא. לצערי הרב, התופעה הזאת הפכה את ההליכה במרחב הציבורי לבלתי אפשרית. אנו משקיעים משאבים רבים בניקיון וטיפוח הגנים הציבוריים והמדרכות אך התופעה המכוערת הזאת פוגמת בתוצאה. אנחנו בעד אימוץ כלבים וחושבים שמדובר בערך מאוד חשוב אך צריך להבין שיש אחריות נלווית לאימוץ הכלב."

חברת המועצה איטל בציר אלשיך, מחזיקת תיק חדשנות ופיתוח בר קיימא:* ״לפני כשלוש שנים פניתי למר מרקוביץ בהצעה לפעול לבניית מאגר DNA לכלבים שיסייע בנקיטת פעולות לרבות אכיפה נגד צואת כלבים. שמחה על השתפ וכי הנושא ידון בישיבת המועצה הקרובה.מדובר במהלך נוסף שיתרום ויוסיף לאיכות החיים שלנו בעיר״.

ד"ר אבי צרפתי, מנהל השירות הווטרינרי העירוני: "בשנים עברו נוסו מספר פתרונות בשטח- בין בהצבת פחים ייעודיים ומתקני שקיות פלסטיק, ובין מתן ערכות לאיסוף צרכים במתנה בעת ביצוע חיסון הכלבת. התופעה של השארת גללי הכלב במרחב הציבורי לא פחתה, כי אם התגברה עם עליית מספר הכלבים המוחזקים בעיר. לנושא יש השלכות תברואתיות ובריאותיות הן לציבור ההולך על שתיים והן לציבור ההולך על ארבע בעירנו. אנו רואים את איסוף הצרכים של כלבי התושבים כחלק בלתי נפרד מרעיון "הבעלות האחראית" שחלה על בעל הכלב, כמו ביצוע חיסון הכלבת השנתי, מניעת שוטטות והחזקת הכלבים בתנאים ורווחה נאותים"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר