"קול קוראת"

התערוכה "קול קוראת" שתוצג במשך שלושה חודשים בגלריה העירונית לאמנות רחובות, עוסקת במקומן של נשים במרחב הביתי ומבטאת את השאיפה לפרוץ החוצה ממנו, לשבור את המוסכמות ולערער את הגבולות

פורסם בתאריך: 2.2.22 08:01

-->

החברה העירונית רחובות חונכת תערוכה חדשה בגלריה העירונית לאמנות – "קול קוראת" העוסקת במקומן של נשים במרחב הביתי והאמניות שמציגות בה קוראות תיגר על המצב הקיים דרך יצירותיהן. התערוכה תוצג במשך שלושה חודשים, במהלכם יתקיימו בגלריה מפגשים ואירועים העוסקים בתכני התערוכה, לרבות לרגל יום האישה שיצויין בחודש מרץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


המרחב הביתי, שנתפס כמרחב נשי, היה בעל כורחנו למרחב העיקרי בו שהינו מאז תחילת המגפה העולמית. לאור הסגרים והבידודים עבור רבות ורבים הבית הפך ממקלט לסיר לחץ, וממבצר לכלא. הסגר, האבטלה והלחץ הנפשי הובילו לעלייה במקרי אלימות במשפחה, בעיקר כלפי נשים. גם בבתים ומשפחות בהן המצב לא הוביל לכדי אלימות, חוסר השוויון המגדרי הודגש בתקופה זו. חוסר שוויון מגדרי היא תופעה הקיימת בכל רחבי העולם והארץ, המורגשת עוד יותר בחברות פטריארכליות, בהן נמנע מהאישה להשמיע את קולה.

התערוכה קול קוראת מתייחסת למקומן של נשים במרחב הביתי ומבטאת את השאיפה לפרוץ החוצה ממנו, לשבור את המוסכמות ולערער את הגבולות. היצירות בתערוכה מהוות שופר לביטוי עצמי והבעת נוכחות עבור האמניות המציגות בה, בעזרתן הן מטילות זרקור על חוסר השוויון המגדרי הקיים במגזרים שונים בחברה שלנו. יצירות האמנות קוראות תיגר על המצב הקיים, מבקשות לעורר מודעות ולהעלות על סדר היום נושאים שאינם מקבלים מספיק תשומת לב תקשורתית, ומהוות במה מעוררת השראה של נשים שיצאו מהמרחב הביתי ופועלות לשינוי מצבן.

לצד התערוכה, מוצגת מצגת אינפורמטיבית בשיתוף מיזם "הוגנות מגדרית בשמות רחובות", שמתייחסת לאחת העבודות בתערוכה -'הסופרג'יסטיות העבריות: 100 שנים' של נורית יעקבס-ינון. העבודה מורכבת משלטי רחובות עם שמות של נשות הארגון 'התאחדות נשים עבריות לשיווי זכויות בארץ ישראל', שהוקם בשנת 1919, נאבקו על זכותן להשתתף בחיים הציבוריים ולזכות בזכות בחירה שווה. סיסמתן הייתה: "חוקה אחת ומשפט אחד לאיש ולאשה". מאבק הסופרג'יסטיות העבריות הסתיים בהצלחה בשנת 1926 עם ההחלטה על מתן זכות הבחירה וההיבחרות לנשים. עם זאת, אותן נשים נשכחו מדפי ההיסטוריה. המצגת מציגה את חוסר השוויון הקיים בשמות רחובות בארץ, באמצעות נתונים מחקריים לצד השפעות והשלכות השליליות כתוצאה מכך על נשים, נערות וילדות, וקוראת להעלות את המודעות להוגנות מגדרית בשמות רחובות בארץ. 

התערוכה תינעל ב-25.3.22

שיח גלריה ואירוע השקת קטלוג התערוכה יתקיימו ביום שישי, 18.2.22 בשעה 10:30.

שעות ביקור בתערוכה: בימים א'-ה' 19:00-08:00 ובימי שישי 12:00-08:00.

הכניסה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר