מימין: שירי בר שלום, ד"ר דורון דושניצקי, תמר גלזר, גלית זיגמן נחמיאס ורן בראון (צילום: אולפני רחובות)
מימין: שירי בר שלום, ד"ר דורון דושניצקי, תמר גלזר, גלית זיגמן נחמיאס ורן בראון (צילום: אולפני רחובות)

מאות מנהלים, מורים והורים מרחובות השתתפו בכנס "תנו לגדול על שקט"

ברחובות נערך במסגרת פעילויות מועדון החדשנות Innovision הכנס העירוני "תנו לגדול על שקט", שזכה להצלחה גדולה. תמר גלזר, ממובילות היוזמה בעיר: "אף ענקית מסחרית עם אינטרסים כלכליים לא תיקח אחריות על הילדים שלנו"

פורסם בתאריך: 29.1.20 18:06

-->

אמש (שלישי) התקיים ברחובות הכנס העירוני "תנו לגדול על שקט", במסגרת פעילויות מועדון החדשנות Innovision בתמיכת ראש העיר ובשיתוף החברה לפיתוח רחובות והחברה העירונית.

הכנס נחל הצלחה גדולה ושאולם בימת הנוער היה מלא מפה לפה. השתתפו בו בין היתר דורית נדלר מנהלת "ניצני המדע", אורית כוכבי מנהלת "פרחי המדע", מורות ומורים, הורים ונציגים מהנהגת ההורים.

מטרת הערב הייתה לאפשר למשתתפים כלים יישומים ומקצועיים לדרכי התנהלות עם ילדינו בעידן הסמארטפונים והמסכים, במטרה להעניק להם ילדות בריאה וטובה. בהרצאה שנשא רן בראון, מייסד ומנהל מכון "מתבגרים", נחשפו ההורים לנזקים המוחיים, הפיזיולוגיים, החברתיים והרגשיים שזמן מסך גורם לילדים, כמו גם לחשיפה לתכנים בלתי הולמים ואף מסוכנים.

עד עתה פרויקט "תנו לגדול על שקט" הצליח לחדור למעל 650 בתי ספר ברחבי הארץ, ובבתי ספר ברחבי העולם כבר מונהגת מדיניות של מניעת הכנסת סמארטפונים לבתי הספר עד לגיל 14. כך נעשה בצרפת, באוסטרליה, במדינות הסקנדינביות ואף בעמק הסיליקון.

את הכנס פתחה חברת המועצה איטל בציר אלשיך, שעומדת מאחורי קידום היוזמה: "כמו בכל מהפכה, תמיד יש את האדם האחד שנתפס בעיני רבים כמשוגע ובסוף עושה היסטוריה. במקרה הזה מדובר בשתי אמהות – תמר גלזר ועדי ליפשיץ, אמהות מניצני המדע שלפני כשנה החלו במהלך לקידום הפרויקט מתוך דאגה לבריאות ילדינו ואמונה שהקהילה תצטרף אליהן, לאור ההצלחה ברחבי הארץ ובעולם. גם מנהלת בית הספר דורית נדלר יצאה בתמיכה פומבית בפרויקט ומאז הצטרפו "פרחי המדע", "שפרינצק" ובתי ספר נוספים".

מימין: אורית כוכבי, איטל בציר אלשיך ודורית נדלר (צילום: אולפני רחובות)

מימין: אורית כוכבי, איטל בציר אלשיך ודורית נדלר (צילום: אולפני רחובות)

 

אלשיך הוסיפה: "אמנם כולנו – ההורים מכורים בצורה כזאת או אחרת לסמארטפונים, אך ילדים חייבים לעבור תהליך טבעי של התפתחותית הדרגתית על פי שלבים. שימוש מוקדם בסמארטפון רק פוגע ומפריע להתפתחותם התקינה. כפי שלא ניתן לילדינו לנהוג ברכב בגיל 9, וכפי שלא נזרוק אותם לבריכה עמוקה מבלי שהם יודעים לשחות, כך לא נאפשר להם להיחשף לתוכן פוגעני ומזיק".

רן בראון: "בזמן שבכירי עמק הסיליקון שולחים את ילדיהם לבית הספר נטולי מסכים ונותנים להם סמארטפון רק בגיל 14, גיל החדירה של סמארטפונים בישראל הולך ופוחת והוא מהנמוכים בעולם. ביחס ישיר כך גם שעות השינה של ילדי ישראל הן מהנמוכות בעולם. התכנים שבסמארטפונים שודדים מילדינו את הילדות שלהם והאחריות של ההורים לבצע בקרה טובה יותר על מה שקורה מאחורי המסכים".

לאחר ההרצאה התקיים פאנל מומחים שהתנדבו להירתם לפרויקט, בהשתתפות ד"ר דורון דושניצקי, מומחה ברפואת ילדים בלאומית שירותי בריאות; גלית זיגמן נחמיאס, פסיכולוגית קלינית, סגנית מנהל המרפאה לסמכות הורית במרכז "שניידר"; תמר גלזר שילדיה ב"ניצני המדע" ומיוזמות הפרויקט העירוני; ורן בראון מייסד ומנהל מכון "מתבגרים". את הפאנל הנחתה שירי בר-שלום.

מימין: תמר גלזר, עדי ליפשיץ, איטל בציר אלשיך ומיקה לופו-וייס (צילום: אולפני רחובות)

מימין: תמר גלזר, עדי ליפשיץ, איטל בציר אלשיך ומיקה לופו-וייס (צילום: אולפני רחובות)

 

תמר גלזר ציינה: "הסכנות שברשת חמורות ממה שנהוג לחשוב. כמות התאבדויות הילדים עולה משמעותית. כבר יש הוכחות כמותיות לפגיעה מוחית והתפתחותית. אף ענקית מסחרית עם אינטרסים כלכליים לא תיקח אחריות על הילדים שלנו, רק אנו ההורים חייבים ויכולים לעשות זאת".
עדי ליפשיץ, ממובילות היוזמה, סיכמה: "בכנס ראינו את גדולתה של קהילת רחובות והרצון של גרעין פעילים לקדם את הפרויקט. בסופו של דבר, קהילה נמדדת גם במידת ההצלחה שלה לדאוג ליחידים הכי פגיעים בה, והם הילדים שלנו".

לדף הפייסבוק "תנו לגדול על שקט" לחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר