עגלות הניקוי החשמליות בפעולה
עגלות הניקוי החשמליות בפעולה

הסוף למטאטא הרחובות ברחובות: העירייה הכניסה לשימוש עגלות חשמליות שפועלות כשואבי אבק

שואבים השראה מאירופה: רחובות היא העיר הראשונה בישראל שמכניסה לשימוש עגלות חשמליות וחדשניות לניקוי רחובות. העגלות פועלות בטכנולוגיה של ״שואב אבק״ אך יכולות לשאוב כל סוג של לכלוך

פורסם בתאריך: 2.1.20 08:34

-->

בעיריית רחובות ממשיכים במאמצים לרחובות נקיים יותר, ולראשונה בישראל יעשו בעיר שימוש במכונות חשמליות לניקוי רחובות, שמתפקדות כ"שואבי אבק " למדרכה. השימוש בהם הוא ידידותי ביותר לסביבה, באמצעות בטרייה חשמלית נטענת המספיקה ליום עבודה, ולצידה בטרייה רזרבית על מנת להמשיך ברצף העבודה.

המכונה החשמלית לניקוי הרחובות שואבת את כל סוגי הלכלוך מהמדרכה בקלות וביעילות, ומאפשרת לנקות גם את הלכלוך בין המכוניות. הדבר ישים קץ לתופעה של טאטוא הרחובות בענפים שונים על מנת להיפטר מהלכלוך במדרכה.

במקומות רבים בארץ משתמשים מנקי הרחובות בעצי דקלים או ענפים אחרים על מנת לנקות את המדרכות. הדבר כמובן אינו מביא לניקיון מלא ומאט את העבודה. שימוש במטאטא רחובות הוא כבד יותר ולא כולם פועלים על פי הנוהל לנקות באמצעות המטאטא הזה. במקביל, רכבי הטאטוא שנראים בכבישים מנקים רק את הכביש ואת צדי המדרכות ללא רכבים, וכך מצטבר לו לכלוך בין הרכבים.

עיריית רחובות רכשה 5 מכונות כאלו מהיצרן בגרמניה והן ייכנסו כפיילוט לשימוש מנקי הרחובות בשבועות הקרובים. מספר עובדי ניקיון רחובות כבר עברו הכשרה בשימוש במכונה על ידי החברה היבואנית. המטרה היא כי בתוך מספר חודשים כל מנקי הרחובות יצוידו במכונות כאלו.

השבוע כבר בחנו את פעילות המכונה מקרוב ראש העיר רחמים מלול, סגנו עו״ד יניב מרקוביץ׳, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, וממלא מקום מנהל אגף חזות העיר ערן יחיא.

מימין: ערן יחיא, יניב מרקוביץ׳, רחמים מלול, דורון מילברג ושילה כרמי

מימין: ערן יחיא, יניב מרקוביץ׳, רחמים מלול, דורון מילברג ושילה כרמי

ראש העיר רחמים מלול: "כאחת הערים המובילות בישראל באיכות החיים, חיפשנו פתרון לבעיית ניקיון הרחובות והלכלוך המצטבר בין המכוניות. הצלחנו להגיע לפתרון הקל והנכון ואין לי ספק כי רשויות נוספות בישראל ילכו בעקבותינו. אנו גאים להוביל גם בתחום חזות העיר והשמירה על הסביבה".

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "המכונה החדשה שתכנס בשבועות הקרובים לפעולה מהווה את הפיילוט הכי חשוב מבחינתי בכל הקשור לחזות העיר. אנחנו העירייה הראשונה שמכניסה מכונות כאלה לעבודה במטרה להתמודד עם הלכלוך ברחובות. מדובר במוצר חדש בישראל שייתן מענה מלא לניקיון רחוב, איסוף צואת כלבים, ניקיון בין מכוניות חונות ועוד, בדיוק כפי שקורה באירופה ובמדינות אחרות בעולם. המוצר עומד בכל התקנים הירוקים הנדרשים ולהבנתנו יהווה מהפכה של ממש בתחום שיפור הניקיון העיר. בתום הפיילוט, וככל שיצלח, נפעל להחלפת כל עגלות הישנות והטיאוט הידני והלא אפקטיבי במכשירים החדשים. אני מודה לחבר המועצה אבי קינד שסייע בהכרות עם המכונה החדשה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר