בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)
בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

פרסום ראשון: ברחובות מתארגנת לראשונה קבוצה לקידום פעילויות תרבות בשבת

ברחובות התארגנה באחרונה קבוצה של תושבים המעוניינים בפעילויות תרבות בשבתות בסיוע העירייה, באופן שלא יפריע לשומרי השבת. בין היתר נעשתה פנייה לראש העיר בתקווה לפתיחת מתנסים ותקצוב הפעילויות. בעירייה שוללים את האפשרות ומסבירים: "קיום אירועי תרבות ופנאי בשבת אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות לשמירת הסטטוס קוו הקיים בין כל חלקי האוכלוסייה"

פורסם בתאריך: 12.12.19 06:45

-->

לראשונה ברחובות, החלה באחרונה התארגנות של קבוצת תושבים המעוניינים בפעילויות תרבות בשבתות בסיוע העירייה.

גלית קרנר ויעל גוראון, ממובילות הקבוצה, אומרות ל"ערים": "ברחובות יש אוכלוסייה מגוונת. לא מעט משפחות עם ילדים מעוניינות לצרוך פעילות קהילתית ותרבותית בסופי השבוע. ערים שכנות מציעות הצגות והופעות בהיכלי התרבות ובאולמות המופעים, פעילויות בפארקים, טיולים ביוזמת העירייה, פעילויות ספורט, פעילויות מאורגנות לנוער, ועוד. עיריית רחובות לא יוזמת פעילויות שכאלה לכלל הציבור, ואנחנו נאלצים להרחיק מחוץ לעיר".

עוד הן מוסיפות: "בסטאטוס קוו העירוני הקיים ברחובות, יש בשבת בעיקר פעילויות שקשורות בקניות ובמסעדות. פנינו בבקשה לראש העיר לבדוק אפשרויות לפתיחת מתנסים ולתקצוב פעילויות בשכונות בעלות אופי חילוני, באופן שלא יפריע לשומרי השבת אבל יספק לנו שירות שהוא בסיסי וחיוני. יש בזה גם ערך מוסף של מפגש קהילתי. מספר חברי מועצה שפנינו אליהם כבר נפגשו איתנו, הועלו רעיונות וחלקם הסכימו לשתף פעולה בניסיון לייצר אירועים כאלה בתקצוב, ובניסיון למצוא מקומות שניתן יהיה לקיים בהם את האירועים".

הפעיל החברתי יקיר הרן, החבר ברשימת רחובות חופשית-מרצ: "טוב שיהיו פעילויות תרבות לילדים ולמשפחות בעיר רחובות גם בשבת. עד היום פעילויות תרבותיות בשבתות מאוד מצומצמות, למרות שיש בעיר אוכלוסייה גדולה של חילונים שכן צורכים את הפעילויות בסוף השבוע. לכן הדבר הזה חשוב מאוד".

מהעירייה נמסר: "ההרמוניה בין כל חלקי האוכלוסייה בעיר, אשר מגוונת מאוד ומכילה זרמים רבים על מנעד הסקאלה הדתית, התאפשרה הודות לשמירה קפדנית על הסטטוס קוו בעיר מזה שנים. קיום אירועי תרבות ופנאי בשבת אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות לשמירת הסטטוס קוו הקיים בין כל חלקי האוכלוסייה, ואף מופיע בהסכמים הקואליציוניים עם כל הסיעות בקואליציה שבמועצה.

"בהתייחס לבקשה לביצוע פעילות במוסדות עירוניים, יצוין כי עיריית רחובות מחויבת לחוק שעות עבודה ומנוחה (תשי"א 1951), אשר מחייב כי המנוחה השבועית לעובדים תהיה ביום השבת, ונראה כי אין זה המקרה שבו יתיר השר הממונה סטייה מהוראות החוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. שרה

    עיזבו כבר את הסטטוס קוו, הזמן זז, החיים השתנו (אצל רבים מאיתנו), הגיע הזמן לשנות ולהתקדם לפי צרכי האוכלוסיה ולא להתקע עשרות שנים מאחור.
    אם אינני טועה, פעילות תרבותית מותרת ע״פ החוק גם בימי מנוחה…
    וגם עניין השיויון בעל חשיבות עליונה: מי מממן את פעילות בתי הכנסת בשבתות וחגים? על זה מותר לעיריה להוציא כסף? מי משלם לגבאים, לחזנים, לרבנים?
    את אותם תקציבים בדיוק יש להעמיד לרשות פעילות תרבותית שאיננה דת. אין מנוס.

  2. רחובותי

    סטטוס קוו לוקה בחסר. החלטה גסה לכפות על הציבור החילוני לחפש פתרונות פרטיים כאשר תקציב ענף מופנה לבניית מוסדות דתיים עם דריסות רגל גסות בשכונות עם צויון חילוני.
    אין שקיפות בנוגע לאן הולכים תקציבי התרבות ברחובות. רציתם ליכוד משיחיסט קיבלתם…

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר