עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

ויצו משכה את הערעור שלה נגד עיריית רחובות לאחר שהעליון קבע כי רק מעון יום מפוקח יוכל לקבל פטור מתשלום ארנונה

בית המשפט העליון קיבל את עמדת עיריית רחובות ומנהל הארנונה וקבע כי אין להתערב בפסק הדין של בית המשפט המחוזי אשר קבע כי את הפטור שניתן למעונות יום מתשלום הארנונה יש לתת אך ורק למעונות שמחזיקים ברישיון / סמל מעון מאת משרד התמ"ת

פורסם בתאריך: 31.10.19 13:32

-->

בית המשפט העליון דחה השבוע את כל טענות ויצו וקיבל את עמדת עיריית רחובות ומנהל הארנונה, וקבע כי אין להתערב בפסק הדין של בית המשפט המחוזי אשר קבע כי את הפטור שניתן למעונות יום מתשלום הארנונה יש לתת אך ורק למעונות שמחזיקים ברישיון / סמל מעון מאת משרד התמ"ת. בהתאם לכך, עמותת ויצו המפעילה-175 מעונות יום לפעוטות ברחבי הארץ, משכה את הערעור שלה.

את עיריית רחובות ומנהל הארנונה ייצגו עו"ד אשר אילוביץ ועו"ד אריאל ליבר ממשרד עו"ד פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות'.

עיקר המחלוקת בערעור זה נסובה על השאלה האם ניתן לתת את הפטור הקבוע בפקודה מתשלום הארנונה גם למעונות יום אשר אין להם סמל מעון מוכר מאת משרד התמ"ת. הטענה העיקרית של הנישום (ויצו) הייתה כי ניתן וצריך לתת את הפטור הנדון גם ללא הכרה במעון ע"י משרד התמ"ת, שכן יש לבחון בפועל מה נעשה בנכס ואם הוא משמש בפועל כמעון יש לתת לו את הפטור. מנגד העירייה טענה, וכך גם הייתה עמדת המדינה שצורפה להליך, כי מתן פטור למעון שאין לו רישיון / הכרה כמעון ע"י משרד התמ"ת, סותר את הוראות פקודת הפיטורין ואת הרציונל של מתן הפטורים, ומעבר לכך טענו כי יש לדחות את העתירה בשל השיהוי הרב שחל בהגשתה.

במחלוקת זו אימץ בית המשפט העליון את עמדת בית המשפט המחוזי, מחוז מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים (כבוד השופט מ. פינקלשטיין) וקבע באופן ברור וחד משמעי כי את הפטור שניתן למעונות יום מתשלום הארנונה יש לתת אך ורק למעונות שמחזיקים ברישיון / סמל מעון מאת משרד התמ"ת.

עו"ד אשר אילוביץ: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון, אשר קבע כי פסק הדין המחוזי הינו נכון וראוי. הנחה בארנונה למעון יום לפעוטות תוכל להינתן רק למוסד שמפוקח על ידי המדינה. מתן פטור מארנונה ללא דרישה שהמעון יפעל תחת פיקוח, עלולה להוביל לעידוד מטעם המדינה למוסדות שאיש לא יודע מה טיבם".

עו"ד אשר אילוביץ (צילום: איתן ריקליס)

עו"ד אשר אילוביץ (צילום: איתן ריקליס)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר