ישיבת מועצת רחובות בבית אקים (צילום: ארז שרווינטר)
ישיבת מועצת רחובות בבית אקים (צילום: ארז שרווינטר)

ישיבת מועצת רחובות בבית אקים: הצעות חברי האופוזיציה הורדו מסדר היום

ישיבת מועצת רחובות שנערכה הערב (רביעי) במקום מיוחד - בבית אקים שברחוב חי"ש - עברה ברובה ברוגע, למעט חילופי דברים בין אביב איטח לראש העיר רחמים מלול, שהזכירו את המשקעים שנותרו בין חלק מחברי המועצה מתקופת הבחירות. יחד עם זאת, הישיבה הסתיימה ברוח טובה ומלול אמר: "אני מקווה שהאופוזיציה הזמנית תמשיך להיות עניינית"

פורסם בתאריך: 2.1.19 19:51

-->

הערב (רביעי) נערכה ישיבת מועצת רחובות במקום מרגש ומיוחד, בבית אקים שברחוב חי"ש. בישיבה דנו חברי המועצה במספר הצעות לסדר שהגישו חברי האופוזיציה מרשימת רחובותי: עו"ד קארין ברגינסקי בנוגע לתכנית אב לחינוך, עו"ד מתן דיל בנוגע לתכנון אסטרטגי לעיר, דני מרשה בנוגע להכללת רחוב יום הכיפורים בתוכנית העבודה לשנת 2019, ואביב איטח שהגיש הצעה לסדר בה הוא מבקש לצלם את ישיבת המועצה לטובת התושבים שמתקשים להגיע אליהן פיסית, כך שיוכלו להיות משותפים בהחלטות החשובות המתקבלות במועצת העיר.

הישיבה נפתחה בצורה חגיגית במיוחד, כאשר חברי המועצה איחלו מזל טוב לחברתם אוה גור (יש עתיד), שמציינת בדיוק היום 38. לאחר מכן התחלפה האווירה המחויכת באווירה מתוחה, כאשר חברי האופוזיציה הקריאו את הצעותיהם לסדר בזה אחר זה, כל אחד לא יותר מ-10 דקות על פי חוק פקודת העיריות.

באשר להצעה של עו"ד קארין ברגינסקי, הסביר ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך כי מבחינת אגף החינוך עליו הוא אמון כבר נעשים מהלכים בנידון וכי יש תכניות אסטרטגיות לחינוך העירוני. ראש העיר מלול הצטרף לדברים והציע לברגינסקי לקחת חלק בוועדת החינוך ולהיות שותפה דרך הוועדה לתכניות החינוך המתגבשות בעיר. ברגינסקי הסכימה להצעה וקיבלה על עצמה את ההשתתפות בוועדה.

ישיבת מועצת רחובות בבית אקים (צילום: ארז שרווינטר)

מיד לאחר מכן עלתה לסדר היום הצעתו של אביב איטח. מלול הביא את הנושא להצבעה ודי כצפוי הוא ירד מסדר היום לאחר שלא זכה לרוב קולות.

מחזיקת תיק האסטרטגיה, היזמות והחדשנות, איטל בציר אלשיך, ציינה בנושא צילומי ישיבות המועצה כי "בימים אלו אנחנו יושבים עם מחלקת ההנדסה ונבחן זאת", אך בכל זאת כשהסתיימה ההצבעה והצעתו של איטח הורדה מסדר היום, האווירה הפכה למתוחה כשאיטח סינן לעבר מלול: "יחי המלך".

הדברים הללו הציפו והעלו משקעים שקיימים עוד מתקופת הבחירות בין חברי האופוזיציה מסיעת רחובותי לבין ראש העירייה וחברי מועצה מהקואליציה. מלול הגיב: "מספיק פגעתם בי ובמשפחתי" ומשם הדרך הייתה קצרה לחילופי האשמות הדדיות בין חברי האופוזיציה לקואליציה.

לאחר שנרגעו הרוחות הגיע תורו של עו"ד מתן דיל להקריא את הצעתו, ומלול השיב לו כי הנושא קשור בעיקר לוועדת תכנון ובניה, ואף הסביר לו ביתר פירוט כי כדאי לבדוק שנית את הנתונים ואת המספרים שיש בידיו.

אחריו העלה דני מרשה את הצעתו לסדר בנוגע לרחוב יום הכיפורים. תושבת קרית משה חיזקה את דבריו של מרשה וסיפרה כי היא אם לילדה נכה וכי אין לה אפילו היכן להמתין עמה להסעה. גם במקרה זה השיב מלול באריכות והסביר כי במידה ומשרד השיכון לא יכניס את הרחוב לתכנית העבודה שלו, העירייה תעשה זאת.

בסיום הישיבה מלול ציין כי הייתה זו ישיבה עניינית וחיובית, ואמר בקריצה כי הוא מקווה "שהאופוזיציה הזמנית תמשיך להיות עניינית".

יו"ר האופוזיציה עו"ד מתן דיל השיב כי כפי שהוא וחברי סיעתו הבטיחו, הם יהיו ענייניים לכל אורך הקדנציה ולא יחפשו "להתנגח" בכל מחיר.

ל"ערים" אמר דיל: "רחמים קיבל את הצעתי לדיון במליאת הוועדה המקומית. השבתי לו שאת הנתונים אני שואב מפרוטוקול קבינט הדיור ולכן הם הנתונים האמיתיים. סיכמנו שזאת תהיה ההחלטה – שיתקיים דיון במליאת הוועדה המקומית בהקדם ובינתיים לא נקדם את הוותמ"לים ברמת החלטה, כך שלמעשה קיבלו את בקשתי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר