עו"ד מתן דיל
עו"ד מתן דיל

עו"ד מתן דיל מציע לבצע תכנון אסטרטגי לעיר רחובות

בהצעה לסדר שהעביר יו"ר האופוזיציה במועצת רחובות, עו"ד מתן דיל, הוא טוען כי יש לקיים דיון על כמות יחידות הדיור שאמורות להתווסף לעיר

פורסם בתאריך: 31.12.18 07:55

-->

עו"ד מתן דיל, המשמש כיו"ר האופוזיציה ברחובות, העביר הצעה לסדר לפיה יבוצע תכנון אסטרטגי לעיר רחובות.

בהצעתו מפרט דיל: "ב-7 במאי 2018 אושרו בקבינט הדיור, לבקשת עיריית רחובות, שלוש בקשות לבניית שכונות מגורים גדולות היקף, במסלול אישור מהיר למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). א. מתחם מזרחי המונה כ-6,000 יחידות דיור, ב. מתחם צפוני (אזור תעשייה הורביץ) המונה כ-15,000 יחידות דיור, ג. מתחם דרומי המונה כ-5,500 יחידות דיור. משמעות הדבר היא שהעיר רחובות עתידה להוסיף 50% מכמות יחידות הדיור היום, בתכנון מהיר.

עד היום, 7 חודשים מקבלת ההחלטה, לדאבוני לא התקיים בנושאים אלה, נושאים כה משמעותיים אשר עתידים להשפיע על עתידה של רחובות ולשנות את פניה, כל דיון במועצת העיר או בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, כדי להציג את התכניות, משמעותן, קצב מימושן והשפעתן על נושאים כמו תחבורה, תעסוקה, חוסנה הכלכלי של העיר ואיכות החיים של תושביה. לא התקיים שום דיון ציבורי של הנהלת העיר על נחיצותן של התכניות ועל השלכותיהן – לטוב ולרע.

למותר לציין כי תכניות אלו מצטרפות לשורה של תכניות בנייה שכבר מקודמות כיום על ידי העירייה. הידועה שבהן היא התוכנית לפינוי־בינוי שכונת קריית משה, כ־9,000 דירות חדשות נוספות על 2,000 הדירות הוותיקות הקיימות כיום בשכונה. תכנית פינוי בינוי אושיות, תוספת של כ-3000 יחידות דיור. תכנית להתחדשות לב העיר רחובות, המבוססת בין היתר על הוראות תמ"א 38, ובה פוטנציאל להוספת כ־5,500 דירות באזור לב העיר; ועוד כ־2,500 דירות לאורך רחוב הרצל".

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

 

עוד ממשיך דיל: "בהקשר זה חשוב לציין: לעיר רחובות אין עדיין נכון להיום תכנית מתאר כוללנית. תכניות ותמ"ל מחויבות למימוש מהיר וללא שלביות. אני חרד לעתידה של העיר רחובות וחושש לעתידנו הכלכלי. היום אנו גרעוניים בנוגע לאיזון ההכנסות בין מגורים לבין מסחר ותעשייה. קצב המימוש לבנייה למגורים כמובן מהיר יותר מבנייה של מסחר ותעשייה. ביקוש והיצע. לא ניתן לתכנן בינוי למגורים בהיקפים כל כך גדולים ללא תכנית כוללת שתתייחס כמובן בין היתר לצמצום "הגרעון" ולשיפור היחס שבין בנייה למגורים לבין מסחר ותעשייה, הוספת שטחים פתוחים, מבני ציבור, דרכי גישה וכו'.

ההצעה לסדר: מועצת העיר מחליטה לקיים ישיבה בה יוצגו התכניות המקודמות והחזון שעמד לנגד עיני ראש העיר. יתקבל מידע וסטטוס עדכני של מצב התכניות. תתקבל חוות דעת והערכה של השפעת התכניות וקצב מימושן על מערך התחבורה, התעסוקה, התקציב העירוני (הכנסה והוצאה לתושב). יוצג מידע אודות הסכם גג ההולך ומתגבש – היקפו ותכולתו. יתקיים דיון ציבורי של מועצת העיר לגבי נחיצות התכניות, תעדופן על פני תכניות אחרות המוקדמות. לקבל החלטה על גיבוש תכנית אסטרטגית לפיתוח העיר רחובות. תכנון כולל אשר יבטא את חזונה התכנוני של העיר לפני אישור וקידום הותמ"לים".

מהעירייה נמסר: "ההצעה לסדר תידון במסגרת ישיבה של מועצת העיר, כמקובל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר