יו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן
יו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן

צופית גולן: "הייתי רוצה שתהיה תכנית אב מסודרת שתיקח בחשבון את הצרכים של כל בתי הספר והגנים ברחובות"

ההנהגה ההורית ברחובות עומדת בפני שינויים משמעותיים, עם תקנון רשמי שכבר עבר אישור ובחירות לתפקיד יו"ר חדשה. שוחחנו עם המועמדת היחידה לתפקיד, צופית גולן, ושמענו מה החזון שלה

פורסם בתאריך: 21.11.18 08:30

-->

בחודשים האחרונים עברה ההנהגה ההורית העירונית ברחובות מספר שינויים משמעותיים, ובהם אישור תקנון רשמי, בניית שיטת פעילות חדשה ופרידה מיושבת הראש אורית שרגאי. ביום ראשון הקרוב יתקיימו בחירות ליו"ר חדש/ה, כשהמועמדת היחידה לתפקיד הינה צופית גולן.

היו"ר היוצאת, אורית שרגאי, סיימה למעשה את תפקידה כבר בחודש אוגוסט, והצטרפה לרשימתו של זוהר בלום במקום השלישי. לפני שאורית החליטה על עזיבה היא הגישה מועמדות לתפקיד יו"ר ההנהגה ההורית, אלא שכמועמדת יחידה היה עליה להשיג רוב של 75 אחוז בכדי להיבחר, וזאת על פי התקנון הישן. אורית זכתה לתמיכה של 74.5 אחוזים בלבד, ובשל חצי אחוז היא לא נבחרה לתפקיד פעם נוספת. הדבר הוביל למחאה של חלק מהנציגים בהנהגה, בטענה לחסרונו של תקנון רשמי שיסדיר את נושא הבחירות ויהיה מחייב וידוע לכול. כך או כך, מאז שרגאי פרשה וצופית גולן, יו"ר ועד ההורים בבית הספר תחכימוני, מונתה כממלאת מקומה. כעת היא כאמור היחידה שהגישה מועמדות לתפקיד היו"ר והיא תצטרך לעבור את מחסום 50 האחוזים בכדי להיבחר, בהתאם לתקנון החדש שכבר הפך לרשמי ועל כן לא צפויים על כך שום חילוקי דעות.

צופית, מה שונה בתקנון החדש?

"התקנון החדש עבר אישור של ההנהגה ההורית כולה ועבר ביקורת משפטית. הוא נבדק על ידי עורך דין שבדק שלא שגינו במשהו ושלא פספסנו או טעינו בניסוח. כעת התקנון תואם את התקנון הארצי ופורש שיטת עבודה מסודרת שמחייבת את כולנו ומנוסחת באופן מדויק".

חוץ מהתקנון המסודר צפויים שינויים באופי העבודה של ההנהגה ההורית?

"עכשיו אנחנו עובדים מאוד קשה על הגדלת נציגי הגנים. בשנה שעברה לא היו מספיק אזורים שהגישו מועמדים. בימים אלו אנחנו מרכיבים ועדות עבודה. פורום ההורים הארצי פועל בשיטה הזו וגילינו שהיא מאוד יעילה ואפקטיבית. אנחנו מחכים להתייצבות המערכת אחרי הבחירות ואז יהיה קל יותר להניע כל מיני מהלכים".

צופית, בת 42, היא אם לארבעה בנים. היא ילידת רחובות ובת לאם ילידת העיר. בניה הם דור שלישי בבית הספר תחכמוני. כבר 15 שנים שהיא פועלת בהתנדבות מלאה למען החינוך והקהילה, בין השאר בפורום למען קידום האישה, בקהילה נגישה ובסיירת ההורים. לפני שלוש שנים אף זכתה צופית באות הוקרה על פעילות חברתית ותרומה לקהילה בטקס לכבוד נשים מובילות ופורצות דרך שנערך ברחובות מדי שנה ביום האישה.

צופית גולן

צופית גולן

 

לפני 16 שנים נדרסה צופית על ידי אוטובוס בעת שחצתה במעבר חציה, ומאז היא מתמודדת עם נכות. ההתמודדות עם הנכות היא אחת הסיבות להשקעה הרבה שלה ב'קהילה נגישה', תכנית ארצית שמשלבת את העירייה ואת החברה למתנ"סים, שמטרתה להסיר חסמים לשילוב אנשים עם מגבלות. לדבריה, ההישגים של הקהילה הנגישה ברחובות משמעותיים, הקהילה עורכת הרצאות הסברה לעובדי עירייה וגם בתי הספר בעיר פונים ומבקשים להעביר את התכנים שלהם, כשכבר יש תכנית המשך לשנה שנייה.

צופית, אחרי ההצלחה ב'קהילה נגישה', מה החזון שלך להנהגה ההורית?

"להפוך את ההנהגה למשמעותית בעיר ולמובילת תהליכים. הייתי רוצה שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים בעירייה ועם הארגונים בעיר, ביניהם מחלקת החינוך, בית הספר להורים, הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, וגם עם גורמים מתחום החסד והסיוע לנזקקים. ביבנה יש מודל מקסים לגיוס ציוד לבית הספר לנזקקים והייתי שמחה אם היינו מאמצים אותו. הם עורכים יריד לקראת תחילת שנת הלימודים וכל חברה שמוכרת ביריד מתחייבת לתת אחוז מסוים. הייתי רוצה שגם תהיה תכנית אב מסודרת שתיקח בחשבון את הצרכים של כל בתי הספר והגנים".

הפעילות של ההורים בהנהגה דורשת המון זמן ואנרגיה. כנראה שלא סתם אין הרבה מועמדים לעמוד בראש המערכת. למה את לוקחת על עצמך את המשימה הזו?

"כי אני מאמינה בחינוך ובאנשים שנמצאים פה, ומאמינה שרובנו רוצים לעשות טוב. ביחד אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר טוב מאשר כל אחד לבד. טוב משותף זה משהו שאני מאוד מאמינה בו".

המשפחה תומכת בעשייה שלך?

"מאוד, נראה שזה כבר עובר בגנים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר