זירת התאונה של האופניים החשמליים
זירת התאונה של האופניים החשמליים

הורים על תופעת האופניים החשמליים ברחובות: "כל מה שאנו רוצים הוא שהילדים יחזרו בשלום"

בדיוק שבוע לפני שתלמיד קציר נפצע בנסיעה על אופניו החשמליים, התכנסה ישיבה של ההנהגה ההורית ומנהלות קרית החינוך קציר עם מחזיק תיק החינוך זהר בלום, שבה הביעו דאגה מהסכנות ברכיבה על האופניים החשמליים בגילאים צעירים

פורסם בתאריך: 23.4.18 14:49

-->

אתמול( ראשון) תלמיד בית הספר קציר א' ברחובות שרכב על אופניו החשמליים נפצע באורח בינוני בתאונה שאירעה ברחוב יצחק קנדלר בעיר. הנער, שסבל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון כתוצאה מהתאונה עם מעורבות רכב פרטי, פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים קפלן בעיר. התלמיד, כבן 13, נמצא כעת במצב יציב ונראה כי הוא ישוחרר בקרוב לביתו.

לעיתון "ערים" נודע כי בדיוק שבוע לפני שנפצע התלמיד, התקיימה ישיבה בנושא הבטיחות בדרכים באזור בית הספר, לרבות הסכנות שברכיבה על האופניים החשמליים. בישיבה נכחו חברי ההנהגה ההורית, מנהלות קרית החינוך קציר, ומחזיק תיק החינוך בעירייה זהר בלום. חלק גדול מהישיבה הוקדש לנושא הבטיחות בדרכים ובין השאר עלתה הבעיה שתחנות האוטובוס הסמוכות לקריה נצבות זו מול זו. במצב התדיר שבו אוטובוסים עוצרים באותו הזמן, טווח הראיה נפגע, מה שעלול לסכן את התלמידים הרבים החוצים את הכביש במקום.

יו"ר ההנהגה ההורית של קרית החינוך קציר, נוריאל כורש: "זהר בלום הבטיח כי הוא יטפל בנושא מיידית, כך שהתחנות לא יעמדו אחת מול השנייה. בנוסף הוא אמר כי מעבר החציה ייצבע ויודגש מחדש".

הנושא שבו התמקדו ההורים והמנהלות יותר מכול, היה סכנת הרכיבה על האופניים החשמליים. על כך אמר כורש: "ביקשנו מהעירייה כי תועבר הדרכה מקיפה בנושא בטיחות בדרכים בכלל, ורכיבה על אופניים חשמליים בפרט. בשנה שעברה אכן הועברה הדרכה מטעם העירייה וזהר בלום הבטיח כי גם בשנה הבאה תועבר הדרכה".

רינה, אם שהשתתפה בישיבה, ציינה: "המנהלות ממש הביעו חששות לשלום התלמידים הרוכבים על אופניים. הן ביטאו את חוסר האונים שלהן לנוכח התופעה מחד, ומאידך את הרצון שלהן להגן על התלמידים".

הורים מדגישים כי ההדרכות בנושא מועילות, אבל אין בהן די וכי הם חוששים לשלום התלמידים בכל רחבי העיר, לא רק בסביבת קרית החינוך. כורש: "חלק מהבעיה היא שתלמידים מתחת לכיתה י' לא מקבלים שום הדרכה בנושא, משום שעל פי חוק הם אינם רשאים לרכב על אופניים חשמליים. ברור לכולם שבכל זאת תלמידים צעירים יותר משתמשים באופניים הללו, כפי שקרה לצערנו הרב עם תלמיד כיתה ז' שנפצע.

"ביקשנו מזהר בלום לנסות ולמצוא דרך להגביר את האכיפה. אפשר להחרים אופניים של תלמידים מתחת לכיתה י', או לרשום להם דו"חות. כמובן שלא מתוך רצון לפגוע בכיס של ההורים, אלא אך ורק מתוך דאגה לילדים. בראש מעינינו ביטחון הילדים בבית הספר ומחוצה לו. כל מה שאנו רוצים הוא שהילדים יגיעו ויחזרו בשלום".

ישנם הורים המטילים את האחריות על משטרת ישראל. זיוה, אם  בקציר: "יש לציין כי אין בסמכותו של הפיקוח העירוני או העירייה לאכוף את החקיקה בנושא והם לא יכולים לתת דו"חות או להחרים אופניים. הסמכות היא בידי המשטרה בלבד. אנו אף הצענו ששוטרים יעמדו בפתח בית הספר ויאכפו את החוק במקום. המון תלמידים צעירים מגיעים עם אופניים חשמליים ואפילו מחנים את האופניים בתוך בית הספר, כדי שלא יגנבו להם אותם. אנחנו לא רואים שהמשטרה מוצאת כוח אדם או פנאי לטפל בבעיה הזו בצורה רצינית".

הורים אחרים מפנים את האחריות להורים עצמם. שחר, אב בבית הספר: "בסופו של דבר ההורים הם אלו שנותנים לילדים שלהם לרכב על אופניים חשמליים. בית הספר עצמו לא יכול לקבוע כמובן אם ילד יקבל אופניים. גם אם בית הספר והעירייה מספקים הדרכות בטיחות וכללי נהיגה, זו אחריות ההורים לדאוג לכך בהנחיות בבית".

תגובת משטרת ישראל: "ללא קשר לתוכן פנייתך או למקרה זה או אחר, האכיפה בנושא מתבצעת במסגרת כלל פעילות האכיפה של משטרת ישראל בנושא עבירות תנועה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר