צוות טיפול נמרץ בקפלן המגיע מארצות שונות (צילום: אופיר לוי, קפלן)
צוות טיפול נמרץ בקפלן המגיע מארצות שונות (צילום: אופיר לוי, קפלן)

"דוקטור תציל אותי" בעשר שפות

בטיפול נמרץ כללי בקפלן אנשי הצוות עלו מעשר ארצות שונות בעולם. יעל פולישוק, אחות אחראית בקפלן: "מגוון השפות מחזק את התקשורת עם המטופלים ומפחית חרדה במהלך הטיפול"

פורסם בתאריך: 24.10.18 14:13

-->

בשבוע שעבר צוין בישראל יום העלייה, חג לאומי אזרחי שנחגג על פי חוק החל משנת 2016. ביחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי קפלן, המקום הלחוץ והנמרץ ביותר בבית החולים, חוגגים את יום העלייה בכל יום בשנה, מכיוון שביחידה עובדים רופאים, אחיות ופרא רפואי שעלו מעשר ארצות שונות ברחבי העולם: רוסיה, אתיופיה, רומניה, דנמרק, צרפת, בלרוס, אוזבקיסטן, ארגנטינה, ברזיל ואנגליה.

יעל פולישוק, אחות אחראית ביחידה לטיפול נמרץ כללי: "מטופלים המאושפזים ביחידה, בפרט מבוגרים, יכולים לדבר עם אחד מאנשי הצוות בשפת האם שלהם. אפשרות זו נותנת למטופל תחושת ביטחון, ולנו המטפלים קבלת מידע להמשך טיפול והבנת המטופל ומשפחתו ומפחית חרדה. הדבר מקל מאוד על התקשורת עם המטופלים במהלך הטיפול וההצלחה בתהליך ההחלמה. מגיעים אלינו לאשפוז אנשים מבוגרים במצב קשה ומורכב מאוד שהעברית אינה שפת אם שלהם, ועלולים להתקשות בהבנת השאלות שלנו. אנחנו מיד מזמינים אחות או רופא או פרא רפואי שדוברים את שפתם ומכירים את התרבות שלהם, והם מתקשרים ומרגישים בבית, ככל שניתן במקום כזה".

בסיום הטיפול מעידים המטופלים, ולעיתים גם בני משפחה, כי כאשר מגיעים ליחידה לטיפול נמרץ כללי יש שוק ראשוני בגלל הטיפול הדחוף ,המורכב והמהיר בכל מטופל חדש, הצפצוף של מכשירי הניטור וההנשמה, והתחושה של הצלת חיים. בתוך כך, פונה דובר השפה למטופל או למשפחתו ומסביר על היחידה, על הטיפול הספציפי שיקבל ומכיר לו את אנשי הצוות באופן אישי.

"האנושיות וההתייחסות האישית לכל מטופל על פי התרבות שלו והשפה שלו הם מקור חשוב וחיוני להצלחה בטיפול הרפואי וגם לא פחות חשוב מכך, בהתמודדות הנפשית של המטופל", מסבירה פולישוק. "כשמדובר באנשים עם בעיות רפואיות מורכבות ביותר שבגינן הגיעו לטיפול נמרץ כללי, לעיתים הם נמצאים בין חיים ומוות. אנחנו מרגיעים אותם ואת בני המשפחה בשפת האם שלהם – ותחושת הביטחון האנושי והפיזי תורמים להצלחה גבוהה בתהליך ההחלמה".

בקטע הווידאו המצורף, הצוות הרפואי בקפלן בברכת "בריאות שלמה" בשפות שונות: בולצ'יסט דרוביה (רוסית), מלסטריץ נאצו (אמהרית), מולטסנה טאטה (רומנית), הל הלברדט (דנית).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר