זוהר בלום ויניב מרקוביץ'
זוהר בלום ויניב מרקוביץ'

נותנים לתלמידים ספייס

כ-300 תלמידי רחובות בני הקהילה האתיופית משתתפים בתכנית SPACE לסיוע לימודי

פורסם בתאריך: 25.9.17 11:16

-->

רשת חוויות ועיריית רחובות נותנות מעטפת תמיכה לימודית וחברתית במערכת החינוך בעיר, תוך יישום בפועל של אחת התוכניות הגדולה ביותר המופעלת על ידי הפרויקט הלאומי לקהילה האתיופית בישראל.

התוכנית, הנקראת SPACE, פועלת בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה בבית הספר אורט, קציר, דה שליט, אמי"ת המר וקרית מדעים בקבוצות של 6-9 תלמידים לכל היותר, מה שמאפשר עשייה משמעותית ואיכותית מול התלמידים. המסגרת הלימודית כוללת כארבע שעות לימוד אקדמאיות לכל תלמיד, סדנאות העצמה אישית ופעילות הפגה פעמיים בשבוע. הפעילות מתקיימת בתוך בית הספר לאחר שעות הלימודים, בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך, בדגש על מקצועות הליבה – לשון והבעה, אנגלית ומתמטיקה. בנוסף, ניתן תיגבור בכל מקצוע לפי הצורך של התלמידים.

בין היתר, התוכנית כוללת מרתוניים לימודיים לקראת כל מועד של בחינות בגרות, ובחודשי הקיץ מתקיימת פעילות משולבת של הכנה לימודית לקראת השנה הבאה ופעילות העשרה אטרקטיבית ומאתגרת.

עו"ד יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר: "תכנית SPACE  מאפשרת לבני הנוער בקהילה לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם ולהגביר את סיכוייהם לניעות חברתית ולשילוב עתידי בשוק העבודה. בוגר התכנית יוכל לבחור באופן חופשי ומושכל את עתידו המקצועי ובכך יזכה באפשרות למוביליות בכל תחומי החיים. מדובר בהובלה משותפת של העיריה ורשת חווית, השמה את התלמיד במרכז העשייה החינוכית".

זוהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "התוכנית מאפשרת לשמור על רצף חינוכי ולחזק את התלמידים, תוך צמצום פערים חברתיים ושיפור יכולות אישיות. מטרות התוכנית הן להביא להעלאה משמעותית של מספר התלמידים הזכאים לתעודת הבגרות המלאה והבגרות האיכותיות, להכין את תלמידי חטיבות הביניים לכניסה למסלול בגרותי בחטיבות העליונות, למנוע את הנשירה הגלויה והסמויה בקרב תלמידים יוצאי אתיופיה, להעצים בני הנוער, להעשיר את הידע ולשלבם בקהילת העיר".

רחל לסטיגזון, מנהלת תחום תכניות ומשאבים: "תכנית SPACE, סיוע למידהENP  (הפרויקט הלאומי לקהילה האתיופית), פועלת ברחובות זו השנה השנייה ומאגדת תחת קורת גג אחת עשייה חינוכית של כל השותפים, תוך שמירה על רצף למידה וקשרי עבודה מקצועיים בין החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. השנה אושרו  לתוכנית 304 תלמידים, כאשר ישנה אפשרות לשלב תלמידים שאינם מהקהילה האתיופית, בתיאום מלא עם צוות  בית הספר. מטרת העל של התוכנית היא להעניק שוויון הזדמנויות לתלמידי חטיבות הביניים וחטיבה עליונה בכל תחומי החיים והזדמנות להביא לשילוב מלא ומוצלח של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית".

את התוכנית מובילה לימור רונן עם צוות חינוכי ושותפים לתוכנית משרד החינוך, החברה למתנ"סים – המחלקה להתחנכות ולמידה, עיריית רחובות – אגף החינוך, הנהלת בתי הספר והצוות המקצועי, תלמידים והורים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר