צילום: יואל אודה, רכז תקשוב
צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

"החופש להיות אני" – דרך חינוכית ייחודית ומיטבית: החטיבה הדמוקרטית-הומניסטית הצומחת, ויצו רחובות

החטיבה הדמוקרטית-הומניסטית הצומחת, ויצו רחובות מקיימת ערב חשיפה לקראת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה. הורים ותלמידים הרוצים מסגרת ייחודית המאפשרת לכל תלמיד לממש את היכולות שלו מוזמנים להגיע ולהיחשף לתפיסה ולדרך החינוך הדמוקרטי-הומניסטי.  הגיעו להתרשם מבית הספר, הכירו את צוות המורים, ההנהלה, הורים ותלמידים

פורסם בתאריך: 23.1.24 12:48

-->

"החינוך הדמוקרטי-הומניסטי רואה בתלמיד יחיד ומיוחד, שותף פעיל בקהילת בית הספר והעיר",  מסבירה מנהלת החטיבה מיכל שיר הקנין. "בית הספר הוקם מתוך רצון לאפשר לתלמידים לממש את היכולות שלהם, לבטא את החוזקות שלהם ולהאמין בעצמם שהם מסוגלים ללמוד ולהצליח. התפיסה של בית הספר היא שהילדים הם בעלי זכויות וחובות, כשהגישה החינוכית מקשיבה לקול הילד, מטפחת את כישוריו ומאפשרת לו ולמשפחתו להיות שותפים מלאים לעשייה הבית ספרית".

ביום רביעי, 7 בפברואר, יתקיים בחטיבה הדמוקרטית הומניסטית הצומחת ערב חשיפה לבוגרי שכבות ו'. ההורים והתלמידים מוזמנים לבוא ולהתרשם מהאווירה, לשמוע על ערכי בית הספר המובילים, לשוחח עם צוות המורים וההנהלה, לסייר במרחבי בית הספר, להשתתף בשיח משותף עם הורים ותלמידי בית הספר בהווה ולשאול שאלות ולקבל תשובות.

החטיבה הדמוקרטית-הומניסטית הוקמה בשנת הלימודים תשפ"ד, כהמשך ישיר לבית הספר היסודי הדמוקרטי רמת אלון, מתוך הצורך שעלה בעיר בקרב משפחות שביקשו חינוך אחר, ערכי עם משמעות המאפשר לילדים ביטוי אישי, למידה באופן מגוון ויצירתי.

מנהלת החטיבה מיכל שיר הקנין

מנהלת החטיבה מיכל שיר הקנין | צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

"שיטת ההוראה היא שונה ממה שרובנו מכירים", מסבירה הקנין. "מערכת השיעורים שלנו היא מערכת מגוונת, גמישה ורלוונטית בהתאם למה שמעניין ומסקרן את הילדים. היא כוללת מקצועות מעוררי השראה לצד לימודי ליבה. לתלמידים מוצעים קורסים לבחירה, שנבנו מתוך עולמם של הילדים, כמו אמנות, חינוך פיננסי, משחקי חשיבה ועוד".

הערכים המובילים את בית הספר – שוויון, דיאלוג ושותפות, בחירה ואחריות – מבוססים על ראיית הילד כאדם שלם. הדבר בא לידי ביטוי הן בהתנהלות היומיומית של החטיבה במסגרת הוועדות השונות, שבהן חברים גם ההורים וגם התלמידים, והן במפגשים ובדיונים המתקיימים בפרלמנט "קול-כולם", בו לכל חבר קהילה יש קול לבחור ולהצביע באופן דמוקרטי.

צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

בבית הספר מתקיימים דיונים בהם ניתן לעלות נושאים שונים, ועדות ומפגשי פרלמנט בשותפות התלמידים, המורים וההורים, בסופם – הצבעה דמוקרטית – כך שלכל חבר בקהילה יש השפעה, בפועל, על הנעשה בבית הספר.  "קהילת בית הספר היא קהילה פעילה וחלק בלתי נפרד מהחיים בבית הספר", מסבירה הקנין. "זה בא לידי ביטוי במפגשים שמתקיימים אחת לשבועיים, שבהם אנחנו מתכננים פעילויות עתידיות וחושבים ביחד איך אפשר להנגיש ולהעשיר את החיים בבית הספר. אנחנו מעלים את הרעיונות בפרלמנט 'קול כולם', מקיימים דיון וחושבים יחד איך מקדמים את הנושא עם קהילת בית הספר ולבסוף נעשית הצבעה ובחירה ".

 

 

בנוסף, בית הספר מקיים אחת לשבוע קמפוס הורים – "הורה הוא מורה לחיים", מתוך ההבנה שההורים הם חלק בלתי נפרד מהקהילה. ההורים מרחיבים את הדעת של התלמידים בנושאים מגוונים מתוך עולמם ועיסוקם, נושאים שהם לא תמיד בהלימה לתכנית הלימודים. "מדובר בתוכנית שמתקיימת אחת לשבוע, שהיא חלק ממערכת השעות. אנחנו מאמינים שלהורים יש מה לתרום ויש להם תחומי דעת מגוונים שיכולים להעשיר את הילדים. יש לנו, לדוגמה, הורה שמעביר שיעור בנושא טכנולוגיה בראי ההיסטוריה ומה צופן העתיד, אימא מנחת קבוצות שבונה עם התלמידים "תמונת ניצחון" באמצעות כלי טכנולוגי, והורה שמלמד אותם איך מפתחים יצירתיות ואיך יוצאים מהקופסה, כשהמטרה לעודד חשיבה שהיא קצת אחרת".

צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

צילום: יואל אודה, רכז תקשוב

לצד כל אלה, מקיימים בבית הספר "קהילת לומדים" – שעה שבועית שמטרתה להדגיש את נקודות החוזק של התלמידים. התלמידים יכולים ללמד את חבריהם תחום דעת אחד על אחד או בקבוצה או לחילופין לחקור בעצמם, לפתח ולהתפתח בתחום שמסקרן אותם. "הרעיון הוא שכולם לומדים משהו אחר. זה יכול להיות בשיעור שחבר מלמד, שיעור שהם מעבירים או לחילופין חוקרים בעצמם, ואנחנו מלווים אותם כמנטורים, מנחים אותם וכך מייצרים הוראה אחרת, רלוונטית וגמישה.
כשמורה נכנס לכיתה, הוא לא יכול ללמד את כולם באותו אופן, מאחר שלכל ילד יש את המסוגלות שלו, אהבה ורצון משלו, ולכן, אנחנו מתאימים את הלמידה לילדים".

מכיוון שהביקוש לחטיבה עולה מדי שנה, הקנין מדגישה שזה הזמן להגיע ולהתרשם כי מספר המקומות מוגבל. תנאי הקבלה כוללים שיח אישי עם הורה ותלמיד ותהליך התאמה. "מדובר במסגרת ייחודית, ואנחנו מדגישים לתלמידים ולהורים, שיש בה אחריות ללמידה והיא מותאמת לילדים שרוצים ללמוד מתוך עניין וסקרנות".


ערב החשיפה יתקיים ביום רביעי, 7 בפברואר 2024, בין השעות 20:30-19:00,
ניתן להירשם מראש ב>>לחיצה כאן<<

כתובת  החטיבה:  ארלוזורוב 18 רחובות

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר