(צילום: Senivpetro - Freepik.com)
(צילום: Senivpetro - Freepik.com)

בטיחות ילדים ברכב: כל מה שצריך לדעת החל מהמושבים ועד לכללים לנהיגה נכונה

המחשבה כי משהו רע עשוי לקרות לילדים היא מחשבה משתקת ומפחידה מאין כמותה. כדי לשמור על שלומם במהלך הנסיעה, חשוב למלא כללי התנהגות מחמירים לצד הקפדה על אמצעי הבטיחות. מה חשוב לדעת בנושא לטובת נהיגה בטוחה כאשר הילדים ברכב?

פורסם בתאריך: 19.7.21 12:15

-->

בטיחות ילדים ברכב: כל מה שרציתם לדעת רגע לפני הנסיעה

זה לא סוד שבמדינת ישראל מתרחשות בכל יום תאונות דרכים, כאשר בתאונות קטלניות מעורבים גם ילדים שנפצעים ולצערנו גם נהרגים, כפי שהתרחש רק לאחרונה עם מותו של תינוק בן שנה וחצי לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים עם הוריו ואחותו. הדאגה לשלומם של הילדים בזמן הנסיעה היא דאגה שמלווה כל הורה, וזאת מתוך החשש כי הם יפגעו. על מנת לסייע לכם להטמיע את ההרגלים והכללים, בחרנו להציג את מיטב הטיפים לטובת נהיגה בטוחה – החל מהרכב ועד כללי הנהיגה:

בחרו ברכב מתאים

הרכב בו אתם נוהגים צריך להתאים להרכב של משפחה, ולכן אם אתם מתכננים לבצע תהליך של מכירת הרכב הקיים ורכישה של רכב חדש, חשוב מאוד להקפיד על רכישה של רכב המותאם למשפחות, עם שימת דגש על רכב שמאובזר במערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לכם לנהוג בצורה בטוחה. על מנת שתוכלו לבחור את הרכב הטוב ביותר בעבורכם, מומלץ לבצע סקר שוק מקיף והשוואת מחירים.

כללי זהירות

ע"פ החוק נדרש לנטרל את כריות האוויר עד שהילדים מגיעים לגיל 10, וזאת בשל הסכנה בפתיחת כריות האוויר. חשוב גם לוודא כי כיסא הבטיחות ממוקם אחורה ככל האפשר אם אתם מחליטים להושיב את הילדים במושב בטיחות קדמי.

עיקרון נוסף שחשוב להכיר הוא נורות האזהרה ברכב. כאשר נורת אזהרה נדלקת, יש להתייחס אליה במלוא הרצינות ולטפל בבעיות באופן מיידי. תקלה ברכב עשויה לסכן חיים במקרים מסוימים, ולכן חשוב להגיב באופן שקול ואחראי.

מושבי בטיחות

מושב בטיחות הוא אביזר מציל חיים. גם אם מדובר בנסיעה קצרה, אסור בשום פנים ואופן לוותר על הושבה של הילדים במושבים רגילים משום שהיא עלולה לסכן את חייהם. ע"פ כללי בטיחות התעבורה, תינוקות עד גיל שנה יש להושיב במושב בטיחות כאשר פניהם נגד כיוון הנסיעה, והחל מגיל שנה ועד גיל ארבע נדרש להושיב אותם במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה, כולל שימוש ברצועות פנימיות. החל מגיל ארבע, ילדים שגובהם הגיע ל-1.45 ומשקלם 18 ק"ג ומעלה, מחויבים לשבת בבוסטר ולא במושב בטיחות, כאשר הילדים צריכים להיות חגורים באמצעות החלק התחתון של חגורת הבטיחות על האגן ואילו החלק העליון מעל הכתפיים.

הושבה

המקום הבטוח ביותר להושבה של ילדים הוא במושב האחורי. לפני כחמש שנים אושר לאפשר לילדים מגיל 14 ומעלה לשבת במושב בקדמי ולצד הנהג, ועל כן הקפידו על הושבה של הילדים הקטנים אך ורק מאחור כאשר הם חגורים. ילדים מגיל שנה ועד גיל שלוש חייבים לשבת במושב מאחור ואילו ילדים מגיל שלוש ועד שמונה במושב בטיחות או בבוסטר. החל מגיל שמונה יש לחגור את הילדים בחגורת בטיחות בכל עת – גם בנסיעה קצרה וגם בנסיעות ארוכות.

עצירה במקום ייעודי

אין לעצור את הרכב במקום שלא מיועד לכך. בין אם אתם עוצרים להפסקת התרעננות עם הילדים או חווים תקלה ברכב, חשוב מאוד לעצור במקום המיועד לעצירה כמו תחנות דלק, חניון או מפרץ עצירה, ולהימנע ככל האפשר מעצירה בשול הכביש. נוסף על כך, הוצאה של הילדים מהרכב צריכה להתבצע באופן מסודר ובטוח, גם אם אתם ממהרים. שימו לב כי דלתות הרכב נעולות והילדים לא יכולים לצאת באופן עצמאי מהרכב, אלא רק בליווי של מבוגר.

לסיכום, שמירה על בטיחות הילדים היא חשובה מאין כמותה בעבור כל הורה ונהג. הקפדה על כללי הזהירות כמו גם התאמה של הרכב לצרכים ולפקודת החוק היא חיונית לטובת נהיגה רגועה אשר תסתיים בשלום ובבריאות שלמה לכם ולבני המשפחה.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר