(צילום: Jcomp - Freepik.com)
(צילום: Jcomp - Freepik.com)

רונן מרדכי גרין: כיצד משפיעה הקנייה ברשת על שטחי המסחר והקניונים?

מה יקרה לשטחי המסחר בעקבות מגמת קניות האונליין? יזם הנדל"ן המסחרי, רונן מרדכי גרין, על המגמה הברורה של רכישות מקוונות ועל שטחי המסחר והקניונים בישראל. האם קניון בעיר מרכזית בישראל יבטיח הצלחה פיננסית? וכיצד השפיעה הקורונה על שטחי המסחר והקניונים בישראל?

פורסם בתאריך: 18.7.21 19:03

-->

רונן מרדכי גרין – חשוב לדעת מראש כי לא כל קניון הוא מכרה זהב

בעוד שבישראל צומחים קניונים כמו פטריות אחרי הגשם, העשור הקודם הציג לנו מגמה ברורה של סגירת קניונים בארה"ב וכן גם באירופה שבשנים האחרונות הייתה שאננה ולאחר מגפתה קורונה החלה להפנים את המצב – הקמת קניון לא הייתה השקעה בעלת רמת ביטחון גבוהה בכל אזור ויחד עם המפכה הדיגיטלית ומגפת הקורונה שחייבה על ריחוק חברתי, הקניונים בסכנה של ממש.

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מחזיר אותנו לתקופה שקדמה למגפת הקורונה ומזכיר לכולנו עד כמה המגמה לרכישות אונליין הייתה ברורה בשטח ומדוע גם בלעדיה לא כל קניון הוא הבטחה לפדיון גבוה: "אפשר להביא מאות ואלפי דוגמאות מהעולם על חניות שנסגרו בכל שנה וכן דוגמאות למרכזי מסחר וקניונים שנסגרו או הפכו לקניון רפאים, אך בישראל לא חסרות דוגמאות לקניונים שפשוט לא הצליחו או שעדיין אינם מצליחים להוביל את הציבור אליהם. תרימו את הראש ותמצאו דוגמאות טובות בפתח תקווה, הרצליה, רמת גן, תל אביב ואזורים רבים בישראל של קניונים שלא הצליחו מסיבות רבות שאינן בהכרח רק כתוצאה מהרכישות המקוונות".

רונן מרדכי גרין: "הקורונה הובילה למעלה ממחצית מהישראלים להגדיל את הקניות ברשת"

מספר שנים טרם הקורונה החלו לעלות ספקות לגבי הצורך במספר רב של קניונים ובחינת השפעות הקניות אונליין על שטחי המסחר והקניונים, דווקא בתזמון של הסוגיה בישראל ואל מול "הפילים הלבנים" בארה"ב וברחבי העולם – מגפת הקורונה הובילה למכה אנושה לשטחי המסחר ובראשם הקניונים, אלו נאלצו להפסיק את פעילותם לחלוטין בעקבות ההגבלות.
מי שזיהה את המגמה בשנים שקדמו לקורונה ודאג מבעוד מועד להכין תשתית לרכישת מוצרים אונליין, היה ערוך לספוג את ההפסדים מהעדר המכירות הפרונטליות.

רונן מרדכי גרין רואה במגפת הקורונה קריאת השכמה לקניונים: "אם אתם פותחים מרכז מסחרי באזור תיירותי הקורונה היא בגדר ביש מזל עבורכם, במידה ואתם מרכז מסחרי או קניון הקורונה היא איתות עבורכם לשנים הבאות. בעוד שישראלים רבים עברו לרכישות אונליין לפני הקורונה, למעלה ממחצי מהציבור הישראלי הגדיל את הרכישות אונליין. הענפים שיצטרכו להפשיל שרוולים במכירות הפרונטליות הן המסעדות והאופנה, ללא יכולות מקוונות ברמה גבוהה, העתיד העסקי לא מובטח ובעקבות חברות אלו גם העתיד של הקניונים לא מזהיר במיוחד".

רונן מרדכי גרין משיב לגידול במרכזי הקניות החדשים בישראל על אף המהפכה הדיגיטלית: "עלינו להסתכל על מ"ר של שטחי מסחר לנפש, אנחנו נמצאים בנתונים דומים לאירופה בעוד שבארה"ב מ"ר שטח מסחר לנפש גדול בעד פי 4 וזה מה שיכול להסביר את ההיצע הרב של הקניונים מול הביקוש המוגבל יחסית. למרות זאת ועל אף הביטחון הרב של יזמים בארץ וכל עוד לא מדבר על יעד תיירותי חם, הקורונה שינתה את כללי המשחק ולמעשה האיצה באופן משמעותי את הרכישות המקוונות, מה שהיה אמור לקרות עוד 5 שנים ויותר קורה עכשיו".


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר