סטודנטים בראשון לציון (צילום: עידן גרוס)
סטודנטים בראשון לציון (צילום: עידן גרוס)

ראשון לציון: העיר הגדולה המובילה בשיעור מקבלי תואר ראשון

בתוך שבע שנים נרשמה עלייה של כ-25 אחוז במספר מקבלי תואר ראשון בעיר. בעירייה מעריכים כי העלייה בשיעור הזכאות לבגרות תרמה לכך

פורסם בתאריך: 2.7.17 11:34

-->

שנת הלימודים האקדמית הסתיימה זה עתה ומנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בתוך שבע שנים נרשמה עלייה של 24.9 אחוז במספר מקבלי תואר ראשון מראשון לציון, מה שמציב את העיר במקום הראשון מבין שמונה הערים הגדולות בישראל בשיעור מקבלי תואר ראשון בקרב גילאי 20-44. בשנת הלימודים תשס"ט סיימו את לימודי התואר הראשון 1,617 סטודנטים בני העיר ואילו בשנת הלימודים תשע"ה השלימו 2,019 סטודנטים את חובתם האקדמית. רוב הסטודנטים (53 אחוז) למדו במכללות ו-33.2 אחוז למדו באוניברסיטאות.

בעירייה מרוצים מהמגמה ומהעלייה במספר הסטודנטים. בשנת הלימודים האחרונה פתחו את הלימודים כעשרת אלפים סטודנטים מראשון לציון, רובם (כ-80 אחוז) באופן טבעי, לומדים לתואר ראשון. בעירייה מעריכים כי העלייה בשיעור הלומדים באקדמיה היא תוצאה ישירה של עלייה בשיעור הזכאות לבגרות, שעלה בכ-30 אחוז בשמונה השנים האחרונות.

ראש העירייה דב צור: "כאשר יצאנו לדרך במהפכה בחינוך, זו בדיוק הייתה המטרה שלנו. להעניק ליותר ויותר צעירות וצעירים את ההזדמנות להגיע ללימודים אקדמיים, והנה פירות העשייה".

בעירייה מקדמים פעילויות רבות ומתן מלגות לסטודנטים כדי שאלו יהיו עסוקים בלימודים ולא במימונם. מלבד מלגות כמו פר"ח, קרן ראשון, בני ברית, כאן גרים, ועוד, העירייה ומחזיק תיק הצעירים, דורון אוזן, יזמו לפני כשמונה שנים מתן הלוואות לסטודנטים לתואר ראשון תושבי העיר, בתנאים נוחים למימון התואר או לכל מטרה אחרת. ההלוואה עומדת על 12 אלף שקלים כאשר כל סטודנט יכול לקבל הלוואה עד שלוש פעמים. העירייה חברה לבנק לאומי ובאמצעות קרן ראשון לציון מעמידים הלוואה בריבית נמוכה הניתנת לשש שנים, כאשר ההחזר עליה הוא רק לאחר שלוש שנים, כאשר רוב הסטודנטים מסיימים את התואר. במהלך שלוש השנים הראשונות מממנת קרן ראשון לציון את כל תשלומי הריבית על ההלוואה.

במקביל מקדמת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, הקמת מעונות סטודנטים בסמוך למכללה למנהל. בפרויקט ייבנו כ-350 יחידות דיור בשלושה בניינים היוצרים קומפלקס סטודנטיאלי הכולל גם רחבה ציבורית נעימה להתכנסויות. סך הכל יאכלסו את הפרויקט כ-500 סטודנטים. בקומת הקרקע מתכננת החברה הכלכלית להקים כ-600 מ"ר מסחר, בהם יפעלו בעיקר עסקים אשר יתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר