יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'
יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

יוסי שבו הציג: סיפורי מורשת בגוף ראשון

באחרונה התקיים מפגש ראשון מסוגו בין ראש עיריית נס ציונה לבין תלמידי חטיבת גולדה מאיר, כחלק מיוזמה חינוכית של תושבת העיר עינת מזרחי, להעלאת המודעות למורשתם ולסיפור עלייתם של יהודי התפוצות

פורסם בתאריך: 4.2.18 11:30

-->

באחרונה התקיים מפגש ראשון מסוגו בין ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, לבין תלמידי כיתה ז' בחטיבת הביניים גולדה מאיר, כחלק מיוזמה חינוכית להעלאת המודעות למורשתם ולסיפור עלייתם של יהודי אתיופיה, יהודי ארצות ערב ויהודי אירופה. זאת ביוזמתה של תושת העיר עינת מזרחי.

יוסי שבו נולד במצרים בשנת 1939. הוא גר עם משפחתו, הוריו ואחיו, עד גיל 10 בשכונה מעורבת של יהודים, נוצרים ומוסלמים, למד בבית ספר צרפתי יוקרתי שם רכש השכלה וידיעת שפות. אמו הייתה עקרת בית ואביו, שהיה דובר 4 שפות וביניהן עברית, ניהל 2 חברות פרטיות, האחת להובלת נפט מסואץ והשנייה חברת מוניות.

במפגשו עם התלמידים, סיפר שבו בהתרגשות על הכמיהה רבת השנים של אביו לעלות לישראל, ועל הקשר הרגשי החזק לארץ, שנותר עד היום ומועבר במשפחתו לדור הצעיר. בשנת 1950 המשפחה החליטה, בעקבות הכמיהה להגיע לארץ ישראל, לעזוב את החיים הנוחים במצרים ולעלות לישראל באנייה דרך איטליה. שבו שיתף את התלמידים בקשיי הקליטה ובתנאי המחייה הקשים של המשפחה במעברה בעתלית, ב"שכונת" אוהלים בבאר יעקב ובדירת השיכון הקטנה בבת ים. הוא תיאר כיצד כנער בגיל 13-14, עד גיוסו לצנחנים בגיל 18, עבד בשעות הבוקר בבנק והשלים את לימודיו בשעות הערב, כדי לסייע בפרנסת הבית.

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

 

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

 

שבו הדגיש בפני התלמידים שהוא ומשפחתו הקפידו שלא להתמקד בקשיים היומיומיים או להיכנע לרגשות ה"מסכנות", אלא בחרו לפעול בהרבה מוטיבציה ולהשקיע למען שיפור עתידם ולהגשמת שאיפותיהם. המפגש האישי, בגובה העיניים, עורר עניין, סקרנות ושאלות שללא ספק חשפו זוויות חדשות והותירו את חותמם בקרב התלמידים.

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

יוסי שבו במפגש עם תלמידי 'גולדה מאיר'

יוזמת המפגש, עינת מזרחי: "היוזמה נרקמה לפני כשנה וחצי, בעקבות מחאתם של יוצאי אתיופיה ופרסום המלצות ועדת ביטון ביולי 2016. הוועדה ציינה במסקנותיה שאת העצמת הזהות והמורשת של יהודי ספרד יש להגדיר כמשימה לאומית בעלת תכנית אסטרטגית של משרד החינוך, המחוזות ומוסדות החינוך. לתפיסת עולמי ומניסיוני, מדינת ישראל המתאפיינת ברב-גוניות חברתית-תרבותית, משימתה הלאומית היא לחשוף ולהעצים באופן שוויוני ומשמעותי את מורשתם של יהודים שהגיעו לארץ ממקומות שונים בעולם. בהתאם לתפיסה זו רקמתי תכנית חינוכית שיישומה התאפשר אודות לשיתוף פעולה מלא של מנהלת חטיבת הביניים גולדה מאיר, אורלי פורת, והצוות החינוכי. על פי היוזמה, תלמידי כיתות ז' יפגשו עם מתנדבים מהעיר ומחוצה לה וישמעו את סיפורם האישי והמשפחתי. כל כיתה, לאחר למידה מקדימה, תפגוש מתנדב יוצא אתיופיה, מתנדב שמוצאו ממדינות ערב ושורד שואה. כל מתנדב ישתף אותם בסיפור חייו במדינה בה נולד, על הקהילה והתרבות היהודית, על מערכת היחסים בין הקהילה היהודית לשלטון ולאוכלוסייה שאינה יהודית, על המניעים שהובילו לעליה לארץ ישראל ועל המסע לארץ.

"יוזמה זו מהווה סלילת דרך חדשה, שבעיניי הינה שליחות חינוכית, חברתית ואנושית. תקוותי להמשך ולהרחבת שיתוף הפעולה עם צוותי מערכת החינוך בעיר ושאיפתי להרחיבה לכל חטיבות הביניים, כך שנס ציונה תהווה מודל לערים נוספות בארץ. אני מזמינה אתכם להצטרף לשליחות שתחשוף את הדור הצעיר באמצעות סיפורכם האישי / משפחתי לעושר ההיסטורי והתרבותי שמאחד ומייחד את החברה שלנו".

לפרטים ניתן לפנות לעינת מזרחי בטל': 0507296925 או בדוא"ל [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר