תלמידי בית הספר אמי"ת המר
תלמידי בית הספר אמי"ת המר

בתי הספר המר וסמילנסקי ברחובות זכו במקום הראשון בתחרות פרס החינוך המחוזי

ראש העיר, רחמים מלול: "אני שמח לראות כי ההשקעה העצומה בתלמידים ברחובות, בכל שכבה ובכל גיל, נותנת את פירותיה"

פורסם בתאריך: 13.11.17 08:57

בשבוע שעבר ביקרו חברי ועדת פרס החינוך המחוזי במוסדות חינוך שהיו מועמדים לפרס החינוך המחוזי. אתמול (ראשון) נודע כי מתוך מאות מוסדות חינוך במחוז המרכז, זכו תשעה מוסדות בפרס החינוך המחוזי- שניים מתוכם מהעיר רחובות.

חברי ועדת הפרס ביקרו בשני מוסדות מרחובות: תיכון דתי אמי"ת על שם זבולון המר ובית הספר היסודי על שם סמילנסקי. תיכון "אמי"ת זבולון המר" אף הומלץ על ידי הוועדה לפרס החינוך הארצי, שטרם הוכרז מי הזוכים בו. בוועדה נכללו מפקחים ומפקחות ממחוז המרכז במשרד החינוך, נציגת הפיקוח ממחוז תל אביב, נציג רשות מקומית ניטרלית ונציגת ציבור. בראש הוועדה עמד רונן כהן, מפקח של"ח וידיעת הארץ. את הוועדה ריכזה פנינה יצחקי. מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ, תבשר בקרוב במכתב רשמי למוסדות החינוך על זכייתם.

תלמידי בית הספר אמי"ת המר

תלמידי בית הספר אמי"ת המר

 

תלמידי בית הספר סמילנסקי

תלמידי בית הספר סמילנסקי

 

מנימוקי זכיית אמי"ת המר: בשבע השנים האחרונות עבר בית הספר מהפך כמעט בכל תחום, הן באקלים הלימודי והן במענה האישי לכל תלמיד. תוצאות השינוי ניכרות היטב באחוזי הזכאות לבגרות, שם נרשמה עליה  מ-45 אחוז ל-91 אחוזים. במהלך תקופה זו בית הספר התפתח מבית ספר שש שנתי לקרית חינוך שמונה-שנתית הכוללת מכינה קדם צבאית טכנולוגית ומכללה להנדסאים בתחומי האלקטרוניקה, מחשבים וחשמל. בשנה שעברה זכה בית הספר בפרס ארצי של רשת אמי"ת על פיתוח מסלול כיתות קטנות (בתחום החינוך המיוחד). בשנים האחרונות התפתחו מסלולים חדשים נוספים בבית הספר שבאים לידי ביטוי במגוון מגמות לימוד, וכן בפתיחת כתת סנהדרין (כתה ישיבתית שרוב היום עוסקת במקצועות הקודש).

מנהל בית הספר, רפי מיימון: "הפרס הוא של הצוות והתלמידים, בלעדיהם לא היינו מגיעים לגבהים. המסירות והמקצועיות היא שלהם ולהם התודה והברכה".

בית הספר אמי"ת המר

בית הספר אמי"ת המר

 

מנימוקי זכיית בית הספר סמילנסקי: ביקור ועדת הפרס בבית הספר התקיים סביב הציר של "מעומק הלב לעומק הפדגוגיה", אשר מייצגת את זהותו המחודשת של בית הספר ואת תפיסת עולמו. בבית הספר מאמינים כי כאנשי חינוך, העשייה החינוכית מתחילה בגישת אנשי הצוות. גישה האוהבת ילדים ומבינה כי כאשר הילד מגיע לבית הספר הוא למעשה מגיע הביתה. חדורי אהבה ותחושת שליחות, המורים עוסקים בעבודה הפדגוגית ובהעצמת הילדים.

מנהלת בית הספר, מתי פוליקר: "הדגמנו כיצד הייחודיות הבית ספרית, קידום יזמות, ביחד עם תפיסת עולמנו, משתלבות לכדי עשייה חינוכית עשירה ומגוונת, השוזרת את השפה היזמית בכל תחומי הדעת ומעודדת תלמדים, הורים ומורים לגלות יזמות במכלול תחומי העשייה הבית ספרית. בין היוזמות שהוצגו:  'מרחב החברות', מרחב מיוחד בחצר בית הספר, בו כל ילד יכול למצוא חבר למשחק ולקבל רעיונות לפעילויות חברתיות משותפות. יוזמה אחרת הייתה מצעיות ('פלייסמנטים') שפותחו על ידי תלמידי בית הספר לרווחת כל התלמידים, במהלך למידה שכללה תחומי דעת שונים, ביניהם מדעים, שפה ואומנות. כמו כן הוצג חדר הפלאות הייחודי של בית הספר, חדר-בריחה שהוקם ביוזמה משותפת של תלמידים ומורים ואשר החידות השלובות בו  פותחו על ידי התלמידים".

 

ראש העיר רחמים מלול: "החינוך נמצא בראש מעיינינו ואנו משקיעים בו משאבים רבים, הן בכוח אדם ובתקציבים והן בתכנים ובערכים. אני שמח מאוד לראות כי ההשקעה העצומה בתלמידים ברחובות, בכל שכבה ובכל גיל, נותנת את פירותיה. אנחנו גאים מאוד בצוות החינוכי ובתלמידים בבתי הספר הזוכים ברחובות".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "פרס החינוך המחוזי ניתן לבתי הספר המר וסמילנסקי על העשייה החינוכית היומיומית שנעשית בבתי הספר למען התלמידים. אני מברך את צוות בתי הספר והתלמידים, שכן ההשקעה בחינוך למען דור העתיד משתלמת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר