בני הנוער המצטיינים, צילום דוברות עיריית רחובות
בני הנוער המצטיינים, צילום דוברות עיריית רחובות

כבוד: אלו בני הנוער שהצטיינו בהתנדבות ברחובות

בזאר יד שנייה, פעילות בתנועות נוער, התנדבות בידידים, עזרה למשפחות מפונות ועוד: 17 בנות ובני נוער קיבלו תעודות הוקרה בטקס מיוחד. הרשימה המלאה בכתבה

פורסם בתאריך: 9.6.24 10:32

-->

מחלצים נהגים שנתקעו בשולי הדרך, מדריכים בחוגי סיירות, עוזרים למשפחות המילואים ולמשפחות המפונים: לקראת סיום שנת הלימודים עיריית רחובות קיימה טקס הוקרה מיוחד לבני ובנות הנוער בעיר המתנדבים ופועלים למען הזולת במהלך כל השנה.

במסגרת התכנית של משרד החינוך "התפתחות אישית ומעורבות חברתית קהילתית", כ-5,000 תלמידות ותלמידים הלומדים בבתי הספר השונים בכיתות י'-י"ב מתנדבים בכ-250 מקומות התנדבות שונים בעיר. עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" כ-2,200 בני ובנות נוער היו הראשונים להצטרף למערך ההתנדבות ובחרו לתרום לקהילה במגוון ארגונים, עמותות ויוזמות.

כדי להודות ולהכיר תודה על העשייה המשמעותית שלהם בזמן המלחמה ובעתות שגרה, מחלקת הילדים והנוער קיימה טקס הוקרה מיוחד, אליו הוזמנו בני ובנות הנוער, בני משפחותיהם והצוותים החינוכיים בבתי הספר. 17 בנות ובני נוער המתנדבים בארגונים שונים קיבלו תעודת הוקרה מראש העירייה, מתן דיל, שאמר בטקס: "אתם מפיצים אור והופכים את החברה שלנו לטובה יותר"

הרשימה המלאה של המצטיינות והמצטיינים (אתר העירייה):

רז אמסלם (קציר) – תלמידת כיתה י"א. רז פעילה בהנהגת המש"צים של מחוז מרכז. בכיתה י' הדריכה את חניכי האשכול הצעירים וכיום היא משתתפת גם במפגשי ההנהגה. רז לוקחת חלק פעיל גם בפרויקטים שונים המתקיימים בביה"ס – בתחילת הלחימה היא עזרה להקים בביה"ס מחסן תרומות לבגדים יד שנייה, אשר הועברו למשפחות מפונות רבות. בנוסף, היא עזרה להקים ולהפעיל מקלט מואר לילדי השכונה, הייתה שותפה בהפנינג למשפחות המילואים שהתקיים בביה"ס ואף, לקחה חלק בהתנדבויות עירוניות שונות.

נוגה שנהב (קציר) – תלמידת כיתה י"א. נוגה מכהנת כיו"ר מועצת התלמידים הבית ספרית. במסגרת פעילותה במועצה היא יזמה והובילה פעילויות רבות, כגון: התרמת שיער לעמותת פ.ל.א – לנשים חולות סרטן, בזאר יד שנייה לבגדים ותחפושות לעמותת make a wish ועוד. נוגה פעילה גם בתנועת הנוער העובד והלומד שם הדריכה את שכבת כיתה ד', וכיום היא אחראית על פרסום ושיווק פעילות התנועה.

אליהו בוּחֽנִיק (אמי"ת המר) – תלמיד כיתה י"ב. אליהו פעיל בתנועת הנוער בני עקיבא אושיות, שם הוא מוביל את הסניף, נפגש עם החניכים בשבתות ובאמצע השבוע, דואג להם לפעילויות חינוכיות וערכיות וכדומה. אליהו מתנדב גם בארגון ידידים, במסגרת פעילותו בארגון הוא מסייע במתן מענה ועזרה לנהגים בדרכים וכן בחילוצי חירום של לכודים במעליות וברכבים.

איתן ברגר (אמית עמיחי) – תלמיד כיתה י"א. איתן פעיל במועצות התלמידים השונות: יו"ר מועצת התלמידים בביה"ס, מבקר מועצת התלמידים במועצה העירונית, נציג במועצת התלמידים במחוז מרכז ובסיירת הקה"ל של החמ"ד וראש שדולת החמ"ד במועצת התלמידים והנוער הארצית.

נגָה פרידמן (דה שליט) – תלמידת כיתה י"ב. מדריכה בחוגי הסיירות של קק"ל. היא מדריכה את שכבת ח' ומחנכת אותם לידיעת ואהבת הארץ דרך מסעות וטיולי שטח. נגה התנדבה גם בעמותת חמניות – עמותה לילדים ובני נוער יתומים, הזקוקים למעטפת וליווי. היא הדריכה אותם והייתה עבורם אחות בוגרת. נוסף לכל, נגה משתתפת גם בנבחרת ישראל למתמטיקה ואף זכתה במדליית זהב באולימפיאדת המתמטיקה לנערות באירופה.

נטע שֹוּפֶּר – (תיכון שחר) תלמידת כיתה י"ב. נטע מתנדבת זו השנה השלישית בבית האמנים בעיר, שם היא תורמת לתלמידים הצעירים מהידע והכישורים שלה בתחום האומנות ועוזרת למדריכת הקורס. בנוסף, נטע מתנדבת גם בצוות נחשון של תנועת בני עקיבא. יחד עם חבריה היא יוזמת התנדבויות ערכיות לחברי הסניף, התנועה והעיר. יתרה מזאת, מתחילת הלחימה יצאה נטע להתנדבות חקלאית לטובת עזרה לחקלאי ישראל, כחלק מפרויקט בית ספרי התנדבותי. נטע עבדה במסירות רבה, תוך השקעת מאמץ פיזי. במקביל היא אף ארזה משלוחים, כתבה ברכות לחיילים וכדומה.

אוֺרי שִֺיראַזִי – (מדעים) תלמיד כיתה י"ב. אורי מתנדב בבית הספר כשדרן רדיו בנושאי אקטואליה מאז היותו בן 12 ועד היום, ובכך הוא תורם לבית הספר, לחברה והקהילה. מאז פרוץ המלחמה אורי משדר ברדיו קול השפלה תכנית שבועית. בנוסף לפעילותו ברדיו הוא משתתף זו השנה השלישית ברציפות גם בצוות הביטחון של בית הספר וגם לוקח חלק בשיבוץ תלמידים והדרכתם בכל נושא המעורבות החברתית.

יובל שריקי – (היחידה לקידום נוער) תלמיד כיתה י"ב. יובל פועל ותורם מזמנו לחברה והקהילה. יובל בלט במיוחד בעשייה והתרומה שלו בתקופת המלחמה. עם תחילת הלחימה הוא החליט לעזור לבני נוער ברשתות החברתיות, הוא נתן להם מענה, סייע להם להתמודד עם המצב והיה עבורם אוזן קשבת. כמו כן, יובל התנדב בפרויקט העירוני "רחובות משפחה אחת" – פרויקט בייביסיטר למשפחות בהן אחד ההורים היה בשירות מילואים. במקביל, החליט יובל להצטרף גם למועצת התלמידים העירונית, ולקח חלק בפרויקטים ואירועים שונים.

מאיה בּֽרֵסֽלֶבֽסֽקִי (השיטה) – תלמידת כיתה י"ב. מאיה מדריכה בחוגי הסיירות של הקק"ל זו השנה השנייה. היא מובילה טיולים לשכבות הגיל הצעירות, תוך הנחלת ערכים של ידעת ואהבת הארץ, מיומנויות שטח ועוד. מאיה מהווה דמות חינוכית לתלמידים, ופועלת באחריות גדולה, הובלה ומקצועיות רבה.
מאיה פעילה גם בבית הספר, היא לוקחת חלק ונכונה לעזור בפרויקטים כיתתיים ובית ספריים, ביניהם: חגיגות ט"ו בשבט, פורים, טקסים להשבת החטופים וכדו'.

לידור סוֺלוֺמוֺן (אורט) – תלמידת כיתה י"א. לידור לוקחת חלק פעיל ומשתתפת בפרויקטים שונים של בית הספר. בתחילת הלחימה היא נרתמה לארגן במתנ"ס חלוקת מזון לחיילים ולסייע בכל מה שניתן. כמו כן, לידור פועלת בקבוצת המש"צים שם היא אחראית על יישום והוצאה לפועל של פרויקטים למען הקהילה. יתרה מזאת, היא מתנדבת גם בפרויקט מחוברים אשר מחבר בין בני נוער ושורדי שואה ויחד עם הילה אחותה הן יזמו וארגנו מפגש זיכרון בסלון לבני נוער ובני משפחה.

שיר דגן (רון ארד) – תלמידת כיתה י"ב. שיר פעילה בתנועת הצופים החל מהיסודי ומדריכה בתנועה זו השנה השלישית. שיר החלה כמדריכה בכיתה י' ובהמשך הפכה לראש גדוד ל-60 חניכים. השנה היא מדריכת קורס ומכשירה בני נוער להדרכה. בנוסף, שיר ממ"צית זו השנה השלישית, היא מובילה ומארגנת התנדבויות ופרויקטים בית ספריים.

טל הַיְזְלֵר (צביה) – תלמידת כיתה י"ב. טל עוזרת מנטורית בפרויקט FLL לרובוטיקה, שם הדריכה נערות והכשירה אותן בתכנית הלימוד. בתחילת הלחימה פעלה והתנדבה רבות, ובין היתר עזרה לארגן הפנינג לילדי העוטף בעיר. טל העבירה מיוזמתה שיעורים פרטיים וילדים ממשפחות מעוטות יכולת, וכן מתגברת תלמידות מכיתת התקשורת באולפנה והכל ברגישות, בשמחה ובמאור פנים.

טליה סֽמַאדֽגַ'א (צביה) – תלמידת כיתה י"א. טליה מנהלת ומובילה את סניף בני עקיבא בכפר גבירול. יחד עם צוות מדריכים, היא דואגת להעביר להם תוכן ערכי וחינוכי ומארגנת יוזמות ופרויקטים שונים. בתחילת הלחימה, היא הקימה חמ"ל לחיילים ולתושבי העוטף והייתה שותפה בעשייה למשפחות המפונים. טליה פעילה גם במשצ"ים שם היא מדריכה קורס מתקדם.

נטלי חיה (ויצ"ו) – תלמידת כיתה י"א. מתנדבת כמש"צית ומדריכה את השכבות הצעירות בביה"ס. כמו כן, היא נרתמת ומסייעת בפעילויות ופרויקטים מטעם בית הספר, כגון: טקסים, ימי שדה בית ספריים ועוד. נטלי מגלה אחריות, בגרות ואמינות, ופועלת רבות לרווחת תלמידי ביה"ס והקהילה. נטלי מתנדבת גם בעמותת "כנפיים של קרמבו", שם היא מדריכה ומלווה ילדים ובני נוער עם צריכים מיוחדים.

גיא מִכַאֶלֽסוֺן (ויצ"ו) – תלמיד כיתה י"א. גיא נרתם לכל משימה ותורם בשמחה מכישוריו לקהילת בית הספר ולחברה. בתחילת הלחימה הוא התנדב ללוות תלמיד משדרות, לארח לו חברה ולהיות לו לאוזן קשבת. גיא מתנדב גם בהנהגת המש"צים בבית הספר. הוא נרתם להכין ימי שיא לשכבות הצעירות ואף היה שותף בהכנת הטיול השנתי. זאת ועוד, גיא פעיל בתנועת הנוער "הצופים" ובנוסף, הוא ספורטאי מקצועי בנבחרת הנוער לגלישה ימית.

הדר לָקֽס (אמית הלל) – תלמידת כיתה י"א. הדר מתנדבת במד"א באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ. כמו כן, היא מכשירה וחונכת את הדור הבא של מתנדבי מד"א ומהווה דוגמא ומופת לכלל המתנדבים. בנוסף, הדר מדריכה גם בתנועת הנוער "עזרא" תלמידות בשכבה ד'. הדר הקימה וגייסה בעצמה את החניכות וכיום זו אחת הקבוצות הגדולות בתנועה. הדר דואגת גם לקשר עם בוגרי התנועה ויחד איתם פועלת ליצירת מיזמים שונים, כגון: גמ"ח למשפחות מעוטות יכולת, הפנינג לחניכים וכדומה.

הילה סוֺלוֺמוֺן (אורט) – תלמידת כיתה י"א. הילה משתתפת פעילה בקבוצת המש"צים כבר מכיתה ח' וכיום לוקחת חלק משמעותי בהנהגת המש"צים. היא מדריכה את השכבות הצעירות ויוזמת מגוון פעילויות והדרכות. הילה מתנדבת גם בפרויקט מחוברים שם היא מלווה את יוסף- שורד שואה, נפגשת עימו, שומרת איתו על קשר רציף ועוזרת לו בכל דבר ועניין. בתחילת הלחימה הילה התנדבה באופן עצמאי גם בחלוקת מזון לחיילים, עבודה חקלאית ועוד.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר