המגשרים הצעירים בבית הספר רמון, צילום דוברות עיריית רחובות
המגשרים הצעירים בבית הספר רמון, צילום דוברות עיריית רחובות

החל מכיתות ה'-ו': תלמידים שסיימו הכשרה כמגשרים יסייעו בסכסוכים בין חבריהם

בבית הספר היסודי רמון ברחובות הסתיים קורס גישור לתלמידים. 11 תלמידות ותלמידים מכיתות ה'-ו' יחלו לגשר בין תלמידים שנקלעו לסכסוכים

פורסם בתאריך: 23.1.24 09:33

-->

בבית הספר היסודי רמון ברחובות הסתיימה לאחרונה ההכשרה בקורס לגישור לתלמידים, ובשבוע שעבר התקיים טקס בו הוענקו תעודות לבוגרי הקורס. קורס הגישור התקיים בהשתתפות 11 תלמידות ותלמידים הלומדים בכיתות ה'-ו'.

עם סיום ההכשרה יחלו המגשרים לגשר בין ילדים שנקלעו לסכסוך ויסייעו להם לנהל שיח ולהגיע להסכמות המקובלות על הצדדים. בבית הספר מערכות היחסים בין התלמידים הן מתמשכות ולכן חשוב לא רק להגיע לפתרון מוסכם אלא גם להטיב את היחסים בין הצדדים. הניסיון מצביע על כך שפרויקט הגישור בבתי הספר מאפשר לתלמידים להתנסות בשיח מכבד ומשתף, לקחת אחריות על התהליך ולשפר את התקשורת. המגשרים מהווים קבוצת מנהיגות בית ספרית ומשמשים מודל לתלמידים.

אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור העירוני, אמרה: "חינוך ילדים לגישור, הקשבה ופתרון בעיות בדרך שיתופית היא כלי מעצים ומעצב לחיים של התלמידים בבית הספר, בבית, בקהילה ובחברה. אני בטוחה שמעגלי ההשפעה של הבוגרים והבוגרות יגיעו לזירות רבות ויקדמו את שפת הגישור ותפיסתה".

פנינה ויינשטיין, מנהלת בית הספר: "אני מברכת על התכנית החשובה ומצפה לראות את יישום הכלים בחיי היומיום של בית ספר. אין לי ספק שהדבר יתרום לאקלים הבית ספרי".

חלי ורדי, סגנית מנהלת בית הספר, ומובילת התכנית בבית הספר: "גאה הייתי להיות שותפה לתהליך ערכי ומקסים אותו עברו נציגי שכבות ה'-ו'. מצפה לראות את הטמעת התכנית בקרב תלמידי בית הספר".

קורס הגישור הועבר על ידי מרכז הגישור העירוני בהדרכתה של אביגיל דורה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר