גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, אילוסטרציה ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

הורים, זה בשבילכם: כך תסייעו לילדים להסתגל למעבר לגן עירוני

החברים, הצוות המסגרת וההסתגלות: השירות הפסיכולוגי חינוכי בעיריית רחובות עם המלצות להורים לקראת המעבר וההסתגלות לגן העירוני

פורסם בתאריך: 27.8.23 11:33

-->

עושים את זה נכון: השירות הפסיכולוגי חינוכי בעיריית רחובות עם המלצות להורים לקראת המעבר וההסתגלות לגן העירוני. הפסיכולוגים של השירות הפסיכולוגי במינהל החינוך בעיריית רחובות מעניקים השבוע לקראת פתיחת שנת הלימודים, המלצות, טיפים ועצות לקראת המעבר של הילדים לגן עירייה, ועונים על שאלות כמו איך מתמודדים עם הפרידה בכניסה לגן? איך מכירים חברים חדשים? ומה צריך לזכור לפני המעבר של הקטנטנים לגן עירייה?

לקראת פתיחת שנת הלימודים ומעברים בין מסגרות החינוך השונות, מתעוררות בקרב ההורים שאלות רבות, כאשר אחד המעברים המאתגרים הוא המעבר ממסגרת פעוטון/משפחתון לגן עירייה. הורים רבים חוששים איך הילד/ה שלי יסתדר? מי יקנח להם את האף? מי יעזור להם בשירותים? מי ידאג שישתו מספיק מים? ואיך יסתדרו בלי שנת הצהרים המוכרת?

כדי לצלוח את המעבר ולהעניק לילדים תחושת ביטחון, השירות הפסיכולוגי חינוכי התפתחותי בעיריית רחובות ריכז עבור ההורים מספר עצות והמלצות:

 

 

ראשית עלינו להבין היטב מה כולל המעבר מהמעון למסגרת גן עירוני: 

כמות הילדים והצוות: הגן העירוני מונה לעיתים יותר ילדים באופן יחסי ממעונות והצוות מכיל גננת, סייעת, ולעיתים סייעת נוספת לתגבור.

הדרישות: בגן עירוני אמנם יש דגש על בחירת רצונותיו ונטיותיו הטבעיות של הילד, אך מונחל סדר יום ברור ומובנה הכולל שעות פתיחה מוקדמות, מפגשים במליאה, ארוחת בוקר, חוגים, קבוצות עבודה וכדומה. יש ציפייה (המותאמת לשלב ההתפתחותי) כי הילדים וההורים יעמדו בסדר היום ובתוכנית הלימודים המותאמת (יגיעו בזמן, יביאו ציוד נדרש, יקפידו על לבוש וכו').

העצמאות הנדרשת מהילד: בגן עירוני קיים דגש על התקדמות הילדים במיומנויות היום יום, התנסות בפעילות בכוחות עצמם תוך הפחתה בצורך בתיווך של אדם בוגר. נדרשות: אכילה ושתיה עצמאית, תהליך הדרגתי של הליכה לשירותים, דאגה להיגיינה עצמית, פיתוח משחק עצמי או בשיתוף חבר ללא נוכחות מבוגר, פרידה הדרגתית ממוצץ ומשנת צהריים אליה הילדים היו רגילים. כאשר בתקופה הראשונה של השנה ניתנת עזרה רבה לילדים לביסוס מיומנויות עצמאות אלה.

מעקב אחר התפתחות ולמידה: בגן העירוני נלמדים תכנים המותאמים לגילם. לכל גן יש מפקחת, מדריכה, יועצת פדגוגית וכן ליווי מקצועי מטעם השירות הפסיכולוגי החינוכי, המלווה את הגננת באיתור ילדים עם קשיי התפתחות ולמידה. הגן נמצא תחת בקרה ומעקב של משרד החינוך ומחלקת גני ילדים במנהל החינוך.

בנוסף לכך ניתנו מספר המלצות בנוגע להכנת הילד למעבר: מומלץ לשוחח עם הילדים על המעבר הצפוי, לתאר את סדר היום החדש בגן ומי מחבריו יעבור עימו לגן החדש; מומלץ לקחת את הילד/ה לראות את הגן החדש, ולהכיר את הצוות (במידת האפשר), לטייל בגן מספר פעמים במהלך החופשה, ולהזכיר לילד את שמות הגננות והחברים שצפוי לפגוש; מומלץ לקבוע במהלך החופש מפגשי היכרות ומשחק עם ילדים העתידים ללמוד באותו הגן במידת האפשר; לתת לילד לאכול באופן עצמאי, לשתות, לקנח אף, לחלוץ נעליים, לרחוץ ידיים ולאפשר התנסות בדברים פשוטים כמו למרוח ממרח על לחם עם סכין מפלסטיק, לפנות כלים, להתלבש לבד, לסדר את המשחקים וכו'.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר