המנהלים והמנהלות החדשים: למעלה מימין: צחי וילנר - ברנקו וייס, איילת כהן גבריאלי - נועם בנות, לימור מליחי בן ניריה - ניצני המדע, נועם טחן - אמית המר, למטה מימין: פטריסיה שמעוני כהן - בן צבי, ארז חבושה - בארי בשדה, מלכי שיניין - נתיבות משה
המנהלים והמנהלות החדשים: למעלה מימין: צחי וילנר - ברנקו וייס, איילת כהן גבריאלי - נועם בנות, לימור מליחי בן ניריה - ניצני המדע, נועם טחן - אמית המר, למטה מימין: פטריסיה שמעוני כהן - בן צבי, ארז חבושה - בארי בשדה, מלכי שיניין - נתיבות משה

פותחים את שנת הלימודים ברחובות: כל המספרים, כל מה שחשוב לדעת

התלמידים, השיפוצים, המבנים החדשים, המנהלות והמנהלים: פותחים את שנת הלימודים ברחובות, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.23 08:51

-->

כ-43,000 תלמידים ילמדו בשנת הלימודים תשפ"ד ברחובות ב-457 מוסדות חינוך בעיר: כ-8,140 ילדות וילדים בגנים, כ-17,870 תלמידות ותלמידים בבתי הספר היסודיים, מתוכם יעלו לכיתה א' כ-2,710 תלמידים חדשים שבפעם הראשונה ידרכו בשערי בית הספר. כ-13,600 תלמידות ותלמידים ילמדו בחטיבות הביניים והתיכוניים כאשר 2,300 מתוכם יצטרפו לחטיבות הביניים ויעלו לכיתה ז'.

לקראת שנת הלימודים הקרובה נפתחו מוסדות לימוד חדשים ובהם עשרות כיתות לימוד חדשות: 4 כיתות מעון ברח' שלום פרץ, מועדון קהילתי לילדים ונוער בשכונת חצרות המושבה, תוספת אגף כיתות ופיתוח בביה"ס חב"ד בנים ושפרינצק, 4 כיתות גן ברחוב מלצר, 2 כיתות גן בשכונת חבצלת והקמת מבנה כיתות בביה"ס השיטה.

בשנה הקרובה יבוצעו ויצאו לביצוע פרויקטים נוספים – הקמת בי"ס למחוננים בשכונת רחובות החדשה, תוספת אגף כיתות בבי"ס רמת אלון, הקמת מבנה לבי"ס היסודי "בראשית" בשכונת קריית ההגנה, 3 כיתות גן ברחוב רמב"ם, הקמת 3 כיתות מעון יום בשכונת קריית משה, הקמת 6 כיתות גן ברח' סירני, הקמת 4 כיתות מעון יום ברח' הורוביץ והקמת 3 כיתות מעון ברחובות המדע.

בבתי הספר ובגנים יוטמעו השנה תכניות חדשניות ובהן קוד ורובוטיקה בגני הילדים עם חיפושית Blue Bot, המשלבת התנסות ברובוטיקה וקידוד בגיל הרך. התכנית עוזרת לפתח מיומנויות אלו וכישורים נוספים כגון אינטליגנציה מרחבית, התפתחות קוגניטיבית, פיתוח יצירתיות, שיתוף פעולה וקשרים חברתיים. התוכנית תפעל בשלושים גני חובה בעיר. ב-10 גני ילדים ברחבי העיר תפעל תכנית המרוץ של קרן רמון. התוכנית מאפשרת לגנים לפתח ולבסס תשתית מדעית טכנולוגית בדרך חווייתית. התוכנית עושה שימוש בסקרנות הטבעית של הילד על מנת להניע אותו לביצוע תהליכי התנסויות וניסויים בתחום המדע.

בבית הספר סמילנסקי תפעל זו השנה השנייה תוכנית מופת בכיתות א'-ב' ובהמשך תצמח עד לכיתות ו'. התוכנית מתמקדת בחינוך למצוינות אישית, הקניית הרגלי למידה, העלאת המוטיבציה הלימודית וחיזוק תחושת המסוגלות, ביסוס הוראת המתמטיקה והמדעים ופיתוח החשיבה והיצירתיות בפתרון בעיות בהעצמת הורים.

כמו כן נפתח בית הספר "גשר" – תיכון לחינוך מיוחד. בית ספר "גשר" הינו בית ספר ייחודי וקטן שמטרתו ללמד ולקדם בני נוער עם הפרעות רגשיות-נפשיות לכדי איכות חיים מיטבית במעגלי החיים השונים ובקהילה. בבית הספר מתקיימים שיעורי ליבה לצד סדנאות מעשירות כגון סדנאות בישול ואפייה, אילוף כלבים, צילום, מוזיקה, קבוצות לשיפור המיומנות החברתיות, ייצוג עצמי, כישורי חיים ומיניות בריאה.

עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, נפתחה היום (1.9.23) לראשונה, תחת המטריה של ויצו רחובות, חטיבת ביניים צומחת ברוח ערכי הדמוקרטיה. בית הספר הדמוקרטי ברחובות נפתח עם כיתה ז' אחת עם 32 תלמידות ותלמידים שיזכו ללמוד אצל מורים שהוכשרו במיוחד למסלול, כאשר כל תלמיד ייעזר בחונך אישי שילווה אותו בתהליך המעבר מהיסודי לחטיבה.

עבור תלמידי כיתות יב' בעיר יימשך מיזם "הרוח ניצחה" ובמסגרתו יתאפשר לתלמידי כיתות י"ב, אשר לא יצאו למסע לפולין, לחוות חוויה תלת מימדית מרגשת: סיור מציאות-וירטואלית באמצעות משקפי תלת מימד (VR) באושוויץ. משקפי התלת מימד יאפשרו לתלמידים לחוות ב-360 מעלות מסע מדומה באושוויץ. באמצעות רחפן שסוקר את המחנה, יוכלו להביט מלמעלה על גודל המחנה, לראות את האפר, לצעוד בעקבות המדריך בין המשרפות, המקלחות, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים. התלמידים יעברו את המסע מלווים בהסבר מקצועי של ישראל גולדווסר, מרצה בעל שם עולמי לחקר השואה.

בשנה הקרובה בנות ובני המצווה יצטרפו לסדנאות ייחודיות כשהם מלווים בבני משפחתם ולומדים להכיר סיפורים אישיים של נשים וגברים בתקופת השואה. בפעילות משותפת יחשפו התלמידות והתלמידים לסיפורים ודמויות מהתקופה וישוחחו על נקודות האור בחיי הדמויות ובחיים שלהם עצמם. הפעילות "מאירים את החושך" מותאמת לגיל בנות ובני הנוער ובמסגרתה הם יגלו ויכירו את הסיפורים האנושיים המרגשים באמצעות חידות בסגנון חדר בריחה.

שבעה מנהלות ומנהלים חדשים יצטרפו בשנה הקרובה למערכת החינוך של רחובות וישולבו בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים: ניצני המדע, בן צבי, אמית המר, נועם בנות, נתיבות משה, ברנקו וייס, בארי בשדה.

לימור מליחי בן ניריה תנהל את בית הספר ניצני המדע: היא בעלת תואר ראשון ושני בחינוך מיוחד, תעודת הוראה – מורה מוסמכת בכירה, סיימה לימודי תעודה בתחום ייעוץ ארגוני, ניהול הדרכה ופסיכולוגיה חיובית וכן הוסמכה כמורה מאבחנת דידקטית. ללימור 27 שנות וותק וניסיון בהוראה בחינוך הרגיל והמיוחד, 15 שנים בריכוז תחום השילוב, החינוך המיוחד ומערך המסייע, 5 שנות ותק בסגנות – מתוכן שנתיים בתפקיד סגנית שנייה, ניסיון כמורת מתיא, בתחום אבחנות פסיכיאטריות במתי"א ר"ן ועוד. היא חינכה כיתות במשך כעשור ושבע מתוכן בכיתת לקויי למידה. לימור אמרה: "כל באי בית הספר צריכים להרגיש בטוחים, אהובים ויכולים. חשוב וצריך לתת כלים, לחזק ולסמוך על הצוות החינוכי שביכולתו לייצר אקלים מיטבי תוך שיתוף פעולה עם ההורים, התלמידות והתלמידים. אני מאמינה בשיתוף פעולה תוך הקשבה ושיח מכבד וכי למילים יש כוח. כאשר ההורים, התלמידים והצוות פועלים יחד נוכל להמשיך להצעיד את בית הספר להצלחה".

פטריסיה שמעוני כהן תנהל את בית ספר בן צבי: לפטריסיה תואר שני במדעי החינוך וניהול מערכות חינוך, היא בעלת תעודה בתוכנית הכשרת מנהלים של מכון "אבני ראשה ב"מכללת אחווה". לפטריסיה ניסיון עשיר במגוון תפקידים במשרד החינוך, בין היתר מדריכה מחוזית בחינוך חברתי ערכי, יועצת ארגונית במערכות חינוך, מנהלת בית ספר "בן גוריון " בעיר רמלה ועוד. תפקידה האחרון שימשה כרפרנטית ארצית בתוכנית מיל"ת של משרד החינוך. על החזון שלה אמרה: "תפיסתי החינוכית מבוססת על האמונה שאנשים לרוב ישכחו את מה שנאמר להם אך לעולם לא ישכחו כיצד גרמו להם להרגיש. אני מאמינה שההון האנושי הוא אבן הראשה של ביה"ס ולכן חשוב להעצים אותו, לגרום לו להגיע בכל יום מאושר לביה"ס ואני מאמינה שהתחושות הללו יחלחלו וישפיעו על כל הקהילה. העוצמה היא בהקשבה והיא זו שתיצור אמון, תקשורת חיובית ושיתופי פעולה. השאיפה היא לראות את בוגרות ובוגרי בית הספר יוצאים עם ארגז כלים של אינטליגנציות שונות, ידע, מיומנויות, ערכים, מצוינות והעצמה אישית".

נעם טחן ינהל החטיבה העליונה באמי"ת המר: לנועם תואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב והוא בוגר מחזור א' של תוכנית 'אמיר' להכשרת מנהלים של רשת אמי"ת. הוא שירת בקבע כקצין מודיעין והשתחרר לפני 11 שנים כדי לעסוק בחינוך. בשנים האחרונות לימד בבית הספר 'אמי"ת י' באשדוד, במגוון תפקידים (רכז שכבה, רכז מערכת, רכז מכינה ומחנך). החזון: "אני מאמין ביצירת סביבה לימודית בטוחה ומגוונת, הנותנת מענה לצרכים הרגשיים והפדגוגיים השונים של הלומדים, תוך פיתוח תחושת מסוגלות אמיתית ורצון להביא לידי מיצוי את יכולותיו של כל תלמיד. כל זאת תוך מתן דגש על חינוך ערכי למעורבות, לסבלנות וסובלנות, לציונות – אהבת הארץ והכרת הארץ והחברה הישראלית והכוונה לשירות משמעותי. לצד זאת, גיבוש ופיתוח צוות חינוכי מקצועי, בעל תחושת שייכות וחזון, מתוך הבנה שתהליכי למידה וחינוך מיטביים מתרחשים בסביבה מצמיחה ומתפתחת שבה איש הצוות מרגיש שייך ומחובר".

איילת כהן גבריאלי תנהל את בית ספר נועם בנות: לאיילת תואר שני בייעוץ חינוכי, וניסיון כמחנכת בבית הספר נועם בנות רחובות, ומחנכת ומובילת מסלול מדרשה באולפנת צביה באשקלון. החזון: "השאיפה שלי היא לראות כל תלמידה כעולם ומלואו ולהעצים את החיבור שלה לארץ ישראל. אני מתכוונת לעודד כל תלמידה לגלות ולהכיר את הכוחות הרבים הטמונים בה, לחזק את השאיפה להתפתחות אישית, תורנית, ערכית ולימודית"..

מלכי שיניין תנהל את בית הספר נתיבות משה: למלכי תואר ראשון בתנ"ך וחינוך, וביא בוגרת קורס הכשרת מנהלים, ותכנית הכשרה להובלת שינוי ומדיניות -דיפלומטיה וממשל באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. היא עסקה בעשורים האחרונים במגוון רחב של פעילות בתחומי החינוך והניהול תוך התמקצעות בפדגוגיה חדשנית וריכוז פרויקטים חינוכיים. "אני מאמינה בהקניית כלים ללמידה, לפיתוח יכולות ומיצוי פוטנציאל מקסימלי של כל ילד וילדה", היא אומרת. "אני רואה חשיבות בהטמעת חינוך איכותי להנחלת מסורת יהודית וערכים בשילוב רמה לימודית מקצועית, מיטבית וחדשנית בסביבה לימודית נעימה ותומכת, תוך יצירת אקלים חברתי עשיר בשיח נינוח ומכבד".

צחי וילנר ינהל את בית הספר ברנקו וייס: הוא עו"ד, בעל תואר ראשון במשפטים. הוא עבד בעמותת "אחריי" בתפקיד מדריך ולאחר מכן כראש המכינה הקדם צבאית של "אחריי". לאחר מכן המשיך את דרכו ב"מקוה ישראל" כמחנך ומנהל החטיבה העליונה. משם המשיך לתיכון אמית נחשון בתפקיד מנהל חינוכי במשך 4 שנים.
"החזון שלי הוא ליצור מערכת בית ספרית שיודעת לגעת בכל תלמיד, להיות כתובת עבורו ולהקנות לו כלים וכישורים להצלחה בחיים", הוא אומר, "לסייע לכל תלמיד למצוא את נתיב ההתקדמות האישי המתאים לו ולשאיפות שלו".

ארז חבושה ינהל את בית הספר בארי בשדה: לחבושה תואר שני M.A בניהול וארגון מערכות חינוך של מכללת "אורות ישראל" ברחובות. יש לו ניסיון של 14 שנים ן כמחנך, כאשר במשך שנתיים שימש כרכז כולל של מסלול תורני בתלמוד תורה "זילברמן" בביה"ס "אוהל מאיר" בקרית עקרון, ו-3 שנים כמנהל אגף בנים בתלמוד תורה "בארי בשדה" ברחובות. חבושה אומר: "מעיינות רבי חייא" הינה גישה חינוכית-התפתחותית תורנית, המכירה במכלול הכוחות הגלומים בנפש הילד מטבע בריאתו. מתוך כך פועלת הדרך החינוכית ליצירת סביבה בית ספרית, ביתית חמה ועוטפת, המאפשרת לילדים ללמוד על הבורא באמצעות הבריאה. בנוסף, רואה הגישה בבית החינוך קהילה פעילה וצומחת, המעודדת את הילדים, המחנכים והוריהם, לשתף פעולה ולעבוד את ה' מתוך אמון, שמחה ויצירה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר