ילד במצוקה, צילום אילוסטרציה Wavebreakmedia depositphotos.com
ילד במצוקה, צילום אילוסטרציה Wavebreakmedia depositphotos.com

נאבקים בחרמות: מפגשים מיוחדים יסייעו לילדים ולהורים

"שאיפתנו שכל ילד וילדה יפתחו חוסן ביכולת להתמודד עם מצבים חברתיים לא רצויים", אומר אודי קדם, מנהל המרכז העירוני להורים ומשפחה. במפגשים ישולבו גם הדרכות הורים

פורסם בתאריך: 18.6.23 09:52

-->

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה במקרים של חרם. כהורים אנו רוצים שילדינו ירגישו בטוחים ושייכים בקרב הילדים ושלא יחוו התעלמות ונידוי. הסיבות לחרם ולדחייה חברתית שונות ומגוונות. מתוך הצורך הזה, בהובלת המרכז העירוני להורים ומשפחה, עמותת מצמיחים, וגורמים נוספים, מוקמת בימים אלה קבוצה שתיתן כלים לילדים שעוברים חרם ולהוריהם. הקבוצה תיתן מענה  בפיתוח תחושת הביטחון העצמי, שייכות לקבוצה וכן היכולת להתמודד עם מצבים חברתיים לא רצויים תוך כדי פיתוח מיומנויות חברתיות שייסעו להם להתמודד עם אתגרי החיים החברתיים. בקבוצה ישולבו מפגשים בהדרכת הורים. המפגשים יחלו ב-5.7.23 ויתקיימו במרכז להורים ומשפחה, בקמפוס רחובות.

"שאיפתנו היא שכל ילד וילדה לצד חיזוק תחושת הביטחון והשייכות לקבוצה, יפתחו חוסן ביכולת להתמודד עם מצבים חברתיים לא רצויים ויפתחו מיומנויות חברתיות אשר יסייעו להם להתמודד עם אתגרי החיים החברתיים", אומר אודי קדם, מנהל הקמפוס והמרכז העירוני להורים ומשפחה.

המפגשים יועברו בצורת סדנה, הם יכללו משחקים ושיח חברתי רגשי ויכללו אימון של מיומנויות וכישורים חברתיים כמו כניסה לסיטואציה חברתית, דיבור, שפת גוף, דרכים להתמודדות עם התגרות מצד קבוצת השווים, יוזמה לקשר, הקשבה, שיתוף, הנעה והנאה וכמובן הזדמנות להכיר חברים חדשים. בנוסף, ומתוך הבנה שההורים הינם חלק בלתי נפרד מהתהליך, המפגשים יכללו וישלבו גם הדרכת הורים בנושא זה.

אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "זו יוזמה חשובה מאין כמותה, שהחברה העירונית שמחה להיות שותפה לה, ומתאימה לרוח התקופה בה אנו עדים לעלייה במקרים של חרם שמובילים לתוצאות קשות בקרב הנוער והקרובים להם. אני מזמין הורים לרשום את ילדיהם על מנת שיקבלו מענה הולם לקשיים שהם חווים, מאחל הצלחה רבה בתהליך!".  

אפרת צוקרמן, ראשת מנהל  החינוך רחובות: "הסיבות לחרם ולדחייה חברתית הן שונות ומגוונות. מינהל החינוך שמח להיות שותף פעיל בתמיכה לילדים, בני נוער  והרים שחווים או חוו חרם והדרה חברתית. שאיפתנו היא שכל ילד וילדה לצד חיזוק תחושת הביטחון והשייכות, יקבלו גם כלים שיעזרו להם להשתלב בחברה, למצוא את מקומם ואת החוסן הפנימי שלהם ויפתחו מיומנויות חברתיות. 

צופית גולן, יו"ר מנהיגות ההורים: "בתקופה אחרונה אנו עדים לעליה מדאיגה במקרים של דחייה חברתית וחרמות  בקרב בני נוער. אנו מאמינים שכל ילד הוא עולם ומלואו וחובה עלינו להיאבק בתופעות אלו ולדאוג שכל ילד ירגיש מוגן ועטוף, יקבל כלים וסיוע ועל כן אנו מברכים על העלאת נושא חשוב זה לסדר היום העירוני. מודים לכל השותפים לדרך". 

אודי קדם, מנהל הקמפוס והמרכז העירוני להורים ומשפחה: "אנחנו שמחים  ונרגשים להציע לילדים ובני נוער  תוכנית מקצועית ורגישה. לראשונה בארץ שיתוף פעולה ביחד עם עמותת מצמיחים הפועלת שנים למניעת אלימות ועמותת  כנפי דרור  "כנפי דרור" מבקשת להוביל מאבק עיקש בתופעות אלו ולחולל תיקון חברתי משמעותי כדי להציל חיים, כפשוטו.

המפגשים יתקיימו במרכז להורים ומשפחה בקמפוס רחובות, גיבורי ישראל 2.  לפרטים והרשמה:http://bitly.ws/Hy8n או בטלפון: 08-9459397   

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר