נשיא המדינה ברחובות. צילום חיים צח לע״מ
נשיא המדינה ברחובות. צילום חיים צח לע״מ

"ממש שמחים להיות כאן": הנשיא יצחק הרצוג ביקר בבית ספר ברחובות ע"ש אביו

הנשיא ביקר בבית הספר היסודי על שם אביו, חיים הרצוג ז"ל, הנשיא השישי, ובמוזיאון מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל

פורסם בתאריך: 11.6.23 07:56

-->

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר בחמישי האחרון ברחובות. לביקור התלוותה רעייתו מיכל, ואליהם הצטרפו ראש העירייה רחמים מלול וסגנו ומחזיק תיק החינוך זהר בלום לצד כלל חברי המועצה.

בפתח הביקור, בבית הספר היסודי על שם אביו, חיים הרצוג ז״ל, הנשיא השישי, קיבלו את פניו בכירי העירייה וילדים מבית הספר עם דגלי ישראל. עם כניסתו למקום, התלמידים הציגו בפניו את "ספסל החברות" שמטרתו לחבר בין ילדים כך שאף ילד או ילדה לא יישארו לבד בבית הספר. בכניסה לבניין בית הספר ניגן בפניו אחד התלמידים בפסנתר לזכר האב, חיים הרצוג ז"ל.

הנוכחים הציגו בפני הנשיא את העשייה החינוכית במקום, ואת הערכים החינוכיים של בית הספר- ביניהם שפת הרגש, שעליה החמיא הנשיא לילדים מאוחר יותר.

הנשיא הרצוג אמר: "אנחנו ממש שמחים להיות כאן, אני חושב על זה כשאני נוחת בעיר של חיים ויצמן הנשיא הראשון שהיה אחד מגדולי המדענים בתקופתו, יש לו זכויות עצומות בכך שהמדינה שלנו קמה ונהייתה, ואני חושב על העובדה שהוא אמר בנאומו הראשון כשהוא הושבע לנשיא שהמדע הוא זה שיביא אותנו קדימה. ובאמת בעיר הזאת יש המון מדע, ויש בה המון איכויות ואני רואה את זה בכם, אני רוצה לומר לכם שאתם בדור שלכם מתמודדים עם הרבה נושאים, כי העולם משתנה מול העיניים".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני והמשפחה שלי מאוד גאים שבית הספר הזה נושא את שמו של אבא שלי חיים הרצוג שגם היה לוחם וגם היה איש חברה וגם היה איש מעש, ועשה דברים גדולים בתקופתו. אני למדתי ממנו כמו מהדורות הקודמים. אז אני מאחל לכם המון בהצלחה, שתמשיכו ככה ותיהנו מהכלים שקיבלתם. עלו ותצליחו ותהיו מאושרים בחייכם, תודה רבה".

בתום דבריו הוא השיב לשאלות התלמידות והתלמידים. לאחר מכן ביקר הנשיא במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל – מוזיאון עירוני ייחודי שמציג את מורשתה קדומת הימים של קהילת יהודי תימן הו בארץ גלותה מאז ימי בית ראשון, וכן בארץ, מאז החלה העלייה מתימן לארץ בשנת תרמ"ב.

במוזיאון מוצגות תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות, הכוללות כתבי יד עתיקים, צילומים נדירים, מלבושים מקוריים, תכשיטים, רקות ואריגים, כלים שונים ועוד. הפעילות במוזיאון היא רב תרבותית ורב קהילתית. הנשיא התרשם מהתערוכות וקיבל הסבר במקום מפי מנהל ואוצר המרכז, חנניה קורש.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר