אולימפיאדת החלל, תלמידי תחכמוני, סמילנסקי ופרחי המדע, צילומים דוברות העירייה
אולימפיאדת החלל, תלמידי תחכמוני, סמילנסקי ופרחי המדע, צילומים דוברות העירייה

אולימפיאדת החלל: מיהם שלושת בתי הספר מרחובות שעלו לחצי הגמר?

שלושה מתוך חמישה בתי ספר מרחובות העפילו לשלב חצי הגמר. שרית זלצמן, רכזת טכנולוגיה ומצוינות עירונית: "התרגשתי לראות את הילדים שהפגינו ידע והבנה והיו גאים בתוצרים שהציגו"

פורסם בתאריך: 16.2.23 10:06

-->

שלושה מתוך חמישה בתי ספר יסודיים מרחובות עלו שלב והצליחו להעפיל לחצי הגמר של אולימפיאדת החלל: ביה"ס הממ"ד תחכמוני, ביה"ס הממלכתי ע"ש סמילנסקי וביה"ס הממלכתי פרחי המדע.

אולימפיאדת החלל מתקיימת זו השנה התשיעית ביוזמה ובמימון של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בשיתוף משרד החינוך. השנה חבר לשותפות גם משרד האנרגיה, כאשר הנושא השנתי עוסוק באנרגיה בחלל. התחרות היא בשיתוף ובביצוע של המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, ומינהל החינוך והנוער בעיריית רחובות מעודד את תלמידי העיר להשתתף בה באמצעות בתי הספר.

התלמידים עסקו בלמידה משמעותית של חקר, הבנה והעמקה של הנושאים שפורסמו מראש, בשיעורים ומפגשים בבית הספר ובשעות אחר הצהריים. בבתי הספר היסודיים הנושאים הם מערכת השמש, מנועים רקטיים, השפעת גז חממה על שינויי האקלים בכדור הארץ ועוד.

בשלב ב' של התחרות השתתפו 96 בתי ספר מכל רחבי הארץ, 54 מתוכם עלו לשלב חצי הגמר. שלושה מתוך חמישה בתי הספר מרחובות שעלו לשלב ב' – העפילו לחצי הגמר. השלושה הם כאמור בית הספר תחכמוני בהובלת המורה אודליה טויטו, בית הספר סמילנסקי בהובלת המורה עידית שטיגל קורייאט, ובית הספר פרחי המדע בהובלת המורה הילה יוסף.

במהלך שלב זה התלמידים נדרשו לתכנן ולהוציא לפועל יריד הנעה רקטית, הכולל תחרות קהילתית שבה הקבוצות המשתתפות יבנו רכבים המתבססים על הנעה רקטית.
מסמכי התיעוד שהגישו התלמידים, הציגו בפני השופטים של שלב ב' תהליך משמעותי של למידה עצמאית, יכולות הדרכה והצגת מידע בפני קהל, יכולות שיווק, יכולות ארגון והובלה, וכמובן, שיתוף פעולה ויצירתיות.

 

ראש העירייה, רחמים מלול: "רחובות עיר המדע גאה לעודד השתתפות בתהליכים אתגריים וחווייתיים במסגרת מערכת החינוך העירונית הטובה בישראל, שכל מטרתם היא לחשוף בפני התלמידים באופן שונה את הנושאים הבוערים, תרתי משמע בתחום המדע ובפרט בנושאי החלל, האקלים והאנרגיה". ממלא מקום ראש העירייה, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "אנו מקפידים לקדם את ערכי המדע והלמידה החווייתית במערכת החינוך העירונית, כך שהתלמידים ירכשו ידע בכל דרך אפשרית. אנו שמחים על ההיענות הרבה של בתי הספר בעיר ומאחלים בהצלחה בתחרות לבתי הספר שהעפילו לחצי הגמר". ‏‎ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן: "מינהל החינוך מעודד את תלמידי העיר לקחת חלק בתחרויות חדשניות מעוררות השראה בתחום החלל, ולהצטרף לחוויית לימוד מרתקת המהווה הזדמנות לחשוף את התלמידים לטכנולוגיות חלל שונות, לחשיבה יזמית לאתגרים פורצי דרך ולעיסוק בתוכן מתקדם בתחום החקר ותעשיית החלל".

שרית זלצמן, רכזת טכנולוגיה ומצוינות עירונית שמרכזת את התוכנית בעיר, אמרה: "בחודשים האחרונים נעשתה עבודה ולמידה משמעותית רבה עם נבחרות החלל בבתי הספר וכלל קהילת בתי הספר. תלמידי הנבחרת לימדו את תלמידי בית הספר את הנושא של הנעה רקטית, בנו יחדיו דגמי רכבים רקטיים והתעמקו בתופעות הקשורות בחלל. סיום שלב ב' היה למופת, התרגשתי לראות את הילדים שהפגינו ידע והבנה והיו גאים בתוצרים שהציגו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר