גמר מסע המדע הוירטואלי ברחובות, צילום דוברות העירייה
גמר מסע המדע הוירטואלי ברחובות, צילום דוברות העירייה

בנו חדרי בריחה: קבלו את בתי הספר הזוכים בגמר המסע המדעי של רחובות

באשכול פיס רחובות התקיים השבוע הגמר של מסע מדע וירטואלי. בתחרות בנו הקבוצות מחטיבות הביניים חדרי בריחה וירטואליים ופיצחו חדרי בריחה של קבוצות אחרות. אז מי הזוכים? הרשימה המלאה בכתבה

פורסם בתאריך: 31.1.23 14:14

-->

מי הם הכוכבים של מסע מדע ברחובות? השבוע התקיים הגמר של מסע מדע וירטואלי באשכול פיס רחובות. אל המקומות הראשון והשלישי בגמר הגיעו תלמידות ותלמידי חטיבת ביניים דה שליט א' ואל המקום השלישי הגיעו תלמידי אמי"ת המר. את הפרס על חשיבה מדעית קטפו תלמידות ותלמידי קריית החינוך למדעים, את הפרס על עבודת צוות מצטיינת קיבלו תלמידות ותלמידי חטיבת אורט
ופרס נחישות והתמדה הוענק לתלמידות ותלמידי קציר ב'.

פלטפורמת הלמידה מסע מדע מיועדת לתלמידות ותלמידי כיתות ח' מכל חטיבות הביניים בעיר שלמדו להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית ולבנות חדרי בריחה דיגיטליים. במסגרת פלטפורמת מסע מדע התלמידים מפתחים מיומנויות למידה של המאה ה -21 ומגלים עולמות חדשים של ידע מדעי טכנולוגי ויכולת עבודת צוות. השנה למדו התלמידות והתלמידים של מסע מדע להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית ולבנות חדרי בריחה דיגיטליים. הלימודים התקיימו בכל שבוע במשך חודשיים וחצי בלמידה פרונטלית באשכול פיס או בלמידה מקוונת בזום. במסגרת הלימודים, התלמידות והתלמידים פתרו חדר בריחה בנושאי STEM, ולמדו במקביל לבנות חדר בריחה בעצמם. במפגש הגמר שהתקיים השבוע התבקשה כל קבוצה לבנות חדר בריחה וירטואלי ולפתור את כל חדרי הבריחה שבנו הקבוצות האחרות.

ניתאי גולדברג, תלמיד חט"ב דה שליט א', סיפר: "התחרות הזו לא דומה לאף אחת אחרת. מסע מדע מצליח לשלב לא רק כיף והנאה, אלא גם תוכן מדעי איכותי שהגיע במסגרת חדרי הבריחה.  בחודשיים האחרונים למדנו גם לתפקד תחת לחץ, לחשוב מחוץ לקופסה ולעבוד בקבוצה".

ליהיא בראל, מחטיבת דה שליט א', סיפרה: "כנערה המשתתפת בתחרות הזו וכחלק מתוך קבוצה של בנות אני מרגישה גאווה שזכינו להשתתף בתחרות ולשמש דוגמה לנערות אחרות. המטרה היא שיותר בנות ייבחרו בתוכניות העוסקות במדע ואולי בהמשך יעסקו בתחום".

בתום המסע הגיעו לגמר 14 קבוצות מחטיבות הביניים אורט, אמי"ת המר, דה שליט א', דה שליט ב', ישיבת הדרום, מדעים, קציר א' וקציר ב'. 5 קבוצות זכו בפרסים ו-3 הקבוצות שזכו במקומות הראשונים קיבלו גביע ושי אישי לכל תלמידה ותלמיד בקבוצה.

 

 

הזוכים הם:
במקום הראשון – קבוצת Goofy Ah של חט"ב דה-שליט א'
במקום השני – קבוצת kubana chama של חט"ב דה-שליט א'
במקום השלישי – קבוצת אפולו של חט"ב אמי"ת המר
את הפרס בתחום חשיבה מדעית קטפה קבוצת אסטרונומים של חט"ב מדעים
את הפרס בתחום יכולת וירטואלית קטפה קבוצת קרמבו של חט"ב דה-שליט א'
את הפרס בתחום עבודת צוות קטפה קבוצת ממתקי המדע של חט"ב אורט
בפרס בתחום נחישות והתמדה זכתה קבוצת למלל של חט"ב קציר ב
הקבוצה המפתיעה ביותר הייתה קבוצת "הדגים" של חט"ב דה-שליט א

ראש העירייה, רחמים מלול: "מערכת החינוך ברחובות פותחת בפני התלמידים אפשרויות, אפיקים והזדמנויות חדשות באמצעות חוויה ודרך לימוד חדשנית. אנחנו גאים בתלמידים הזוכים על הנחישות, ההתמדה והיכולות שהפגינו במסע מדע". מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "שמחנו לפגוש השבוע את התלמידים הנרגשים שהגיעו לגמר. ראינו את יכולות החשיבה המעמיקות שלהם, הסקרנות שלהם והרצון לדעת ואנחנו נמשיך להוביל פרויקטים חדשניים נוספים גם בהמשך". ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן: "מינהל החינוך ברחובות מקדם תכניות ויוזמות שיתאימו ויפתחו את היכולות של כל התלמידות והתלמידים בעיר. במפגש עם התלמידים השבוע זכינו לראות דור טכנולוגי חדש, סקרן ויצירתי שצומח כאן בעיר". עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול הפיס: "תענוג לראות ילדים עם ברק בעיניים. תודה לראש העירייה, רחמים מלול, לזוהר בלום, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך ולאפרת צוקרמן, ראש מינהל החינוך המעודדים, יוזמים, ומביאים לעיר תוכניות ייחודיות פורצות דרך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר