מפגש למידה של שומרי הסף
מפגש למידה של שומרי הסף

'שומרי הסף' ימנעו אובדנות בקרב בני נוער

מעל ל-60 אנשי מקצוע ובעלי תפקידים מרחובות העובדים עם בני נוער השתתפו במפגש למידה בנושא מניעת אובדנות

פורסם בתאריך: 5.6.17 12:34

-->

במסגרת תכנית 360, התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, התקיים ביום שני שעבר (29.5) מפגש למידה בנושא 'תפקיד שומרי הסף במניעת אובדנות בקרב בני נוער', שהועבר על ידי פסיכולוגית חינוכית, מומחית ומדריכה בשפ"ח (שרות פסיכולוגי חינוכי) רחובות. המפגש נערך ביוזמה ובהובלה משותפת של יעל סלע, מנהלת מחלקת שח"ר באגף החינוך והנוער אשר משמשת בנוסף כיו"ר ועדת אגד רחובות – קרית עקרון לגילאי 6- 18, ומירב אסולין, מנהלת תכנית 360  ברחובות.

במפגש נכחו מעל 60 אנשי מקצוע ובעלי תפקידים נוספים מרחובות וקרית עקרון, ביניהם עובדי נוער במרכזי הנוער, עובדי רשת חוויות, עובדים סוציאליים, אנשי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, מפעילי תכניות לנוער בסכנת נשירה, חיילים, בנות שירות לאומי ומתנדבי שנת שרות העובדים עם בני נוער במסגרות הפורמליות והלא פורמליות בעיר.

מנהלת אגף החינוך והנוער, סמדר קרפובסקי: "המפגש אפשר לאנשים הבאים בקשר עם בני נוער לקבל כלים בסיסיים לזיהוי סימנים מחשידים למצוקה קשה ולאובדנות, ומידע כיצד עליהם לפעול כשומרי סף". מנהלת מחלקת שח"ר  יעל סלע: "שמחתי לראות את ההיענות הגבוהה ליוזמה, ואת הקשב הרב והרצינות בה התאפיין מפגש מקצועי זה. אין ספק כי המפגשים עם בני הנוער יהיו מלווים בקשב רב ורגישות חיונית אשר הועברו באופן המיטבי על ידי השפ"ח ועל כך נתונה תודתנו והערכתנו. לבקשת הפורום ניזום מפגשי למידה חשובים נוספים בנושאים נוספים אשר מעסיקים את כל מי שבא במגע יומיומי עם בני הנוער". פריאל מטרי, בת שירות מחטיבת ביניים בעיר רחובות: "השיח נתן לי להבין אילו תסמינים מעידים על נוער המצוי במצוקה, ואיזו יכולת יש ל'שומר סף' למנוע את הסכנות בקרב בני הנוער. כאשר אתה עובד עם בני נוער במצבים משתנים, על בסיס יומיומי, חובה עליך לדעת להתמודד עם סיטואציות מהסוג הזה.  תשומת הלב שלנו בזמן המתאים וייעוץ לפתרון יכול בהחלט להציל חיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר