שלום כיתה א' (צילום: דוד בכר)
שלום כיתה א' (צילום: דוד בכר)

מתווה שנת הלימודים תשפ"א ברחובות: יותר ימי לימודים, חלוקת חדר מורים ותמיכה רגשית

גובש המתווה העירוני לשנת הלימודים הקרובה, בצל מגפת הקורונה: כך יתנהלו במסודות החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 19.8.20 05:42

-->

עיריית רחובות פרסמה את המתווה לשנת הלימודים תשפ"א, שתיפתח בעוד כשבועיים בצל מגפת הקורונה: 38,504 תלמידות ותלמידים הלומדים ב-426 מוסדות חינוך ברחבי העיר.

כפי שפורסם לראשונה כאן בערים, בעיריית רחובות החליטו לגבש מתווה עירוני, שאינו נשען כולו על מדיניות משרד החינוך.בתוך כך על פי המתווה שגבשה העירייה יתקיימו ברחובות יותר ימי למידה, ביחס למתווה הארצי. כמו כן, הוחלט להשקיע יותר בתלמידי החינוך המיוחד ובתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות. עוד במסגרת התוכנית העירונית: יותר הקפדה על כניסות ויציאות בבתי הספר, פחות מגע בהפסקות ובשירותים, חלוקת חדרי המורים הסברה וקיומו של "קו חם" בכל מחלקות אגף החינוך לטובת ההורים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בשנת הלימודים תשפ"א יפעלו ברחובות 426 מוסדות חינוך, מתוכם 340 גני ילדים, 44 בתי ספר יסודיים, 14 חטיבות ביניים ו- 28 תיכונים. מדובר בעלייה של חמישה אחוזים במוסדות החינוך, ביחס לשנה שעברה.

בעירייה ציינו כי "כפי נוהג אגף החינוך והנוער במשך כל ימות השנה, המתווה שהוכן על ידו לשנת הלימודים הבאה נבנה בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים, בהם הפיקוח במשרד החינוך, נציגי הגננות, נציגי המנהלים והנהגת ההורים העירונית".

כך יתנהלו הלימודים ברחובות בשנת הלימודים הקרובה:

גני ילדים
ילדי כל הגנים ילמדו במשך שישה ימים בשבוע.

חינוך יסודי
תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו במשך חמישה ימים בשבוע. לעומתם תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות במשך חמישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו בקפסולות בבית הספר יומיים לפחות, ובלמידה המשלבת בין למידה מרחוק ללמידה בכיתה.

חינוך על יסודי
ילדי כיתות ז' ילמדו שלושה ימים בשבוע בבתי הספר, יותר מהמתווה של משרד החינוך שלפיו הם ילמדו יומיים בבתי הספר. ילדי כיתות ח'-ט' ילמדו בקפסולות בבית הספר יומיים, בלמידה המשלבת בין למידה מרחוק ללמידה בכיתה. ילדי כיתות י ילמדו בקפסולות שלושה ימים בשבוע. ילדי כיתות י"א -י"ב ילמדו בקפסולות שלושה ימים בשבוע.

חינוך המיוחד
בבתי הספר לחינוך מיוחד ובגני החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל, שישה ימים בשבוע.

עטיית מסיכות
תלמידים, עובדי הוראה ואנשי מינהלה יידרשו להגיע למוסד החינוכי עם מסכה.
תלמידי כיתות א'-ג' אינם מחויבים בעטיית מסכה בזמן השיעור, ואילו תלמידי כיתות ב' ומעלה יהיו מחויבים בעטיית מסכה בעת שהייה מחוץ מהכיתה. ילדי הגנים לא יהיו מחויבים בעטיית מסכה כלל.

פתיחת שערים
בכל בית ספר ייפתחו כל שערי המוסד לכניסה ויציאה של תלמידים על מנת למנוע צפיפות, כניסה והיציאה של התלמידים תהיה מדורגת. הורים לא יוכלו להיכנס לבית הספר, אלא רק לליווי ביום הראשון ללימודים ורק אנשי צוות חינוכי יורשו להיכנס לשטח בתי הספר.

תמיכה רגשית
כל בוקר ייפתח בשיח רגשי על מנת לדאוג לחוסן הרגשי של התלמידים. בכל שכבות הגיל תשולב פעילות ערכית וחברתית.

במקרה של קורונה
חדרי המורים בבתי הספר הגדולים יחולקו לשניים, זאת על מנת למנוע סגירה של בית הספר במקרה של מגע עם חולה קורונה, אשר יחייב בידוד לכל הצוות.

מערך ההסעות
מערך ההסעות העירוני יהיה מוכן לקראת פתיחת שנת הלימודים עם הנחיות מיוחדות ובהן חובת הצהרת בריאות יומית בטרם עלייה להסעה, על מנת לוודא את השמירה על בריאותם של כל יושבי הרכב.

ראש העיר, רחמים מלול, מסר לקראת יישום המתווה: "אנחנו עושים הכל על מנת להכין את מוסדות החינוך והצוותים החינוכיים לקראת פתיחת שנת הלימודים. מזה זמן שאנו מכינים את המתווה תוך התאמה לצורכי מערכת החינוך העירונית והתושבים. בעינינו יש צורך להוסיף על אמצעי הזהירות על מנת לשמור על בריאות התלמידים והצוותים, ואנו משקיעים יותר מהנדרש במתווה הארצי למען תלמידים הזקוקים ליחס מיוחד ואישי יותר. אני פונה להורים ואומר להם – הילדים שלכם בידיים בטוחות, ואנו מקדמים כל אחד ואחת מהם בברכה ובשמחה בשנת הלימודים החדשה".

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, הוסיף כי "אנחנו מנהלים את המשבר בשל ההתמודדות עם הקורונה מתחילתו, ואופן ההתמודדות שלנו הפך למודל ארצי. אנו מנצלים את המשבר על מנת לקדם את מערכת החינוך העירונית ולפרוץ דרך באמצעות חדשנות וחשיבה שיוצאת מהקופסה. בנינו שותפות עם משרד החינוך, הנהגת המורים והנהגת ההורים, המאפשרת גמישות ניהולית. אני מאחל לכל התלמידים והתלמידות שנת לימודים פוריה ובהצלחה".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות, מסרה כי "אנו פועלים להיערך לשנת הלימודים הבאה כבר מזה מספר חודשים. חשוב לנו שההורים יחושו ביטחון ואמון, שכן למרות חוסר הוודאות בישראל ובכלל בשל ההתמודדות עם הקורונה – יש לנו ברחובות מתווה ברור, ומדיניות ידועה. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם כל הגורמים – משרד החינוך, המנהלים וההורים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר