דורית חרמון

הילדים חוזרים ללימודים ומתמודדים עם סיטואציות מורכבות.איך נסייע להם?

הילדים התרגלו לשגרה שבה הם רואים את ההורים במשך כל היום ועכשיו נאלצים להתמודד עם סיטואציות חדשות ומורכבות. כמה טיפים שיכולים לסייע

פורסם בתאריך: 1.6.20 17:52

-->

החזרה ללימודים, מבורכת ככל שתהיה, החזירה עמה גם את האתגרים המאלצים את הילדים להתמודד עם סיטואציות מורכבות הדורשות מהם הקשבה, איפוק עצמי ועמידה בלחצים. כשילד או מבוגר מרגישים מפוחדים, לחוצים, כעוסים או פגועים – אין כמו מילה טובה לשפר את המצב הרוח ולהפוך את היום שלהם מיום רע ליום טוב. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בתוך בית הספר, למרות הקפסולות הקטנות, לא תמיד הילדים יודעים להתמודד עם הפחדים ועם החששות, על אחת כמה וכמה כשנוסף דבר חדש שצריך להתמודד איתו והוא הגעגוע להורים. הילדים התרגלו לראות אותנו נוכחים בבית ברוב שעות היום. הם התרגלו לקום איתנו בבוקר, לאכול איתנו, לשחק איתנו ולעשות איתנו הרבה דברים שלא עשינו איתם קודם. עכשיו, למרות שבית הספר מוכר והם מוקפים חברים וצוות חינוכי מחבק ואוהב, הם מתגעגעים אלינו (לא בטוח שהם יאמרו את זה, אבל הם ירגישו את זה עמוק בלב). אז מלבד חיבוק ונשיקה בשער בית הספר (בהנחה שהם עדיין מסכימים לזה), מה אנחנו יכולים לעשות כדי להראות להם שאנחנו חושבים עליהם מרחוק?

התשובה היא פשוטה – הפתעה.  

אפשר לעשות הכללה ולומר שכל הילדים אוהבים הפתעות, על אחת כמה וכמה כשהן מגיעות מאבא ואימא. הפתעה באמצע יום הלימודים, סוג של דרישת שלום מאימא ואבא תרומם לילדים את מצב הרוח, תשמח אותם ומעל לכל תגרום להם להרגיש חשובים ואהובים. ישנה תועלת נוספת והיא חשובה לא פחות – הגדלת המוטיבציה של הילד. כשילד מרגיש שמאמינים בו, גם מרחוק, הוא יודע ולומד שהוא מסוגל להצליח בכוחות עצמו. 

לעודד בכל הכוח

עידוד קטן וסמלי שיביע אהבה, שמחה, וגאווה ומה יותר פשוט מלהכין לו את הכריך האהוב עליו ולצרף משפט משמח עם ציור של לב קטן בצד או סמיילי שיגרום לילד שלכם להרגיש בעננים? מאמץ פשוט וקל, עם השפעה גדולה וחשובה.

חשוב לצרף משפטים הקשורים לעולמו של הילד כגון: "אנחנו מעריכים את המאמץ שאתה עושה או ל"ארוחת צהריים הכנתי לך משהו שאתה מאוד אוהב…". אפשר גם לכתוב סיפור שיכול לעודד אותו. "אנחנו יודעים שהיה לך קשה לקום בבוקר להתלבש ולחזור ללימודים. רק שתדע שאנחנו סופר גאים בך שלמרות הקושי לא ויתרת והגעת בזמן. וכשתפתח את ארוחת הצהריים תגלה הפתעה מתוקה מאיתנו כי מגיע לך. אוהבים אבא ואימא".משפטים כאלה גורמים לילד להבין שרואים אותו, הם מעלים לו את המוטיבציה וכמובן גם מחזקים את הביטחון העצמי. 

לא משנה איזה משפט עידוד תבחרו לכתוב על הפתק או אם הוא יהיה מודפס או בכתב ידכם, אם הילד בכיתה א' או לומד לבגרויות – כל מילה טובה שיוצאת מהלב של אימא ואבא תתקבל בחום ואהבה. ואם תוסיפו חייכנים ותוספות מתוקות לא יהיה ילד בכיתה שלא ירצה גם.

דורית חרמון, מנחת הורים, מלווה צוותי חינוך ומפתחת שיטת הסמכו"ת להורות בטוחה רגועה ומהנה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר