זהר בלום (צילום: יח"צ)
זהר בלום (צילום: יח"צ)

מחזיק תיק החינוך לקראת פתיחת הלימודים: "אין מישהו אחראי במשרד החינוך"

זוהר בלום מסביר מדוע הוחלט ברחובות לדחות את פתיחת בתי הספר ולא חוסך בביקורת על מתווה משרד החינוך

פורסם בתאריך: 4.5.20 16:06

-->

בימים האחרונים סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום, לא מפסיק לקבל פניות מהורים ואנשי חינוך מודאגים, על רקע הכוונה לפתוח את בתי הספר מחר (שלישי).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בלום, שמחזיק בתיק החינוך כבר עשור, מצא את עצמו בימים האחרונים מטלטל גם הוא בניסיון ליישם את מתווה משרד החינוך ולחזור בהדרגה ללימודים ברחובות. זה התחיל ביום שישי, בהצהרה של ראש העיר על פתיחת בתי הספר לתלמידי א'-ג' ו-י"א-י"ב, אלא שבמהלך אותו סוף שבוע שוב התקבלו הנחיות חדשות ולאחר ישיבת חירום, נאלצו ברחובות לבשר להורים במוצאי שבת כי הוחלט לדחות את פתיחת בתי הספר ליום שלישי.    

גם בלום לא חוסך בביקורת ואומר בשיחה עם "ערים": "התחושה היא שאין מישהו אחראי במשרד החינוך. מאוד רצינו לפתוח את הלימודים ביום ראשון, עשינו כל מה שנדרש, אבל אז התחיל בלגן וזיגזג של משרד החינוך שלא באמת אפשר לנו להיערך בהתאם".

"אני מוכן לשלם כל מחיר, בלבד ששום ילד לא יהיה בסכנה", הוא מוסיף ומספר כי  "ביום ראשון לאחר שהתקבל צו הבריאות המעודכן, כינסתי יחד עם מנהלת אגף החינוך את האנשים הרלוונטיים ופתחנו במבצע גדול של התארגנות. במסגרת הזו נרכשו 10,000 חבילות מגבונים לחיטוי, 750 דליים גדולים של מגבונים, 500 מכלים של סבון ידיים, 10,000 מכלי כלור -360 פחים. בתי הספר ומגרשי המשחקים חוטאו בקיטור חם. זאת ההזדמנות להודות לאנשי אגף החינוך, למנהלים ולצוותים החינוכיים, על עבודה מסורה ומקצועית בימים מאתגרים אלו. התרגשתי לראות פעילויות חדשניות וייחודיות שנכתבו ויושמו על ידי מורים וגננות".

 מה בנוגע לכך שצוותי החינוך טוענים שאין להם מענה לילדיהם הקטנים שנשארים בבית. מדוע לא מפעילים ברחובות שמרטפיות, כמו בערים אחרות?
"גם אצלנו יהיה מענה דומה ממחר בבוקר, אבל אצלנו השוני הוא שאנחנו ניתן מענה גם למורים וגם לצוותי המנהלה. הצוותים החינוכיים שלנו מצוינים ואנו נדאג לתת מענה לילדי כל הצוותים – מורים, סיעות, מזכירות, מנהלות חשבונות ועוד".

אני מניח שאתה ער לעובדה שיש תלונות רבות מצד ההורים על כך שהצהרונים יישארו סגורים.

"נכון לעכשיו, אין מתווה של המדינה לפתיחת צהרונים, משפחתונים ומעונות. מיד כשיהיה מתווה נפעל על פיו. אנחנו ערוכים ומוכנים לפתיחה בכל עת".

 צוותים רבים טוענים שאין ציוד טכנולוגי שמאפשר להם לבצע למידה מרחוק.  

"ברוב בתי הספר יש ציוד מחשבים ותשתיות אינטרנט. רק השנה עיריית רחובות רכשה מחשבים בעלות של שלושה מיליון שקלים והשאילה מחשבים לנזקקים בעלות של 400 אלף שקל. בנוסף, פתחנו מעבדות סייבר  ומעבדות רובוטיקה".

בעניין זה, יש לא מעט ילדים ממשפחות מעוטות יכולת בלי מחשב אחד בבית.

"יזמתי פרויקט שבו חילקתי 100 מחשבים ניידים בהשאלה לתלמידי העיר על מנת לסייע להם בלמידה. לצערי, משרד החינוך לא דאג לכך אך אנחנו התארגנו כדי לתת לתלמידים את הכלים. חשוב לציין שבתקופה זו שבה מערכת החינוך הייתה מושבתת  עשינו מיזמים חדשניים וערכיים למען אוכלוסיית התלמידים והוריהם, ביניהם חלוקת ערכות למידה וצביעה לתלמידי כיתות א', חלוקת משחק לילדי גנים, יצרנו תוכנית העשרה למידה מרחוק. תחומי דעת ללמידה עצמית לתלמידי התיכון, וקורס תכנות משחקים על מערכת  של מיקרוסופט. כמו כן, יצרנו את אתגר השחמט – אפליקציית שחמט המאפשרת לשחק ולהירשם לאליפות שחמט בארץ".  

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מורדי

    מנהל טוב נערך מבעוד מועד ומכין תרחישים מתרחישים שונים.לא צריך לבכות תתחיל לעבוד ולהיות יצירתי.

  2. רינה מסריח

    אתה הרי איש של לפיד אז למה שתגיד משהו טוב אתה פוליטרוק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא מחזירים את התשלומים של המעונות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר