קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות
קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

כ-60 משתתפים סיימו קייטנה לילדים עם צרכים מיוחדים ברחובות

חברת המועצה ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, ד"ר רוני באום: "תעודת גאווה לעיר רחובות ותעודת זכות ענקית עבורנו"

פורסם בתאריך: 28.8.17 15:08

-->

גם השנה נפתחה לקראת סוף הקיץ קייטנה מיוחדת במינה ברשת "חוויות", המיועדת לילדים עם צרכים מיוחדים. הקייטנה המרכזית התקיימה במרכז חוויות שוויץ המדע וקייטנה נוספת נפתחה במרכז אושיות. "הקייטנה נפתחת באופן מסורתי בסוף חופשת הקיץ, כאשר בתי הספר לילדים יוצאים לחופשה ומתוך הצורך לתת מענה לילדים ולמשפחותיהם לקראת סוף החופש הגדול", מסר יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון רשת חוויות, האמונה על חינוך בלתי פורמאלי ברחובות.

הקייטנה חולקה לשני מחזורים בני חמישה ימים כל אחד, כאשר השבוע הראשון יועד לילדים המצויים על הרצף האוטיסטי והשבוע השני לילדים עם מוגבלויות אחרות.

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

 

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים של רשת חוויות: "הילדים מגיעים לפעילות חווייתית בקבוצות קטנות כאשר בכל קבוצה נמצא מדריך ומתנדבים העוזרים בפעילות. הם מקבלים ארוחת בוקר, פעילות יצירה ומשחקי כדור ומשתתפים בפעילויות מגוונות, כגון: ליצנות, להטוטנות, מופע אלומיניום מקסים וכיוצא בזה. אין ספק שניתן לראות בפעילות מיוחדת זו את אחד השיאים הערכיים שבפעילות רשת חוויות רחובות במהלך השנה. להסתובב במרכז הקהילתי בימים אלו ולראות את הילדים המיוחדים האלו נהנים מהפעילויות השונות, לראות את 'צבא' בני הנוער המתנדבים, אשר מלווים כל ילד בנפרד, לראות אותם מגיעים עם ההסעות המיוחדות בבוקר. כל אלו הם חוויה שאין שנייה לה".

לפרויקט שותפים האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, ארגון אקים סניף רחובות ופרויקט עמית למשפחה.

ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: "תעודת גאווה לעיר רחובות ותעודת זכות ענקית עבורנו, שקיבלנו את אמון התושבים לנהל את הקייטנות בזמנים שהילדים וההורים צריכים אותנו יותר מכל. ימי סוף אוגוסט הם ימים לא פשוטים למשפחות עם ילדים, לא כל שכן משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים. אנו נותנים מענה מיטבי למשפחות בהפעלת קייטנות גם כאשר כל המסגרות האחרות הסתיימו. יבואו על הברכה כל העוסקים במלאכה".

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

 

גיא, אביו של פלג, ילד עם צרכים מיוחדים: "רציתי להביע את הערכתי ותודתי על הקייטנה לילדים על הספקטרום האוטיסטי במתנ"ס חוויות שוויץ ברחובות. כשאני רואה את פלג בקייטנה צוחק ומאושר עם המדריכות והמתנדבים שמתייחסים אליו ואל שאר הילדים בצורה מדהימה, ורואה את הפעילויות שהם מקבלים, לא נותר לי אלא להגיד תודה ענקית על הכל".

במקביל לקייטנה המתקיימת "בחוויות שוויץ" מתקיימת פעילות קיץ ייחודית במשך שבוע ימים גם במתנ"ס חוויות אושיות, שם הקייטנה מיועדת לבוגרים עם צרכים מיוחדים ומושתתת על פעילויות מגוונות בתוך המתנ"ס וכוללת גם יציאות חיצוניות לבתי קפה ולבריכה. באושיות מדובר באוכלוסייה בוגרת, שמבלה את רוב יומה בעבודה במע"ש (מפעל מוגן) ואשר נמצאת בחופשה בחודש אוגוסט.

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

קייטנה לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר