זהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
זהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

זוהר בלום: "לא ניתן לגזענות להיכנס לתוכנו"

רגע לפני החזרה ללימודים, סגן ראש עיריית רחובות המחזיק בתיק החינוך, זוהר בלום, דואג לפתוח את השנה כסדרה. הציטוט מעלה מגיע על רקע טענות של תושבים ברחובות הצעירה, שלא מתלהבים שבית הספר החדש בשכונה יכיל את ילדי קרית משה

פורסם בתאריך: 30.8.17 21:00

-->

בשבועות האחרונים סגן ראש עיריית רחובות המחזיק בתיק החינוך, זוהר בלום, ישן מעט מאוד בלילות. ככה זה כשאתה מדלג ממוסד חינוך אחד למשנהו ומנסה לדאוג לכך ששנת הלימודים תיפתח כסדרה, עם מינימום תקלות ובעיות. בין הריצות לבתי הספר והגנים הוותיקים והחדשים, הצלחנו לשמוע מבלום על כמה מהמוסדות החדשים בעיר, וגם על המשברים עמם הוא מתמודד בימים אלה.

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

בלום: "לראשונה ברחובות אישרנו הקמת גן אנתרופוסופי חרדי בשם 'מעיינות רבי יחיא'. הגן הפך להיות חלק מהמחוז החרדי, יש עליו פיקוח מלא של משרד החינוך, הוא יכלול לימודי ליבה ומלמדים שם את אהבת האדמה ואהבת הארץ. פעם היו אומרים שהזרם האנתרופוסופי הוא רק חילוני, אבל היום אנחנו רואים פתיחות של מגזרים נוספים לנושא הזה. לא סתם יש לזה ביקוש רב".

השקעתם השנה גם לא מעט בתחום החינוך המיוחד.

"נכון. מיד לאחר חג סוכות ייפתח בית הספר לחינוך מיוחד בשכונת רחובות החדשה – בית ספר מהמפוארים במדינה שיכיל 15 כיתות לימוד לגילאי היסודי. השקענו במקום הזה כ-15 מיליון שקלים ובסמוך לו יהיו עשרה גני ילדים לבעלי צרכים מיוחדים".

בצד הפחות נעים, ביום ראשון הגיעו ללשכת ראש העיר הורים משכונת רחובות הצעירה ומחו על אי פיתוח השכונה מצד העירייה. הם גם העלו טענות בדבר מעבר בית הספר הדרים למשכנו החדש בשכונתם. מה תוכל לספר על המפגש שהסתיים בהגעת צוותי שיטור עירוני ושוטרי תחנת רחובות?

"קומץ קטן של תושבים תקף אותי בטענה שהם לא מבינים מדוע בית הספר החדש בשכונה שלהם יכיל גם את ילדי שכונת קרית משה. אחד מהם אמר לי 'למה על הגב שלנו הילדים האלה?' אמרתי להם שזו המדיניות העירונית ושכך נקבע. אגב, בזכות קרית משה יש להם בית ספר חדש. אני חייב לציין שמדובר רק בקומץ ולא אתן לאף קיצוני לגרום לאווירה של מתיחות בין השכונות בעיר. יש לנו עיר של סבלנות וסובלנות ולא ניתן לגזענות להיכנס לתוכנו. לא ניתן לקומץ קטן ביותר לקלקל את זה".

מתי ייפתח בית הספר החדש בשכונת רחובות הצעירה?

"השלב הבא יחל בקרוב. אנחנו ממתינים לאישור משרד החינוך ומשרד האוצר להמשיך בעבודות. את השלב הראשון כבר בנינו, אבל בקריטריון של משרד החינוך הקמת בית ספר תיעשה רק ל-1,000 יחידות דיור ואין עדיין כמות כזו של יחידות בשכונה. למרות זאת נלחמתי להקמתו של בית הספר והתחלנו בבנייה שבסופה יהיו בו 24 כיתות לימוד לצד שני גני ילדים חדשים".

זה נכון ששמו של בית הספר ישתנה וכבר לא ייקרא הדרים?

"כרגע שינוי שם בית הספר לא עלה לסדר היום ולא התקיים שום דיון בנושא, כי עוד לא הסתיימה הבנייה".

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"בקריטריון של משרד החינוך הקמת בית ספר תיעשה רק ל-1,000 יחידות דיור" (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

גם בבית הספר שז"ר ישנו סוג של משבר בעקבות תחלופת מורים רבים. איפה הדברים עומדים?

"המנהלת, המורים וההורים, בשיתוך משרד החינוך והעירייה, החלטנו יחד על שיח משותף לטובת 600 תלמידי בית הספר. כבר קיימנו שתי ישיבות וביום חמישי (היום) תתקיים ישיבה נוספת. המטרה היא לבנות מנגנון עבודה משותף למורים, למנהלת ולהורים".

בקיצור, לא משעמם לך בימים האחרונים.

"בימים האחרונים אני בקושי ישן בלילה. אני מגיע למשרד בשש בבוקר וחוזר בשעות הלילה המאוחרות. אני מנסה לפתור בעיות להורים, למורים ולמנהלים".

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"בימים האחרונים אני בקושי ישן בלילה" (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

איך עברו השנה השיבוצים לגנים?

"אני חושב שהשנה בשיבוץ גני הילדים קיבלנו תוצאות מדהימות ומערכת הרישום החדשה הוכיחה את עצמה. הייתה ירידה משמעותית בתלונות ההורים. כמובן שאי אפשר לרצות את כולם, אבל ביחס לשנים קודמות ניכרת ירידה משמעותית בתלונות ובתקלות.

"לגבי בתי ספר, הגיעו אלי ילדים שמצאו לנכון לבוא בעצמם ולהסביר לי מדוע חשוב להם לעבור לבית ספר אחר. זה היה מאוד מרגש לשמוע אותם וכמובן שסייעתי בכל מה שהיה ניתן. יש לנו הרבה מאוד אתגרים".

איפה תתארח ביום פתיחת שנת הלימודים?

"נבקר בהרבה מאוד מוסדות ונסיים בבית החולים קפלן. נפגוש שם ילדים שלא הצליחו לפתוח את השנה מסיבות רפואיות שונות ונעניק להם שי צנוע לחיזוקם. בשבוע הבא אמשיך בסיורים ונמשיך בארגון הבאת מתקני משחק לגני הילדים שטרם קיבלו אותם מאחר ולספקים לא הייתה אפשרות לספק אותם".

נשאר לנו רק לאחל הצלחה לכולם.

"ולומר תודה לאנשי החינוך המצוינים שיש לנו, ולהורים על שיתוף הפעולה המדהים שקיים בינם ובין עובדי מערכת החינוך ועיריית רחובות. אני מאחל לכולם שנה טובה ופורייה ושנמשיך לקדם את מערכת החינוך העירונית ולפתח מצוינות בכל תלמיד ותלמידה. הנתונים מראים על עלייה מתמדת של ציוני הבגרות, כ-20 אחוזי עליה במשך שבע שנים, והכל הודות לעבודה אינטנסיבית ומאומצת. בחינוך לא רואים תוצאות ביום אחד, אלא רק לאחר שנים של השקעה".

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"בשיבוץ גני הילדים קיבלנו תוצאות מדהימות ומערכת הרישום החדשה הוכיחה את עצמה" (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

תגובת ועד שכונת רחובות הצעירה והנהגת ההורים בבית הספר הדרים: "אנו, חברי ועד שכונת רחובות הצעירה והנהגת ההורים בבית הספר הדרים, מבקשים להגיב לדברים שצוטטו מפיו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מר זוהר בלום, ביחס לאמירות של תושבים שהגיעו השבוע ללשכת ראש העיר.

לפני כחמש שנים הוחל בהקמתה של שכונת רחובות הצעירה, שכונה המאגדת בתוכה זוגות צעירים, מי יותר ומי פחות, מכל הסוגים, העדות והמגזרים. השכונה הוקמה לצידה של שכונה ותיקה, קרית משה, ועד לימים אלו השירותים השונים הניתנים לרחובות הצעירה, בהם בית ספר יסודי, סניף דואר, מכולת וכו', ממוקמים בקרית משה. יחסי השכנות בין התושבים בשכונות תמיד היו טובים, היו ויישארו, ולא נאפשר לאף התבטאות של אדם כזה או אחר לסתור זאת ולפגוע בשכנות ובמרקם החיים המשותף.

לעצם העניין, השבוע הגיעה ללשכת ראש העיריה קבוצת הורים לילדים אשר עתידים ללמוד בגנים שברחוב יעקב מזרחי. ההורים הגיעו למחות על הסחבת בטיפול בנושאים קריטיים בשכונה, ובכללם בית הספר והיעדר התשתיות באזור הגנים והמעונות. יתכן כי בלהט הוויכוח נאמרו דברים על ידי מי מההורים אשר דיבר מתוך כאב. היה ונאמרו דברים אשר ניתן לפרשם בצורה המתוארת על ידי מר בלום, אין לנו אלא להצר על כך ולהבהיר כי אין זו דרכנו, אין זו דעתנו, וכי דברים אלה אינם מייצגים בשום צורה שהיא את דעתם של תושבי השכונה. אנו, חברי ועד השכונה והנהגת ההורים הבית ספרית, מתנערים מכל אמירה שכזו. בית הספר מאחד בתוכו תלמידים מהשכונות – החדשה והוותיקה – ומעולם לא יצאה בקשה להפרדה ביניהם.

אנו מצפים מעיריית רחובות לעמוד בהתחייבויותיה כלפי ועד השכונה והנהגת ההורים הבית הספרית, להשלים ולקדם את בניית בית הספר, הגנים והדרכים אליהם בהקדם, ולא להיתפס לאמירות של אדם בודד כזה או אחר.

באשר לשינוי שם בית הספר, הדברים נידונו עם מר בלום וניתן אור ירוק לבחירת שם חדש לבית הספר, הליך המתבצע בכל בית ספר חדש שנפתח.

אנו מצרים על כך שהעיתון מצא לנכון לפרסם מסרים שמייצרים פילוג בקרב תושבי העיר, וראוי היה לבקש את תגובתנו בטרם פרסום הדברים הנ"ל".

תגובות

3 תגובות
  1. איפה העירייה?

    למה אין עוד בית ספר ממ"ד באזור שרונה? איך במעלות משולם לומדים 7 כיתות א'? הגיוני שהחצר שלהם תהיה בגג בית הספר?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגנים בשכונת כפר גבירול על הפנים לא יזיק אם קצת להשקיע ….

  3. אנונימית

    מזכיר לי את התקופה שלמדתי בבית הספר בן גוריון בשכונת חבצלת הישנה, ואז העתיקו את הבית לרחובות החדשה ולא זכור לי קולות ואמירות והסתייגויות לגבי שינוי השם . שעד היום זהו בית ספר בן גוריון על שם דוד בן גוריון .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר