אתגר הקפיצה בטיק טוק
אתגר הקפיצה בטיק טוק

תלמיד מרחובות על "אתגר הקפיצה" בטיק טוק: "מביא הרבה צפיות". משרד החינוך לבתי הספר: "קיימו עם התלמידים שיחות על הסכנות"

אפליקציית טיק טוק ו"אתגר הקפיצה" המטופש שהיא הביאה עמו, כבר גרמו לפציעות חמורות עד לכדי אשפוז של ילדים ובני נוער. במשרד החינוך הפיצו אגרת מיוחדת והמלצה לבתי הספר לקיים שיחות הסברה על הסכנות שבאתגר זה, אך נראה שהתלמידים פחות מתרגשים: "עוד כמה ימים יגיע הדבר הבא ואולי אז זה יעבור"

פורסם בתאריך: 13.2.20 08:21

-->

על רקע הפצת סרטוני טיק טוק והאתגר החדש, "אתגר הקפיצה" של קפיצה והפלת ילדים, יוצא משרד החינוך בהמלצה לבתי הספר לקיים שיחות הסברה על הסכנות שבאתגר זה. באגרת מיוחדת שהוציא אמש (רביעי) השירות הפסיכולוגי ייעוצי, הם מציינים כי מדובר באתגר מסוכן שעלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז. לנוכח זאת, חשוב לקיים שיח עם התלמידים בנוגע לאימוץ אתגרים שונים ומצבי סיכון ופגיעה, אליהם הם עלולים להיקלע בעקבותיהם.

באגרת נכתב בין היתר: "לאחרונה אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים. השיח הכיתתי צריך להדגיש את הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי, ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי.

במהלך השיח חשוב לעודד את התלמידים לדווח על מקרים בהם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת. מומלץ לפנות ולשתף בהקשר זה את ההורים, מחנכ/ת הכיתה, יועצ/ת בית הספר, מנהל/ת בית הספר ובמידת הצורך את מוקד 105, הפועל 24/7".

תלמיד מרחובות סיפר ל"ערים" על "הריגוש" שבאתגר: "אנחנו עשינו את זה על דשא, אז זה פחות מסוכן, אבל עדיין מפחיד. אין מה לעשות, האתגר הזה מביא הרבה צפיות כי לא כל אחד מעז לעשות את זה".

אתה והחברים שלך מבינים שילדים כבר הגיעו לבית החולים בגלל השטות הזו?

"כמו שאמרתי לך, אנחנו לא עושים את זה על אספלט או משהו שיכול לשבור את הראש. במקרה הכי גרוע אתה מקבל מכה חזקה וכואב לך, אבל שום דבר לא נשבר".

עד שמשהו כן יישבר וייגרם נזק בלתי הפיך.

"נקווה שלא".

אתם מתכוונים להמשיך בזה?

"עוד כמה ימים יגיע הדבר הבא ואולי אז זה יעבור".

ד"ר אורי בלה, מנהל מלר"ד ילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, מסביר על ההשלכות של המשחק המסוכן הזה שיכול לגרום לנזקים מידיים כמו שברים וחבלות ראש, ולנזקים משמעותיים לטווח הארוך:


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר