גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

רחובות: יוזלו מחירי צהרוני גני הילדים ויבוטלו דמי הרישום

ראש העיר רחמים מלול: "למרות שרחובות לא נכללה בתכנית ניצנים, החלטנו ליזום שינוי וליישם הוזלות שיקלו על ההורים". יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר: "הוחלט כי העיריה ורשת חוויות ישתתפו בתשלומים בעלות של כשני מיליון שקלים"

פורסם בתאריך: 21.8.17 13:18

-->

תכנית ניצנים הארצית קובעת כללים אחידים לצהרונים, תוך מתן סבסוד ממשלתי לפי החתך הסוציואקונומי של הרשות ומיועדת אך ורק לרשויות הנמצאות באשכול סוציו אקונומי נמוך, 1-5. ברחובות, המדורגת בחתך סוציואקונומי גבוה ונמצאת באשכול 7, התוכנית  הממשלתית חלה אך ורק בבתי הספר ולא בגני הילדים.

ראש העיר רחמים מלול והמשנה לראש העיר יניב מרקוביץ' החליטו להיענות לבקשות ועד הגנים הזמני, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, להעניק פתרון צודק וחברתי ולהקל על הנטל הכלכלי החל גם על ההורים ברחובות. לפיכך, העירייה ורשת חוויות יישאו בעלויות, בהשתתפות שנאמדת בכשני מיליון שקלים. השניים גיבשו הצעה ייחודית להורי צהרוני הגנים והיא הובאה לאישור חברי דירקטוריון רשת חווית ביום חמישי שעבר (17.8) והוצגה לוועד ההורים של גני הילדים בדיון שהתקיים בלשכת ראש העיר למחרת. לאור ההסכמות פה אחד והתמיכה הגורפת בהצעה, נקראו ההורים להירשם באופן מיידי לצהרונים עד ה-29.8, על מנת שניתן יהיה ליישם את התכנית.

מלול: "יש כאן אמירה מאוד ברורה שעלינו לפעול כל העת מתוך גישה ששואפת להקל על הנטל הכלכלי החל על ההורים בהוצאות חינוך במדינת ישראל. ערכנו חשיבה והחלטנו ליזום את הוזלת המחירים. אני מקווה מאוד שהמדינה תתחיל להקצות משאבים רחבים יותר לכלל אזרחי ישראל ולא רק לרשויות נקודתיות".

מרקוביץ': "אני מודה לראש העיר, שפינה זמן ותקציבים ולהורים, שראו בעין אחת את היוזמה והרוח החדשה שאנו מובילים. השנה הזאת תעמוד מבחינתי בפעולות לשיפור השירותי של רשת חוויות להורים ובכלל זאת, ההקלה האמורה. חשוב לציין שלא תהיה פגיעה באיכות ומקצועיות הפעילות, נמשיך לשמור על רמה גבוהה ועל כך תודה לצוותים המסורים".

על פי ההצעה יוזל המחיר ל-935 שקלים לחודש במקום 980 שקלים, וכן יבוטלו לאלתר דמי הרישום בסך 150 שקלים. עוד הוחלט כי הורים שכבר נרשמו ושילמו יזוכו במהלך חודש ספטמבר. באשר לזכאויות להנחות, מאחר ורחובות לא זכאית לסבסוד ממשלתי הוחלט להיצמד להנחיות משרד התמ"ת, דבר שיאפשר למשפחות זכאיות להמשיך ליהנות מהנחות שהסתכמו בשנה החולפת בסך של כ-1.6 מיליון שקלים שהוחזרו ל-700 משפחות. במקביל, מתן הנחות  באופן אוטומטי ללא בדיקה, כפי שהיו בשנים קודמות, בטלות ובמקום זאת כל אדם הרואה את עצמו זכאי להנחה ואינו זכאי להנחת התמ"ת, יגיש בקשה במשרדי אגף הצהרונים והיא תיבחן באופן פרטני, כך שניתן יהיה לסייע לאלו שזקוקים לכך.

כמו כן, בשל נטיית הציבור להירשם בדקה האחרונה, הבהירו ברשת חווית כי מסגרות שאליהן לא ירשמו 15 ילדים עד למועד שנקבע, לא יפתחו.

מרקוביץ': "מקרים חריגים ייבחנו לגופם. בדומה להנחות שיינתנו לפי צורך אמיתי ולא באופן אוטומטי, כך גם פתיחת מסגרות תיבחן לפי צורך. אם ההורים יירשמו במועד נוכל להיערך ולתת מענה לכולם. ההרשמה באתר רשת חוויות ובמשרדי אגף הצהרונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר