ח"כ גדי יברקן ותלמידי תיכון ויצו
ח"כ גדי יברקן ותלמידי תיכון ויצו

ח"כ גדי יברקן לתלמידי תיכון ויצו ברחובות: "אל תהיו שיפוטיים. כולנו חלק מהחברה הישראלית"

ח״כ גדי יברקן ביקר בבית הספר התיכון ויצו רחובות ונפגש עם תלמידים במסגרת מיזם צהלה המעודד מחויבות אישית, מעורבות חברתית ושרות משמעותי בצבא או בשרות לאומי

פורסם בתאריך: 17.12.19 14:14

-->

ח״כ גדי יברקן ביקר היום (שלישי) בבית הספר התיכון ויצו רחובות. לאחר שנפגש עם שכבת תלמידי כיתות י', נשאר לשיחה פרטית עם התלמידים במיזם צהלה.

"מיזם צהלה פועל כבר שלוש שנים בבית הספר התיכון ויצו רחובות ונועד לעודד מחויבות אישית, מעורבות חברתית ושרות משמעותי בצבא או בשרות לאומי. לאחר שבשנה הקודמת סיימה כיתת י"ב את המיזם, החל השנה מחזור חדש בכיתה י'1", מספר אביב בן שדה, שביחד עם יוסי קליינמן אחראיים על המיזם בבית הספר.

את שיחתו עם התלמידים פתח ח"כ יברקן בברכות על מיזם צהלה ואמר: "מדובר בישראלים יפים שמתנדבים ואל תטעו – אין צד אחד שמקבל והשני נותן. שני הצדדים נותנים אחד לשני ואני מברך אתכם התלמידים והמתנדבים על הכרת הטוב שבמיזם הזה".

בהמשך סיפר ח״כ יברקן על שירותו הצבאי, כשעל מנת שלא לאחר ביום ראשון לבסיס היה מגיע לדרום הרחוק במוצאי שבת: ״הרגשתי גאה ללבוש את המדים של צה״ל וזה לא עניין של ימין או שמאל, זה עניין של אנשים שחשים עצמם פטריוטים ישראלים כמוני. אנחנו כולנו ישראלים, כולנו חלק מהחברה הישראלית".

כשנשאל מה המסר העיקרי שהיה רוצה להעביר לבני הנוער, ציין: "אל תהיו שיפוטיים. אל תהיו בטוחים שמה שאתם חושבים על מישהו אחר הוא האמת היחידה שקיימת. אם תורידו את השיפוטיות תרוויחו עולמות ואנשים חדשים".

אורלי ראובן מחנכת הכיתה, סיכמה את הביקור: ח"כ גדי יברקן איש מרשים ורהוט, דיבר בגובה העיניים. סיפור חייו מעורר ההשראה ריתק את התלמידים שלנו שעוד רגע יהפכו לאזרחים בעלי זכות הצבעה. אני מברכת על היוזמה ליצור הכרות עם המנהיגים שלנו ופועלם ומקווה שעוד אנשים מובילים בתחומים מגוונים בחברה הישראלית יגיעו אלינו".

מיזם צהלה פועל במתכונת של מפגשים חד שבועיים שמועברים כחלק אינטגרלי ממערכת השעות של בית הספר. ההשתתפות במפגשים והפעילות במיזם נחשבת לחלק ממשימת המחויבות האישית בה מחויב כל תלמיד בבית הספר.

בתחילת השנה נערכו פעילויות להכרות וגיבוש, תוך אפיון הדינאמיקה הקבוצתית. במהלך הפרויקט מודגשים נושאי אקטואליה עם זיקה לתכנית הלימודים. כך לדוגמא, ביום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, אירח פרויקט צהלה בבית הספר הרצאה של איש שב"כ לשעבר, ששוחח על ההסתה שקדמה לרצח. בנובמבר אירח מיזם צהלה איש עם לקות ראייה שלמרות מוגבלותו שירת שרות מלא בצה"ל, מורה לנגינה במקצועו, איש פעיל ומעורב בחברה שחשף בפני התלמידים את עולמם של אנשים עם מוגבלויות. לאחר העמקה בנושא נערך ביקור במוזיאון הילדים בחולון שמאפשר לטעום מעולמם היומיומי של אנשים עם מוגבלויות באמצעות הפעילות דיאלוג בחשיכה.

צהלה, מיסודו של טייס חיל האוויר תא"ל רן פקר ז"ל, הנו פרויקט התנדבותי להנחיה וחונכות בני נוער. הפרויקט עוסק בהקניית ערכים, מיומנויות חיים, אהבת הארץ, השירות הצבאי, הלאומי והחברתי ובפיתוח והעצמה אישית. מסלול החונכות נפרש על פני 3-4 שנים (מכיתה ט'-י' ועד לגיוס לצה"ל).
צהלה פועלת בקרב בני הנוער ברחבי מדינת ישראל על מנת להעצימם ולתת בידיהם כלים ערכיים ומעשיים לקראת הפיכתם לאזרחים בוגרים. מיזם צהלה מסייע בצמצום הפערים החברתיים ותורמת לחוסנה של מדינת ישראל.

לצהלה מערך מתנדבים ארצי שפועל בקרב כ-1,700 תלמידים, בבתי ספר תיכוניים וחט"ב, כפרי נוער, פנימיות ועוד, בכ-114 קבוצות בפריסה ארצית, מנהריה ועד אילת. בצהלה פועלים כ-130 מתנדבים מובילים ומלווי קבוצות. פעילותה של צהלה נתמכת ע"י מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, בתי ספר, רשויות מקומיות ותורמים נדיבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר