רועי קאשי ותלמידי ויצו רחובות
רועי קאשי ותלמידי ויצו רחובות

האמנים רועי קאשי ושחר סוויסה הגיעו לבית הספר ויצו ברחובות

פרויקט שהחל בבית הספר הטכנולוגי ויצו ברחובות לפני כחודשיים הגיע לאחד משיאיו השבוע, ועיקרו העצמה באמצעות סדנאות מוזיקת ראפ והיפ-הופ עם אמנים ידועים מוותיקי הסצנה, שבאים לבית הספר וביחד עם התלמידים מתמודדים עם אחד מחסמי הלימוד הידועים והרווחים בתקופתנו: עולם הרגשות והבעתם באמצעות שיח, כתיבה, דמיון ועוד

פורסם בתאריך: 2.12.19 06:42

-->

את צלילי ההיפ הופ והשירה שבקעו מספריית בית הספר הטכנולוגי ויצו ברחובות היה קשה לפספס: תלמידים כתבו, אחרים שרו ועל כל אלו מנצחים בחן האמנים רועי קאשי ושחר סוויסה.

מדובר בפרויקט שהחל בבית הספר הטכנולוגי ויצו ברחובות לפני כחודשיים ושהגיע לאחד משיאיו השבוע, ועיקרו העצמה באמצעות סדנאות מוזיקת ראפ והיפ-הופ עם אמנים ידועים מוותיקי הסצנה, שבאים לבית הספר וביחד עם התלמידים מתמודדים עם אחד מחסמי הלימוד הידועים והרווחים בתקופתנו: עולם הרגשות והבעתם באמצעות שיח, כתיבה, דמיון ועוד.

ורדית פדידה, הרכזת החברתית של בית הספר: "בפרויקט ביקשנו לתת ערוצים נוספים להבעה עצמית, לזיהוי חוזקות חדשות, לביטוי אחר ואולי יומיומי פחות של עולמם הפנימי, רגשותיהם וחוויותיהם של התלמידים. ידענו ש"קאשי סדנאות" עובדים יותר עם עולמות רווחה, אבל אהבנו את מה שהם עושים והחלטנו לנסות להציע להם לפעול גם אצלנו בתחום החינוך והתוצאות מדהימות. אולי אפשר לסכם אותם במשפט שאמרה לי השבוע אחת התלמידות: היכולת לקחת חוויה אישית שלי ולעבד אותה לשיר שייתכן שקאשי וסוויסה ישירו בהופעותיהם היא פשוט משכרת".

רועי קאשי שיזם את "קאשי סדנאות אמנים להעצמת נוער" לפני 14 שנה, ושלראשונה בימים אלו מתחיל ליישם את הסדנאות במוסדות חינוך, מתרגש מגלגוליו של הפרויקט: "יש לנו היום 30 אמנים שעובדים איתנו ומנחים את הפרויקט, המגיעים מתחומים מגוונים: ראפ, גרפיטי, ריקוד לסוגיו, היפ-הופ, J.D, ברייקדאנס, תיפוף גוף, ריקודי בטן, אמנויות לחימה ועוד. המפגש האישי, הדיאלוג הפרטני והמרחב הלא פורמלי שנוצר עם התלמידים תוך עבודה בקבוצות קטנות מרתק ומרענן, וכשזה עובד אפשר להמריא לשמיים עם חומרים עוצמתיים ברמת הרגש והאמת שהם מעבירים. זה לא שיעור של בית ספר רגיל וברגע שכולנו באים לעבוד ביחד ומתחברים לאמת ולעוצמה של הרגע הזה ולמה שאנו יכולים ליצור, במיוחד שהחומרים באים מתוכנו, יותר קל להיפתח ולקחת חלק כי המוזיקה שייכת לכולנו".

שחר סוויסה, שהנחה את הסדנא בה השתתפתי, הסביר לי אחרי השיעור: "אנו כותבים עם התלמידים את החיים שלנו. בהתחלה הם לא הגיבו אבל מהר מאוד הגענו אליהם כי אין כאן מסיכות או דיסטנס, יש תהליך יצירה שמשותף לכולנו. היום ב-20 דקות – אולי שיאו של התהליך שעברנו – היה הישג מדהים כשבני הנוער יצאו מהכתיבה הפרטנית שלהם לבניית לחן קבוצתי ופזמון מטורף שבא לי לקחת לעצמי״.

התוצרים המרשימים מוצגים בערוץ הנוער של קאשי ביוטיוב, וגם ויצו רחובות יצטרף אליהם בשבועות הקרובים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר