מדבקה של יצחק רבין ז"ל
מדבקה של יצחק רבין ז"ל

כך ציינו את יום הזיכרון לרצח רבין בבית הספר הטכנולוגי ויצו רחובות

הרצל שקרצי מנהל בית הספר: "המחנכים בחרו להתמקד ברצח ובאקלים ששרר בחברה הישראלית בתקופה שקדמה לרצח"

פורסם בתאריך: 11.11.19 06:42

-->

יום הזיכרון לרצח רבין צוין אתמול בבית הספר הטכנולוגי ויצו רחובות, כשתלמידים איישו את עמדות הכניסה לבית הספר ליד שלחנות זיכרון עם תמונה של ראש הממשלה ושר הביטחון המנוח, וחילקו לחבריהם מדבקות לציון היום המיוחד.

התלמידות קמילה טוקוש, ליאל אלעדי וגלית גרמנסקי, רכזת מעורבות חברתית, אמרו: ״התלמידים התרגשו וחלקם ביקשו יותר ממדבקה אחת על מנת להפגין את הזדהותם עם היום הזה״.

יום הלימודים נפתח בשיעור חינוך מיוחד שהועבר בכלל כיתות בית הספר, במהלכו הוקרן סרטון שהמחיש את משמעות התיוג שאנו עושים לאנשים. במהלך הדיון נקשר הסרטון לרצח רבין – שהוא אולי התוצאה האולטימטיבית של התיוג שלנו, של השיפוטיות. במהלך השיעור הדגישו את חשיבות הסובלנות לדעות שונות מאיתנו, את ההבנה "שהאיש ההוא שאני שונא שמפגין הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב״, שיר שכתב יאיר לפיד על ריבוי הפנים שלנו כאנשים, על העובדה שהאיש השמאלן שעומד בהפגנה שעות הוא גם האיש שיכול לתת לנו את מעותיו האחרונות ושאנו ממהרים מדי להשתמש במילים "אהבה שנאה", "ימין ושמאל". צריך לזכור שבסופו של יום הרגשות שבריריים וזמניים ואנחנו חלק מהחברה הישראלית.

הרצל שקרצי מנהל בית הספר סיפר: ״ביום רביעי האחרון התקיים מעגל שיח של מחנכים לקראת יום הזיכרון. במהלכו בין השאר עלתה הדילמה במה להתמקד ביום הזה, האם להתמקד במורשתו של יצחק רבין ז״ל או במעשה הרצח ובאווירה שקדמה לה. חד משמעית בחרו המחנכים להתמקד ברצח ובאקלים ששרר בחברה הישראלית בתקופה שקדמה לרצח. אין ויכוח שרצח רבין אינו מעשה בודד ומנותק, הוא תלוי הקשר ובמובנים רבים מהווה תוצר של תקופה, תוצאה של מעשים שקדמו לו. בהינתן שאוירה ציבורית יכולה ליילד מעשה כה קיצוני כמו רצח, אנו כאנשי חינוך חייבים לשאול האם יש אפשרות ליילד את ההפך מזה בהינתן אווירה ציבורית הפוכה, ואם כן – והתשובה חיובית בעיניי, אזי מה תפקידנו כאנשי חינוך ברצון לייצר מציאות שכזו בחברה הישראלית״.

הטקס בבית הספר החל באמירת יזכור לזכרו של יצחק רבין המנוח, ניתן מידע על חייו והוקרנו קטעים מההתרחשויות בחברה הישראלית בתקופה שקדמה לרצח. ורדית פדידה הרכזת החברתית של בית הספר ציינה את האתגר בהעברת אירועי אותה תקופה לדור חדש שנולד והגיע לכאן לאחר מכן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר