בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

זוהר בלום: "פתיחת שנת הלימודים ברחובות אמורה לעבור בצורה חלקה"

בית הספר השיטה יזכה לשדרוג. על העיכובים בשיפוצי הקיץ במספר בתי ספר אחרים מוסיף מחזיק תיק החינוך כי יש בכל הארץ מחסור של אבנים משתלבות ומחיצות שירותים

פורסם בתאריך: 16.8.17 14:35

-->

ביום ראשון השבוע נפגשו נציגי בית ספר השיטה שבשכונת חבצלת ברחובות עם ראש העיר רחמים מלול, עם סגנו מחזיק תיק החינוך זוהר בלום ועם מנכ"ל העירייה דורון מילברג. זאת לאחר שהורים לתלמידי בית הספר התלוננו על מתקנים לקויים או לוקים בחסר, כדוגמת כיתות שהמזגן בהם לא עובד.

בסיור שנערך במקום המוכר גם כ"בית הספר הפתוח", נקבע לוח זמנים להתקנת צלייה, ברזיה ומזגנים – לכל המאוחר עד חודש לאחר תחילת הלימודים.

זוהר בלום: "הייתה פגישה נהדרת עם נציגי בית ספר השיטה. אנחנו ממשיכים לשפץ את בית הספר ואנו עובדים בו במרץ. התוכנית היא להרוס חלק מהמבנים ולבנות אותם מחדש, כשבסופו של דבר יהיו שם 12 כיתות א' עד י"ב. בנוסף לזה יהיה במתחם גם גן ילדים".

באשר ליתר מוסדות החינוך מציין בלום: "אנחנו משפצים מוסדות חינוך נוספים, כמו את תיכון דה שליט ובית הספר בן צבי שבו עשינו שירותים, מרצפות, ספריה, תאורה חדשה ודשא סינטטי. במקביל אנחנו עובדים השנה על הנגשות במוסדות החינוך ומשפצים עשרות גני ילדים, הכל כמובן במסגרת התקציבית שיש לנו. שיפצנו מגרשי ספורט ואולמות ספורט במספר בתי ספר, דאגנו להצללה בחלקם, טיפלנו בגינון במספר מוסדות חינוך, כך שפתיחת שנת הלימודים אמורה לעבור בצורה חלקה".

למרות השיפוצים במיליוני שקלים נראה כי יש גם כמה בעיות ועיכובים בחלק ממוסדות החינוך.

"יש דברים שלצערנו לא יסתיימו ב-1 בספטמבר, כי יש למשל מחסור של אבן משולבת בכל הארץ. על כן חלק מהעבודות יסתיימו במהלך החגים. יש גם מחסור במחיצות בשירותים. הספקים אמרו לנו שאין להשיג את זה עד תחילת ספטמבר".

ומה באשר למוסדות החינוך שאין בהם מקלטים?

"המקלטים זו החלטת מדינה, אשקלון ואשדוד שהם בקו האש עדיין לא טופלו, ונכון להיום רק שדרות טופלה. אם חלילה תפרוץ מלחמה כולם מתורגלים להגיע למרחבים ממוגנים קרובים למוסדות החינוך. מדובר בתקציבים אדירים שהמדינה צריכה לקצב וכפי שאמרתי הממשלה קיבלה החלטה לטפל אך ורק בשדרות. יש לציין שכל מוסד חינוכי חדש שנבנה הוא ממוגן. ההנחיות למצבי חירום ברורות, אנחנו עורכים תרגולים על התלמידים וצוותי החינוך לפחות פעמיים בשנה, כך שאנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. גם במצבי רעידות אדמה התרגילים שלנו עוברים בצורה מצוינת ופיקוד העורף נותן על כך ציונים גבוהים מאוד".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר