גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

2,500 ילדי נס ציונה שובצו לגני הילדים בעיר

יוסי שבו: "לא תתקבל כל פנייה מגורמים פוליטיים או ניסיון להתערב בהליך השיבוץ"

פורסם בתאריך: 13.8.17 08:57

-->

השיבוץ לגני הילדים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בעבודת מחלקת גני הילדים בנס ציונה, הכולל את חלוקתם של 2,500 ילדי העיר בגילאי 3-6 ל-87 גנים ב-11 אזורי רישום. מציאת הנוסחה שבין שיבוץ על פי רצון ההורים ובין מאפייני המערכת של חלוקה אזורית, גילאית ומגדרית, יוצר קושי לא קטן הן עבור המחלקה והן עבור ההורים.

גני הילדים מוגדרים כגנים דו-גילאיים בו משבצים ילדים משני שנתונים: גני הקדם חובה השנה מכילים ילדים משנתון 2014 והילדים הצעירים משנתון 2013. גני החובה השנה מכילים ילדים משנתון 2012 והילדים הבוגרים של שנתון 2013. על מנת שגנים יתפקדו בצורה המיטבית, מתבצעת חלוקה מאוזנת של הגילאים וחלוקה מאוזנת של המינים.

מנהלת מחלקת גני הילדים, אביב קליין, מסבירה: "בבואנו לשבץ בגן חובה בו כבר יש קבוצה של שנתון בוגרים שנמצאת בגן לעוד שנה, השיבוץ לגן זה יעשה בהתאם לכמות המקום שנשארה עבור הילדים הצעירים ולפי כמות הבנים והבנות בגן. בנוסף, השיבוץ נעשה לפי אזורי הרישום וכמות הילדים בכל שכונה, כך שלעיתים אנחנו נאלצים לסגור גן בשכונה מסוימת ולפתוח גן בשכונה אחרת וזה משתנה משנה לשנה. תהליך השיבוץ מתבצע לאחר השלמת תהליך הרישום. אנו בודקים כמה ילדים ביקשו להירשם לכל גן ואז מתחיל תהליך ארוך של בדיקת גן גן וילד ילד כדי לתת לכל אחד את המענה המיטבי האפשרי עבורו".

השנה כאמור שובצו מעל 2,500 ילדים ל-87 גני לפי אזורי רישום. לאחר השיבוצים הוגשו כ-400 בקשות ערר שעל כשליש מהן ניתן היה להיענות בחיוב. בעירייה מבהירים כי גם בנוגע לערעורים שיקולי השיבוץ נעשים תוך מתן משקל הן לגילאי הילדים, הן לכמות הבנים מול הבנות והן לכמות ילדים בוגרים מול צעירים בכל גן.

אביב קליין מסכמת: "אנו משבצים את הילדים בצורה הכי אובייקטיבית, ללא משוא פנים או העדפה של ילד אחד על פני האחר. יחד עם זאת, ברור שלא כולם יכולים לקבל בדיוק את שביקשו, כי תקן גני הילדים עומד על 35 ילדים ולא ניתן לשבץ מעבר לתקן. מניסיוננו, כל ילד בסופו של דבר מוצא את מקומו בכל גן וגם מוצא חברים חדשים".

ראש העיר יוסי שבו: "בפתח ישיבת המועצה האחרונה הודעתי לחברי המועצה שלא תתקבל כל פנייה מגורמים פוליטיים או ניסיון להתערב בהליך השיבוץ והערעורים שבאחריות מנהלת מחלקת גני הילדים, אביב קליין, ואגף החינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר