מתמטיקה צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אם מרחובות: "פסלו לבתי את הבגרות במתמטיקה באופן שרירותי, ללא הוכחות וללא סיבה הגיונית"

תלמידת אולפנת צביה ברחובות נדהמה לגלות כי היא מואשמת בהעתקה במבחן הבגרות במתמטיקה רק בגלל שנמצאה טעות דומה במבחן של תלמידה אחרת שישבה בקצה השני של הכיתה. האם: "לא רק שהאשימו את הילדה שלי במשהו שהיא לא עשתה, גם הפכו אותה ל'פושעת נתעבת' שצריכה לקבל עונש חסר פרופורציות, כשגם מועד ב' לא ייחשב לה". משרד החינוך: "לתלמידה זכות להגיש ערעור באמצעות המערכת השילובית בבית הספר לוועדה עליונה"

פורסם בתאריך: 19.7.19 08:19

-->

תלמידת אולפנת צביה ברחובות נדהמה לגלות כי היא מואשמת בהעתקה במבחן הבגרות במתמטיקה רק בגלל שנמצאה טעות דומה במבחן של תלמידה אחרת שישבה בקצה השני של הכיתה.

אמה של התלמידה מספרת ל"ערים": "הילדה עבדה קשה לקראת בחינת הבגרות ב-4 יחידות מתמטיקה. אחרי המבחן היא הייתה במתח עצום לקבל את התוצאות ולפתע התבשרנו שפסלו לה את המבחן. לטענת משרד החינוך, היא העתיקה מחברתה כי הייתה להן את אותה הטעות במבחן. בתי ניסתה להסביר שהיא בכלל ישבה בקצה השני של הכיתה ושאין סיכוי שמישהו יכול היה להעתיק עם המשגיחות הקפדניות ששמרו בזמן המבחן, אבל כלום לא עזר, גם לא ערעור של בית הספר. פשוט פסלו לה את המבחן באופן שרירותי, ללא הוכחות וללא סיבה הגיונית, רק בגלל ששתי בנות עשו טעות דומה באחת השאלות".

לדברי האם, על אף האכזבה העצומה בתה ניגשה למועד ב' והרגישה טוב מאוד לגבי המבחן החוזר, אלא שבעודה ממתינה לתוצאות היא נדהמה לגלות שגם מועד ב' לא ייחשב לה, מאחר והעונש שקיבלה הנו לשנה שלמה.

"לא רק שהאשימו את הילדה שלי במשהו שהיא לא עשתה, גם הפכו אותה ל'פושעת נתעבת' שצריכה לקבל עונש חסר פרופורציות", אומרת האם בצער. "אני שואלת את אנשי משרד החינוך: מעכשיו אתם מלמדים אותה שאין צדק במדינה? בתי כבר למדה שהחיים לא הוגנים תמיד. מדובר בילדה שנמצאת אצלנו באומנה מגיל 4 וחצי וכל חייה היא נלחמת להצליח. היא החליטה שהיא תצליח בחיים יותר ממה שהוריה הביולוגיים הצליחו ולקחה את ההזדמנות שנתנו לה בחיים בשתי ידיים, אז איפה אתם? איפה ההגינות והצדק? הילדה הזו למדה מבוקר עד ערב כדי להצליח והיא לא מוותרת לעצמה בכלום.

"משרד החינוך שאמור לעזור לה ולחנכה לחיים, הוא זה שראוי לקבל ממנה חינוך. אני מבקשת למחות על 'גזר הדין' שגזרתם לה בשיא אדישותכם, ולתחושותינו – באכזריות. לא נהסס להגיע רחוק מאוד עם הסיפור הזה ואם צריך נזעזע את המדינה. הגיעו מים עד נפש".

ממשרד החינוך נמסר: "אגף הבחינות פועל על פי נהלים ברורים שמופיעים בחוזר מנכ"ל 'טוהר בחינות 9 ד' 2015'. כאשר ערערו של תלמיד נדחה, עומדת לזכותו להגיש ערעור באמצעות המערכת השילובית בבית הספר לוועדה עליונה, בה משתתפים נציג הלשכה המשפטית, נציג ציבור ונציג בכיר של המפמ"ר (מפקח מרכז) למקצוע הרלוונטי. מבדיקת המקרה הנדון עולה כי התלמידה לא הגישה ערעור זה ושמורה לה הזכות לעשות זאת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת
  1. ארז

    את האמת אני לא מופתע, משרד החינוך הפך להיות משרד הציון, צריך להעביר שם ניעור דחוף לכל המערכ' בושה וחרפה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר