בני זוג מחזיקים ידיים (צילום אילוסטרציה)
צילום אילוסטרציה

יום חמישי ב"פלטפורמה": מדברים עם ההורים על מיניות הילדים

ביום חמישי הקרוב תיערך בפלטפורמה שברחוב רמז ברחובות הרצאה של אפרת גוטליב בנושא חינוך למיניות בריאה בעידן האינטרנט

פורסם בתאריך: 9.7.19 12:03

-->

השבוע פורסם כי עיריית רחובות תסייע בדחיית השימוש בטלפונים חכמים בכיתות הנמוכות בבתי הספר בעיר, ותוביל את קמפיין "תנו לגדול על שקט" ברמה עירונית. ניכר כי הנושא מהווה עניין רב בעידן המסכים וחשיפת ילדינו לתכנים לא הולמים וביום חמישי הקרוב (11.7) בשעה 20:30 תתקיים במרכז "הפלטפורמה" ברחובות (רחוב רמז 80) הרצאה במסגרת המיזם החינוכי: "מדברים מיניות – חינוך למיניות בריאה בעידן האינטרנט", מאת אפרת גוטליב, מחנכת מוסמכת למיניות בריאה המובילה את המיזם.

גוטליב, תושבת רחובות, היא מחנכת מוסמכת למיניות בריאה, בעלת שתי הסמכות בתוכניות להכשרת מחנכים למיניות של דלת פתוחה ומרפאת לוינסקי, מאמנת אישית ויועצת ארגונית. "אני עוסקת בחינוך למיניות מזה 11 שנים ופוגשת ילדים ומתבגרים, הורים וצוותים חינוכיים, מנחות הורים ואנשי צוות בפנימיות, תנועות נוער ועוד".

כיצד התחיל המיזם הנוכחי ומה מטרתו?

"את המיזם החינוכי הקמתי בקיץ שעבר והוא אף זכה לאישור משרד החינוך (מופיע במאגר התוכניות המאושרות על ידי המשרד, מספר התוכנית במאגר הוא 4784). מטרת העל של הוא המיזם היא ליצור שינוי חברתי בנושא של מיניות בעידן המסכים. במיזם משתתפים מנחים מנוסים ובעלי הכשרה וידע רב בעבודה קבוצתית עם ילדים ומתבגרים, הורים וצוותי חינוך. מדברים על מיניות בצורה חיובית, מעצימה ומקדמת. אנו מעבירים הרצאות וסדנאות להורים, הכשרות לצוותים חינוכיים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, וסדנאות לילדים ומתבגרים בכיתות ה'-י"ב".

אפרת גוטליב

אפרת גוטליב

 

לדעתך כיום חשוב אף יותר מבעבר להעביר הדרכה בנושא חינוך מיני לילדים ובני נוער?

"חינוך למיניות בריאה הוא זכות יסוד של כל ילד וילדה, יחד עם הזכות לחיים בריאים ומאושרים הכוללים אהבה וקבלה, בטחון ותמיכה, בריאות ושגשוג. בעידן האינטרנט ילדים חשופים לתכנים מיניים מגיל צעיר מאד, דבר המעוות את תפיסת עולמם לגבי מין ומיניות, זוגיות ותפקידי מגדר. הנזקים הללו משתווים מבחינת השפעתם לפגיעות מיניות. צריך לדבר עם ילדים על מיניות בריאה מגיל צעיר ולהנחיל להם תפיסת עולם חיובית ואוהדת לגבי מיניות, תוך הצבת גבולות ברורים".

זה לא משהו שצריך להיות באחריות ההורים?

"מיניות היא נושא חשוב ומרכזי בחיי כולנו, ויחד עם זה רוב ההורים נמנעים מלדבר על מיניות עם ילדיהם. חלקם נבוכים ולא יודעים מה בדיוק להגיד ובאילו מילים להשתמש. חלקם חונכו שמיניות היא דבר שלא מדברים עליו ושעדיפה צנעת הפרט. הרבה הורים פשוט לא קיבלו בעצמם שום חינוך למיניות בריאה כשהיו ילדים בעצמם, ואין להם מושג איך ואיפה להתחיל. ילדים הם מיניים מרגע הלידה ולכן חינוך מיטיב למיניות בריאה אמור להתחיל כשהילד/ה מגיעים הביתה מבית היולדות".

באילו נושאים ההרצאה הקרובה עוסקת?

"כשמתייחסים למיניות ילדים כדבר טוב ונעים, מלמדים אותם להכיר את גופם ואת איברי המין שלהם ויחד עם זאת מציבים גבולות ברורים למה מקובל ומה לא. כך הילדים יגדלו עם יחס חיובי למיניות. לעומת זאת כשמגיבים להתנהגות מינית של ילדים במבוכה, כעס או חרדה, הילד חווה רגשות אשמה ובושה ולומד מהר שזה משהו שצריך להסתיר ואסור לדבר עליו.

"ילדים מגלים את גופם בגיל צעיר ומפתחים סקרנות לגבי גופם וגוף הילדים האחרים והמבוגרים סביבם. הסקרנות הטבעית יכולה להתבטא לעתים במשחקים מיניים שילדים נוהגים לשחק. בהרצאה נדבר על מהו משחק מיני תקין, מתי צריך להתערב ולהפסיקו ומתי כדאי להניח להם אך להציב גבולות. איך להגיב כשילדים בגן מראים זה לזה את גופם, נוגעים אחד בשני באיברים הפרטיים, מה נכון להגיד כדי שיבינו שהסקרנות טבעית. משחקים מיניים הם דבר חיובי והוא חלק מהתפתחות מינית תקינה, ויחד עם זה מה הם הגבולות שעליהם הילדים מתבקשים לשמור, איך נבסס יסודות למיניות בריאה וחיובית שהיא חלק מהחיים בלי לגרום לרגשות אשמה, בושה ופחד אצל ילדים. איך נבטיח שילדינו מוגנים מפגיעות מיניות בלי לעורר אצלם פחדים וחרדות".

להרשמה להרצאה לחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר