הפסל החי של הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

כך יצרו תלמידי ויצו רחובות את התלבושת לאחד הפסלים החיים בפסטיבל הבינלאומי בעיר

לראשונה, מגמת עיצוב האופנה והתלבושות בתיכון הטכנולוגי ויצו ברחובות השתתפה בפסטיבל הפסלים החיים בעיר. כך הם עשו זאת

פורסם בתאריך: 4.7.19 16:27

-->

במסגרת פסטיבל רחובות הבינלאומי ה-10 לפסלים חיים שמתקיים השבוע, נערך שיתוף פעולה בין בימת הנוער לבין מגמת האופנה והתלבושות בבית הספר הטכנולוגי לאמנויות ויצו ברחובות, כשתלמידי בית הספר עיצבו, יצרו תלבושת לאחד מהפסלים האנושיים.

סיוון רהב, מורה במגמת עיצוב אפנה ותלבושות: "מהרגע הראשון ראינו בפרויקט הזה הזדמנות ללמידה משמעותית לצד המטלות השוטפות. זה פרויקט חלומות כי הוא מאפשר לנו סטאז' אמיתי לעבודתו של מעצב תלבושות בתקופתנו. אנו מתנסים בכלל התהליך היצירתי שמעצב תלבושות עובר מהרעיון ועד לשלבי הסקיצות, חומרי הביקורת, מקצה השיפורים, המדידות וכל מה שנכלל עד לעיצוב בגד לביש ונוח, מותאם לצרכים וללקוח שעמו אנו עובדים. פרויקטים כגון אלו מלהיבים אותנו".

העבודה על התלבושות החלה במהלך מאי-יוני. הנושא שהגיע מבנות בימת הנוער, ליהי ועדן, היה הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל.

רהב: "התחלנו בהכרות עם עבודתו של קדישמן תוך ירידה לפרטים. ניסינו להבין מהו הקוד החזותי של כבשה ומה היא מייצגת. התחלקנו לקבוצות שונות על מנת לגוון את הפרשנויות. משם יצאנו לביטוי רעיונות באמצעות סקיצות וחקר חומרים שונים עמם נעצב, מתוך המחשבה שמדובר בתקופה חמה והיה לנו חשוב שהתלבושת תהיה מאווררת. בשלב זה העלו התלמידים כל מיני סקיצות ורעיונות לחומרים כמו נייר גרוס, קלקר, טול, מקרמה, כל דבר שהזכיר לנו כבשה. היו פראנזים מסוגים שונים והיו פגישות בהם הצטרף אלינו שחף ביר, אמן במה ומדריך מבימת הנוער שמזה שנים מלווה את התהליך של יצירת פסל חי מקצועי. כך התקדמנו בדיאלוג עם בימת הנוער עד שהחלטנו על שילוב של הסקיצות ותפירת הדגם".

הסקיצות בדרך לתלבושת הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

הסקיצות בדרך לתלבושת הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

 

הסקיצות בדרך לתלבושת הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

הסקיצות בדרך לתלבושת הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

עוד מוסיפה רהב: "כמובן שכמו בכל פרויקט אופנה אמיתי גם כאן לוחות הזמנים לא הספיקו והיה צורך בלילה לבן כדי לסיים. הבנות הגיעו למדידות, שיפרנו ושינינו. ראינו מה עובד ומה לא. תמר בורשטיין, רכזת המגמה שתמכה ונתנה את ידה במהלך הדרך, התגייסה אישית בשלב התפירה וכך הצלחנו לסיים את התהליך והייתה לנו תלבושת".

הפסל החי של הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

הפסל החי של הרועה והכבשה של מנשה קדישמן ז"ל

 

"תגובות התלמידים היו מגוונות. חלקם נהנו יותר מהשלב התיאורטי בו למדנו על האמן, אחרים התרגשו מהרעיון לייצר שיתוף פעולה עם פסטיבל שהם מכירים מילדות, ובסך הכל שיתוף הפעולה היה פורה ושמח והיו אנרגיות חיוביות. ליהי ועדן התלהבו מהתלבושת וכך גם אילן גרזי, מנהל בימת הנוער שפנה אלינו וביקש מאיתנו להמשיך בשיתוף הפעולה גם בחנוכה. אין פידבק טוב מזה", מסכמת רהב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר