המחוננים אחרי הזכייה בתחרות
המחוננים אחרי הזכייה בתחרות

נבחרת המחוננים של רחובות שוב במקום הראשון בעולם

נבחרת המרכז למחוננים ומצטיינים של רחובות זכתה במקום ראשון בעולם בתחרות היוקרתית לידע ולדיבייט World Scholar’s cup כשהיא מקדימה בדירוג נבחרות ששפת האם שלהן היא אנגלית. לפנות בוקר הם שבו לישראל וזכו לקבלת פנים חמה בראשות ממלא מקום ראש העיר זהר בלום

פורסם בתאריך: 28.6.19 13:56

-->

נבחרת המרכז למחוננים ומצטיינים של רחובות זכתה במקום ראשון בעולם בתחרות היוקרתית לידע ולדיבייט World Scholar’s cup. התחרות נערכה בימים האחרונים בבייג׳ין שבסין בהשתתפות 4,000 מחוננים מ-59 מדינות. היא נערכה בשפה האנגלית במשך 5 ימים, בנושא "A World on the Margins" ("העולם שבשוליים") שנבחר השנה.

המחוננים מרחובות השתתפו בתחרויות אישיות של ידע וחיבורים באנגלית, ובתחרויות קבוצתיות של דיבייט בצוותים של שלושה, וגרפו מדליות וגביעים רבים במשך כל ימי התחרות. בשקלול הזכיות הסופי, זכתה נבחרת המחוננים של רחובות במקום הראשון מכל הנבחרות מרחבי העולם, כשהיא מקדימה גם נבחרות מארצות דוברות אנגלית כשפת אם.

בנבחרת מרחובות 15 תלמידים מכיתות ח'-י' בגילאי 14-16 הלומדים בתיכונים רגילים ברחובות, ובמקביל במרכז המחוננים והמצטיינים ברחובות בניהולה של אורית פדר.

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: ״כולנו גאים בנבחרת המחוננים של רחובות ומברכים אותם ואת הצוות החינוכי על ההישג הנפלא. עיר המדע והתרבות משקיעה בחינוך את מירב התקציב העירוני מתוך ידיעה כי זו ההשקעה המשמעותית ביותר לעתיד. הנבחרת מתעלה על עצמה מדי שנה וקוטפת את המקומות הראשונים בתחרויות העולמיות והאירופיות".

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: ״אנחנו יודעים שנבחרת המחוננים של רחובות הם הכי חכמים בעולם ועכשיו כולם יודעים זאת. זוהי תוצאה של השקעה וטיפוח של שנים במרכז המחוננים של רחובות, בצוות חינוכי איכותי ובמשאבים שמעניקים לתלמידים את האפשרות למצות את הפוטנציאל שלהם. אני מודה לתלמידים ולצוות החינוכי על הישג נפלא״.

קבלת הפנים לנבחרת המחוננים

קבלת הפנים לנבחרת המחוננים

 

כהכנה לתחרות התלמידים לומדים מאמרים, סיפורים, יצירות אמנות, מחקרים הקשורים לנושא הבינלאומי, וכל זאת בשפה האנגלית, שפת התחרות. חברי הנבחרת מרחובות בלטו גם בזכייה בפרסים אישיים ראשונים: נועם רותם מרחובות נבחר מקרב אלפי משתתפי התחרות והוכתר ל-scholar of year (״מלומד השנה״) בשל עזרתו ותמיכתו בהקמת נבחרת המחוננים של דרום סודן. רותם שלח לנבחרת שם חומרים וסיכומים על מנת לסייע להם ולהדגים להם את שיטות הלימוד. כשנודע דבר הזכייה הושמע השיר הבה נגילה על גבי הבמה והנבחרת וצוות התחרות פרצו בריקוד ספונטני של הורה על הבמה.

בפרס על שם הסופר אייזיק אסימוב זכה הלל בן ארי מנבחרת רחובות.

הנבחרת הרחובותית היא שיאנית בקנה מידה עולמי ואין זו הפעם הראשונה שהיא זוכה במקום הראשון בתחרות העולמית. הנבחרת העפילה לתחרות עולמית נוספת של אלופי האלופים שתערך בנובמבר באוניברסיטת ייל בארה"ב.

במסגרת ימי התחרות, התלמידים יצרו קשרים חברתיים עם תלמידים מארצות שונות בעולם כמו -קטאר, אינדונזיה, לבנון, איחוד האמירויות ועוד.

אורית פדר, מנהלת המרכז למחוננים ברחובות: "אצלנו במרכז מאמינים שצריך לתת לתלמידים המחוננים את האפשרות לממש את יכולותיהם ולפתוח בפניהם את האפשרות להתנסות בתחומים חדשים".

איתמר גל ים: ״מעמד הזכייה מאוד מרגש. עבדנו קשה ולמדנו ושמנו את רחובות ואת מדינת ישראל על המפה".

נועם רותם: "התרגשתי מאוד לעלות על הבמה. נבחרתי ל"מלומד השנה" וזו הייתה חוויה מדהימה. אני גאה לייצג את רחובות בתחרויות עולמיות. תמיד זכינו במקומות ראשונים והשנה תרמתי מהידע שלי וסייעתי להקים נבחרת חדשה של מחוננים בדרום סודן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוני

    למה אין גן שעשועים מקורה לילדים ברמה טובה במרכז רחובות ( הרצל שערים, מזרח, מערב, דרום וצפון???

  2. דניאל. אבא של...

    אורית עושה שם עבודת קודש ומנהלת את המקום ביד רמה.
    לא בטוח שאנשים מבינים את רמת ההישג, בטח ובטח כאשר זה לא אירוע חד פעמי ומקרי, אלא קורה פעם אחר פעם…
    יישר כח גדול לאורית ולמרכז!👏🏼👏🏼👏🏼

    והלוואי שהעירייה גם תבין את הפוטנציאל ושקיע ותתמוך בכל היוזמות המצויינות!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר