אתגר התנ"ך העולמי בבית הספר שפרינצק
אתגר התנ"ך העולמי בבית הספר שפרינצק

לא משעמם בכיתה: בבית הספר שפרינצק מציגים אתגר אינטראקטיבי במסגרת לימודי התנ"ך

אחרי ההצלחה במיזם החדשני ״הירושה הגדולה״ שאתגר את תלמידי שפרינצק מרחובות, בבית הספר מוציאים לפועל מיזם חדש: אתגר התנ״ך העולמי

פורסם בתאריך: 28.5.19 09:38

-->

בית ספר שפרינצק ברחובות, ובראשו המנהלת אוסנת אור שי, מהווה אדמה פורייה למיזמים פורצי דרך, דוגמת "חללית המחקר שפרינצק", "הירושה הגדולה", "מלך הצורות" ועוד מיזמים רבים. השנה החליט בית הספר לצאת לאתגר לימוד חווייתי ומיוחד של מקצוע התנ״ך, והפעם גם אינטראקטיבי.

בעקבות ההצלחה במיזם "הירושה הגדולה", בו למדו התלמידים היסטוריה (מיזם שזכה לשבחים משר החינוך וועדת החינוך של הכנסת), המשיך בית הספר להרחיב את פעילות הלמידה החווייתית ופיתח בתמיכתה של ענת צידון את "אתגר התנ"ך העולמי", שמסכם את ספר יהושוע לכיתות ה'.

צחי כהן, הורה לילדים בבית ספר שפרינצק והיזם של "אתגר התנ"ך העולמי": "המטרה היא לעורר בתלמידים את הרצון ללמוד בכיף. האתגר בנוי מלימוד מאגר הידע הנדרש מתוכנית הלימודים, מחזק את קשרי הערבות ההדדית ועבודת הצוות המהווים את יסודות החינוך, וכל זה בהנאה רבה בעזרתה של מנהלת שפרינצק אוסנת אור שי ושל המחנכת רעות גל, ובתמיכת עיריית רחובות, על מנת להוביל מיזם שיוכל לסייע לצוות המחנכים לחבר את הדור הצעיר ללימודי התנ"ך".

בית הספר שפרינצק

בית הספר שפרינצק

 

הפיתוח שהתחיל לפני מספר חודשים מגדיר מחדש את המושג "למידה חווייתית" ופותח בפני התלמידים, עולם מרתק ואתגרי שדרכו התלמידים עוברים דרך משימות וחידות ייחודיות, ולא רק שנהנים אלא גם מפתחים מיומנויות קריאה בתנ"ך, מכירים את האירועים, הדמויות והמקומות המתוארים בו, פוגשים את הערכים המגוונים העולים מן הכתוב ומפיקים רלוונטיות ומשמעות לחייהם מערכים המשתקפים בו. התלמידים ב"אתגר התנ"ך העולמי" לומדים לאתר מידע ולהשוות, לקיים סיעור מוחות, להתמודד עם ריבוי דעות ולחשוב מחוץ לקופסה.

אתגר התנ"ך העולמי בבית הספר שפרינצק

אתגר התנ"ך העולמי בבית הספר שפרינצק

ראש העיר רחמים מלול הזניק את התלמידים לאתגר בסרטון מיוחד שצולם בלשכתו ואמר: "הילדים של היום מתוחכמים יותר ודיגיטליים מאוד. כדי לגרום להם ללמוד את החומר באהבה יש לחשוב מחוץ לקופסנ. כל הכבוד לבית הספר שפרינצק על היוזמה. מרחובות תצא תורה״.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: ״מדובר בדרך למידה חדשנית של שיתוף התלמידים, תוך שימוש באופני לימוד הקרובים ללבם כדי להעביר את החומר. אנו מעודדים יוזמות כאלו וקוראים לבתי ספר אחרים לעשות כן״.

מנהלת בית הספר, אוסנת אור שי: "בית ספר שפרינצק גאה להיות בין בתי הספר המובילים חדשנות בלמידה, ומהווה חלוץ בהנגשת מקצוע התנ"ך בדרך חווייתית חדשנית ומהנה. כיף גדול לראות את הניצוץ בעיניים של התלמידים ואת ההתלהבות והשמחה שלהם להשתתף במשימות המאתגרות".

רעות גל, מורה לתנ"ך בשפרינצק וממובילות המיזם: "מיזם אתגר התנ"ך העולמי מעורר סקרנות וחדוות למידה ונוגע בכל תלמיד ותלמידה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר